De hik en voeding teruggeven na fles. Iemand een tip?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door zonnetje1986, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1986

zonnetje1986 Actief lid

17 feb 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames

Mijn dochter is nu een weekje oud en krijgt 90/3 dit drinkt ze keurig op en tussentijds boeren alleen na de fles komt er een golf voeding mee en heeft ze vaak de hik.

Ik gebruik avent flessen heb ook al difrax geprobeerd maar die gingen te snel.

Ze is verder een erg tevreden meisje heeft iemand een tip voor het teruggeven van de voeding want ze kaakt ook daarna.

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dr brown flessen zijn erg prettig. Daar drinken ze ook veel rustiger mee en komt geen lucht mee dus goed voor darmpjes. En hikken..
    Zorg dat je je kleintje even rechtop houdt na de fles. Te snel op de rug leggen is hier altijd gegarandeerd hikken.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou idd de dr browns fles proberen. Als je de smalle variant hebt bestaat er ook nog een prematuur speen. Deze zorgt voor nog rustiger drinken. Vaak is level 1, deze zit er standaard bij, goed genoeg, maar sommige babys hebben een prematuurspeen nodig (ook als ze niet prematuur geboren zijn).

Een flesvoeding hoort 15 tot 20 minuten te duren, bij een baby die snel spuugt is 20 minuten beter.

De fles absoluut niet schudden en het liefst zo klaar maken;
    Een deel (helft of 1/3, even uitproberen) water net van de kook af in de fles. Poeder erbij en met een vork roeren. Dan restant koud (kraan)water erbij.
    Wel opletten dat je totaal 90cc water pakt ;)

Daarnaast tijdens het voeden je kindje zo rechtop mogelijk houden en de fles zo horizontaal mogelijk, maar wel zonder lucht in de speen.

Na elke voeding rechtop bij je houden zodat het goed kan zakken wil helpen en zorgen dat er goed geboerd wordt.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Rechtop voeden en rechtop houden voor een tijd. Blijft het voorkomen zou je de voeding in kunnen dikken met johannes broodpitmeel.

Dr brown flessen waren hier een grote ramp. Prematuurspeen ging te langzaam en nr 1 ging te snel ook vond ze de hele flexibele speen niet fijn. Maar zelfs met difrax speen ging het niet goed terwijl ze met de difrax flessen goed drinkt.
    Maar mijn andere kinderen deden het goed met zowel difrax als dr brown.

5. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook een spuger en snelle drinker. Hij krijgt bv en kv en spuugt bij beide, dus niet alleen een flessenprobleem in ons geval. Helaas is lang rechtop houden en rechtop voeden geen garantie tot niet spugen bij zl. Ik ga vrijdag naar de osteopaat en bem benieuwd of daar wat uitkomt. Dus mochten bovenstaande tips van de andere mama's niet helpen, zou je je ook eens kunnen inlezen of osteopathie wellicht iets zou kunnen zijn

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Je zegt dat je dochter de fles 'keurig' leegdrinkt. Heeft je dochter tussentijds wel eens aangegeven klaar te zijn? Als ik te vaak blijf proberen of mijn zoontje nog wat wil drinken komt er gegarandeerd wat terug. De hik betekent hier trouwens dat alle mondjes en boertjes eruit zijn. Mijn zoontje hikt best vaak, zeker iedere dag wel een keer. Niet per se vervelend lijkt me.

Deel Deze Pagina