Vraag over de eerste en laatste fles!

Discussion in 'Flesvoeding' started by MissyZuilen, Nov 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje heeft door begin fouten vd kraamhulp al te snel een hogere cc per fles gekregen. Hierdoor zit hij iets boven de normale hoeveelheid van zijn leeftijd maar is volgens het CB niet erg omdat hij normaal groeit en zelfs iets onder het gemiddelde zit kwa groeilijn.

Dit is zijn schema:

07.00 150cc/5 scheppen
    11.00 uur 150cc/5 scheppen
    15.00 uur 150cc/5 scheppen
    19.00 uur 150cc/5 scheppen
    23.00 uur 150cc/5 scheppen
    03.00 - 04.00 uur 150cc/5 scheppen

Nou kreeg ik van mijn neef het advies om zijn laatste fles van 23.00 uur een schepje meer te geven. Is dat verstandig? Zodat hij langer verzadigd is in de nacht en dus later komt of misschien zelfs wel doorslaapt tot ze fles van 07.00 uur.
    Mag ik dus ze fles van 23.00 uur aanmaken 180/6 scheppen?
    En als hij dan dus later komt in de nacht, bijv 05.00 - 05.30 uur, geef ik hem gewoon weer 150cc/5 scheppen. Maar dan is de fles van 07.00 uur wel heel snel daarop. Dus die geef ik dan minder, omdat hij nog verzadigd is van de fles van 05.00 uur..

Vanmorgen deden we dat ook. Toen kwam hij om 04.00 uur in de nacht en om 07.00 uur maakte wij hem wakker om t ritme erin te houden en boden we hem 120/4 scheppen aan omdat er dus maar 3 uur tussenzat ipv de normale 4 uur.. Toen huilde hij niet dat hij erna nog meer wilde en we kregen hem ook gewoon weer ze bedje in om te slapen..

Is dit een normale/gebruikelijke manier?
    Want het CB vertelde mij dat we zoiezo die eerste fles vd dag (07.00) en de laatste vóór de nacht (23.00) op hetzelfde tijdstip moeten houden omdat hij zo leert doorslapen. Zo doet hij dan elke week ofzo wat langer in de nacht.
    En na een hele tijd gaan ze dan ook leren vanaf de fles van 19.00 uur door te slapen tot 07.00 uur..

Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Flesvoeding

2. Juniper

Juniper Actief lid

Aug 23, 2007
    372
    0
    0
    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wij hebben nooit meer in de laatste fles gedaan. Wel gaven wij als ze `s nachts riep wat minder dan gewoon. Bijvoorbeeld overdag 5 flessen van 150 cc water en dan `s nachts nog eentje van 60 cc water. En ze slaapt al 4 weken iedere nacht door van 23.00 tot 7.00 uur. Succes!

3. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik zou de laatse voeding ook een volle fles geven. Mocht het helpen heb je geluk.

Het zegt echter niet alles hoor... Onze dochter slaapt nog steeds niet door en is nu bijna 1.. Ze krijgt om 19.30 een fles en komt zeker 5 dagen van de week om nog een extra fles in de nacht...
    Het is wel een ukkie, misschien heeft het daar ook mee te maken. Ook overdag eet ze wat meer kleine porties. Grote hoeveelheden wekt ze gewoon niet weg.

Succes, ik hoop dat je gelukt hebt en snel lekker door kunt slapen!

gr, Mayke

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Wij hebben nooit geforceerd. Je zal zien dat hij van een op andere dag af is van de nachtfles. Iets meer in een fles doen helpt vaak niet. Als hij 's nachts nog komt voor een fles dan heeft hij het waarschijnlijk nog nodig en hij is pas 1,5 maand. Geef hem wat tijd, zou ik zeggen.

5. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Eva kregen wij mee uit het ziekenhuis toen ze doorsliep maar bij nick, deden wij snachts steeds minder in de fles, als hij om 05.00 kwam gaven wij hem 60 water en 1 schepje en zo kwam hij steeds later, hoop dat je er wat aan hebt

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wat is het nut/effect dan van juist mindrr in de nachtfles te doen? Dan heeft hij toch juist onzettende honger omdat hij al 4 of meer uur zonder fles heeft gedaan vanaf de avondfles?
    Lijkt mij juist logischer dat je dan minder in de ochtendfles doet, omdat daar dan minder tijd tussen zit als hij in de nacht laat kwam.

Ga het vanavond eens uitproberen door 180/6 schepjes te doen.. We zullen zien of hij wat langer erop slaapt. Zo niet, doen we gewoon morgen weer 150/5 scheppen.

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    je geeft in de nacht minder voeding, omdat die fles er toch op den duur afmoet. als je hem dan veel geeft en s'morgens weinig ga je eigenlijk het dag/nacht ritme omdraaien. als je het doet zoals jij krijgt hij zijn 'nachtvoeding' in de ochtend. ze moeten juist als ze er aan toe zijn zonder voeding de nacht door. dus dat is degene die je mindert en niet de ochtend. geef in de nacht een klein flesje, dan zal hij wel weer rond 7 uur komen en idd de laatste fles 180+6 proberen.

groetjes, Miranda

Share This Page