Voeding 1 maand

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lizsett, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Dames!
    Ik geef volledige flesvoeding en merk dat voor snachts mijn zoontje na 3-3,5 uur komt. Voorheen zat hier 4-6 uur tussen dus ik concludeer hier uit dat hij iets meer voeding nosig blijft.

Op dit moment is hij 4 weken en weegt +/- 4450 gram. Ik bied de hele dag de fles van van 120 + 4 (7x) en hij drinkt dit savonds leeg en rest van de dag wisselend: 80-120 per keer.

Kan ik overdag 2 of 3 flessen terug brengen nr 100 en dan 2 flessen savonds en nacht ophogen naar 150 + 5 zodat hij weer langer weg blijft?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Persoonlijk vind ik 150+5 wel veel voor een baby van 4 weken en 4,5kg. Maar je kan het eens uitproberen. Als hij er inderdaad langer op slaapt zal hij inderdaad wat meer trek hebben. Het kan ook zijn dat hij gewoon weer even wat minder lang achter elkaar kan slapen, hij is nog erg klein.
    Dus als hij met 150+5 ook na 4 uur komt in de nacht, zou ik gewoon weer terug gaan naar 120+4.
    Zou ook niet direct 2 flessen verhogen, maar gewoon eerst even alleen de laatste fles. Overdag langer dan 4 uur tussen de voedingen laten lijkt me niet echt nodig en ook niet verstandig. Liever overdag wat vaker voeden, vaak zie je dan ook dat als een kindje overdag voldoende binnen krijgt, hij 's nachts wat minder nodig heeft.

3. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Oh haha ik ben het tegenovergestelde gaan doen:

Ik rek nu tot 4 uur en hij drinkt dan meer per fles (bied elke fles nog wel 120+4 aan) ophogen leek me ook wat vroeg.

Doordat ik de flessen nu rek, heeft hij meer honger en dribkt hij de fles ook leeg.. Eerst drobk hij tussen de 80-120 per fles.. En nu 120-135. Gister en vanacht leek goed te gaan !

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Rekken is echt nergens voor nodig met zo'n kleine baby... Geef je baby gewoon waar hij om vraagt...

Drinken tussen de 80-120 is echt volkomen normaal hoor, daar hoef je echt biet aan aan te passen...

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Wat is er mis met 80-120cc?
    Kleine hoeveelheden zijn juist beter voor een babymaagje..
    En waarom zou je niet gewoon meegaan met de behoefte van je baby?
    Honger is toch honger? Jij hoeft toch ook niet een half uur te wachten als
    je wil eten?��

6. Veera

Veera Niet meer actief

Ik gaf met 4 weken nog bv maar met 5 weken volledig fv. Ze kreeg toen flesjes van 90+3 om de 3uur meen ik. Dus dat is niet raar hoor!

7. lizsett

lizsett Actief lid

7 mrt 2012
    482
    0
    16
    Den Haag
    Ok apart. Hier zijn de dames dus tegen. Het cb en mijn ha zijn wel voor.. En ik ben nu ainds maandag bezic.. Hij doet het hartstikke goed en slaapt ook veel beter.. Dus het adviea hier vragen had mij alleen maar onzeker gemaakt: mag dus gesloten worden en werkt niet voor mij.

Wel bedankt voor de reacties

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #8 Zoe123, 25 feb 2016
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    Ja, het klopt hoor, dat het cb je deze adviezen geeft.
    De beter cb's uitgezonderd zijn er een aantal opvallende zaken:
    -ze weten niets van borstvoeding
    -geef je de fles, dan is het doel om zo snel mogelijk grote flesjes te geven ipv vaker minder.
    -met 6 maanden moet je al hele maaltijden aan je baby serveren
    -en snel de nachtvoeding er af

Dit is even generaliseren, maar als je de topics er op na leest��...

Een baby maagje is met 1 maand ieniemienie.
    De grote van een ei.
    Van nature drinkt een baby vaker kleine beetjes.
    Maar fijn dat het goed gaat

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Doe wat goed voelt voor jou.. En probeer je niet onzeker te laten maken.. Iedereen heeft een andere kijk op dingen.

Zo gaf ik met 12 weken al 4 flessen van 210+7, voeding voor hongerige baby's en savonds ook nog met rijstebloem.. Daar was ook de meerderheid tegen. Maar het werkte voor mij en mijn zoontje.. Hij is nu 3,5 en doet het nog steeds prima :)

Deel Deze Pagina