Ik zit me zo eens te bedenken hoe wij het gaan doen als Emme na 6 maande bijvoeding krijgt. Ik vind het gezellig - en ook belangrijk - dat we dan met z'n drietjes eten. Ik ben zelf vaak pas om 18.30 uur thuis van m'n werk. Ik zie dat de meesten de warme hap om 17.00 uur geven en dan de laatste fles daarna. Dat lukt bij ons dus niet, want dat zou inhouden dat ik nooit met Emme eet - behalve op mijn parttime dag. Ik zit te denken aan het volgeden schema: 6.00 fles 10.00 fles 14.00 fruithap 16.00 fles 19.00 warm eten 20.00 fles en naar bed Hoe doen de mama's die later thuis zijn het met de warme hap?
Ik werk dan wel niet maar Rick krijgt zijn warme maaltijd ook pas om 18.00 uur en soms 18.30 uur hoor.....ligt eraan hoe laat mijn man thuis is. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de laatste fles er wel heel dicht op zit als Emme om 19.00 uur groentehap krijgt (ben je vaak toch 15 tot 20 min. mee bezig, bij een hele maaltijd tenminste).... Je zou kunnen overwegen om de laatste fles dan iets later te geven zodat er meer tijd tussen zit (anders komt misschien de helft er weer uit). Ik probeer maar mee te denken....
Ik denk niet dat je nu al een schema kan maken in je hoofd... dat doe je natuurlijk wel, dat deed ik ook, maar kwam ik even bescheten uit met mijn zelfbedachte schema... Joey eet om 17:00 warm eten omdat hij het later gewoon niet volhoud. Hij MOET om 18:30 in bed liggen, en dan moet ik hem vaak nog wakker houden. Hij slaapt gewoon heel vroeg al 's avonds. Ik begrijp wel dat je samen aan tafel eten belangrijk vind, dat doen wij ook... en wij waren altijd hele late eters... Nu eten we (zo vaak als het kan) met z'n allen om 17:00 al. Als je dat niet redt, dan zou ik het gewoon omdraaien, en inderdaad proberen om rond 16:00-17:00 een fles te geven en daarna nog een beetje warm eten. Heb je wel kans dat ze niet hoeft, want waarom zou ze warme prak proberen als ze al een lekker flesje heeft gehad? Gewoon een kwestie van uitproberen Je kan warm eten ook tussen de middag geven op die leeftijd voorlopig... Er is wel een mouw aan te passen
Ik vind het een goed schema, alleen zou ik de laatste fles dan meteen na het eten doen. Als toetje zeg maar. Dit mij aangeraden op het bureau. Dus iets minder groentehap en daarna een fles. succes
pim je moet gewoon jouw schema volgen t ziet er goed uit.. noa eet nu ook om 18.30 warm met ons mee.. iedereen doet wat t meest bij hen past.. ons schema 6:00 uur fles 10:00 uur fruithapje + drinken( water/sap) 13:30 uur broodje smeerkaas/worst + 100 ml fles 15:30 uur koekje + drinken(water/sap) 18.30 uur warm eten 20:00 uur fles en slapen dit is wat het CB mij voor vanaf 7 maanden heeft opgegeven in de fles doe je nu ook 7 maanden groeipap veel succes
Pim, ik doe precies hetzelfde als jou! Vanwege KMA mag Iman nog geen pap en boterham. Mijn tijden wijken iets af omdat ik echt op verzoek eten geef, maar de volgorde doe ik hetzelfde!
ff offtopic: Sweetangel....je hebt ook brood zonder koemelk (zegt de vrouw van een bakker ) Of doe je het ivm de gluten?
@ Chacha: idd vanwege de gluten En je hebt zelfs glutenvrij brood geloof ik Maar ik wacht gewoon braaf tot na haar 10e maand
Nee dat had ik gehoord haha... Maar ja Iman drinkt zelfs die gore flesvoeding, dus zou ze dat ook nog wel eten