Hoi mijn zoontje van nu bijna 3 maanden is sinds afgelopen weekend steeds erg onrustig halverwege zijn fles. Dan bijt hij op de speen, (en begint soms te lachen) duwt hem steeds weg met zn handjes. Of wordt boos en gaat huilen.Draait zijn hoofdje alle kanten op en kronkelt wat op schoot. Om vervolgens vaak toch nog wel wat te drinken. Boertje tussendoor doen we altijd al. Hij krijgt nu 5x 180/6. Liet voordat hij zo onrustig werd gemiddeld 20 cc staan per fles. Nu laat hij steeds 30/40/50 cc staan. Dat hij wat laat staan vind ik niet erg, hij groeit goed enzo. maar dat onrustige vind ik niet prettig. Hij woog vorige week bij de kinderarts 6140 gram. (hij is wel 4 weken te vroeg geboren met een gewicht van 3140 gram)
Hallo, Waarschijnlijk heeft je zoontje op dit moment wat minder behoefte aan de fles. Dat kan dat onrustige gedrag verklaren. Dit gaat vanzelf weer over. Wanneer hij goed groeit en verder tevreden is, hoef je je geen zorgen te maken. Groetjes, Petra
De fles van half 11 ging vandaag al een stuk beter, minder onrustig. Hij laat nog wel steeds 20 cc staan. Maar dat maakt me niet uit. Verder is het een tevreden en vrolijk mannetje. Hoe lang kan/mag zoiets eigenlijk duren?
Hoi, Dit kan per kindje verschillen. Het belangrijkste is dat hij goed groeit en verder wel tevreden is. Dat kun je in de gaten houden. Soms is het een periode van een paar dagen tot een week. Groetjes Angelique