Ik ben een beetje benieuwd naar jullie mening! Ik vraag me namelijk af of je door hypoallergene flesvoeding echt een koemelkallergie kunt voorkomen? Gezien er in hypoallergeen ook (melk) eiwit ketens zitten, alleen korter geknipt. Ik heb een beetje het gevoel dat het een beetje commercieel is. Hoe denken jullie hierover??
Voorkomen kan je het denk ik nooit. Volgend mij is het niet commercieel. Babyvoeding moet namelijk aan strenge eisen voldoen. Als je de eerste maanden HA melk geeft verkleint dat wellicht de kans op KMA. Een allergie kan je namelijk ook opbouwen.
De kans is kleiner, maar gevoelige kinderen kunnen ook via HA nog een allergie opbouwen, die hebben sterkere dieetvoeding of gewoon moedermelk nodig (met HA-dieet van moeder).
De kans is kleiner voor een allergie,maar voorkomen,kan je niet. We gebruikte hier(eigen keus) voor de jongste hypoallergeen,omdat de oudste allegie en eczeem heeft. Nu na een maand zijn we ermee aan het emmeren. Mevrouw heeft super veel honger en heeft tot aan 4 weken 8 flessen om de 1.5/2.5 uur gedronken e.n was veel wakker daardoor.Ook de onlasting ging moeilijk,waardoor ze erg winderig was en veel huilde. We hebben Nutriton gebruikt,daarvan ging ze helemaal niet poepen en als ze dat deed,kwamen er een soort van konijnenkeutel uit(maar 1)Ook weer huilen. Ook geprobeerd tussendoor water te geven,ze trapt er niet in,dan maar weer meer in de fles met nutriton,drinkt ze niet leeg. Ik weet dat je in overleg met het cb moet gaan,maar als ik iedere keer ander advies krijg,zit ik over een maand hier nog mee te tobben en daar heb ik geen zin in,omdat een 4 jarige(bijna 5) ook mijn aandacht vraagt en dat krijgt ze niet,omdat ik steeds alleen maar aan het voeden bent. We zijn nu aan het overschakelen naar hongerige baby's. IK merk nu ineens weer heel veel dingen,die veranderd zijn. Mevrouw gaat ineens minder drinken.(met de hypo dronk ze tussen de 850 en de 880 cc en dat voor een kind van toen 3400.Nu de combi drinkt ze 770 max.heel verschil)Ze laat er overdag 4 uur tussen vallen en in de nacht 5 uur.En wonder boven wonder,ze poept.Ze is helemaal happy,slaapt beter,dan voorheen. En mocht ze ook eczeem en allergie krijgen,vind ik niet erg.Ik vind mijn wegen wel.En ik leer er ook wel mee om te gaan(ook omdat mijn stiefmoeder astma,eczeem en voedingsallergie heeft....waar ze nu ineens appel en boontjes weer kan eten) Zo lang mijn kind happy is,ben ik dat ook en ik ben het 4 weken niet geweest.
Ik denk niet dat je het geheel kunt voorkomen, maar de kans erop verkleinen. Persoonlijk vind ik dat de moeite waard!
Ja, je kunt echt niet altijd wachten of alle verschillende adviezen van het cb. Niets moet: het is jullie kindje!! En niet elke kind is hetzelfde en heeft genoeg aan ha voeding, want het is lichter verteerbaar. Goed dat je gewoon je gevoel volgt! En helemaal fijn dat alles er prettiger en rustiger op wordt. Een goede keuze dus.