Mijn zoontje is 6 dagen oud en ligt op de couveuse afdeling. Alles gaat super, maar door zijn slechte drinken mag hij nog niet mee naar huis. Hij krijgt 8 x 40 ml per dag, en vanaf morgen 8 x 50 ml... Hij krijgt dit gewoon niet op, hij drinkt hooguit 25 ml, soms meer soms minder maar gemiddeld 25 ml... Hij weegt nu 1970 gram...is met 37 weken geboren...en had tijdens de zwangerschap al een groeiachterstand... Hij mag pas naar huis wanneer hij zijn flesjes (50 ml) leegdrinkt..... Moet ik me zorgen maken? Ik zou hem zo graag thuis willen hebben, maar natuurlijk wil ik dat hij genoeg drinkt. Vragen we niet teveel van hem met 40/50 ml? Hij krijgt nu wat hij zelf niet drinkt via een sonde...
Hoi Tara, Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zoontje heel graag lekker bij je wilt hebben, maar hij moet inderdaad wel zelf goed kunnen drinken. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Veel kindjes die iets te vroeg geboren zijn/ wat lichter zijn hebben in het begin wat moeite met het drinken. De hoeveelheid wordt langzaam opgehoogd, daar moet je zoontje ook aan wennen, en voor je het weet is het zover dat hij die 50 ml kan drinken per keer. Ik hoop voor je dat hij snel lekker mee naar huis kan! Groetjes Linda
2 weken later en veel veranderd.....nu een nieuwe vraag Hij is sinds donderdag thuis en drinkt nu super goed...te goed dus Hij krijgt nu 8 x 50 ml maar dat is dus niet genoeg voor hem, hij blijft honger houden en komt steeds eerder voor de volgende fles Maar veel meer mag ik niet geven omdat hij pas rond de 2300 gram weegt...(180 x 2.3kg = 414 ml : 8 flessen = 51.75ml) Hij krijgt al de max... Wanneer mag ik overstappen naar 7 voedingen zodat ik per fles meer kan geven? Want s' nachts komt hij niet altijd voor zijn fles...dus hij zou best dan wat langer tussen de voedingen kunnen hebben dan.... Hij is nu 19 dagen jong...
Hoi, Wat fijn dat je zoontje nu al een paar dagen thuis is. Qua hoeveelheid en aantal voedingen kan je misschien ook nog even met de kinderarts overleggen. Waarschijnlijk is het goed als je zoontje wat meer per keer kan drinken (wat er nu op lijkt) zodat je van 8 naar 7 voedingen kunt gaan. Dit kan je even overleggen. Het is ook belangrijk om het drinktempo in de gaten te houden. Dat dit niet te snel gaat. Groetjes Angelique
Hij doet erg kort over zijn flesje, hij is vaak met 5 á 10 minuten al klaar, ook nu met 55 ml... Is dat dan te snel? Want zoveel is het nou ook niet wat hij krijgt dus ik heb er niet echt op gelet Maar mss is dat ook wel de reden dat hij naderhand nog steeds honger heeft. Wat kan ik dan doen om te zorgen dat hij minder snel drinkt Ik gebruik nu de difrax met een S speen.
Hoi, 5-10 minuten is nog wel wat aan de snelle kant. Liefst 10 minuten. Wanneer je al de kleinste speen hebt wordt het wat moeilijker om je kindje wat rustiger te laten drinken. Je kan evt met de kinderarts overleggen of je er johannesbroodpitmeel aan toe kunt voegen om het wat dikker te maken. Of kijken of je kindje al wat meer per keer mag gaan drinken. Groetjes Angelique