Hoeveelheid nachtflesje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Gember, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Binnenkort stop ik volledig met borstvoeding geven. Momenteel doe ik nog ochtend, avond en evt. nacht. De laatste tijd wordt m'n dochter 's nachts vaak nog wakker voor een voeding. Ik wil haar overdag in principe 4 flessen van 180+6 geven. Ze krijgt nu overdag ook 4 voedingen. Maar wat doe je dan 's nachts? Borstvoeding mag onbeperkt, maar flesvoeding niet natuurlijk. 4x 180+6 is al de max. hoeveelheid op een dag namelijk... Hoe doen jullie dat? De volgende fles in de ochtend wat minder geven?

2. Veera

Veera Niet meer actief

5x 180 is de max als je nog even Nr 1 geeft. (Hier ook nog veel melk op die leeftijd, ben pas Nr 2 gaan geven toen die 5e fles er echt af was)
    Ik denk niet dat t zover komt aangezien de fles waarschijnlijk meer gaat vullen dan de borstvoeding. Wat je ook kan doen is bijv wel 180ml water maar dan minder schepjes, bijvoorbeeld 3 ipv 6. Het gaat echt om de max aan schepjes dat bij een bepaalde hoeveelheid niet meer goed is voor de niertjes

3. Gember

Gember Niet meer actief

Thanks! :) Ze is nu al zo gewend aan nr. 2 dat ik omschakelen naar nr. 1 wat onhandig vindt... Vult toch minder goed. Wist niet dat minder schepjes mengen met dezelfde hoeveelheid water ook kon en dat het dan niet zoveel uitmaakt. :D Kan ik proberen! Dan kan ik in de nacht bijv. 1 schepje geven met 60 ml water (dun flesje dus) en dan in de ochtend 180+5 of zo... ;)

4. Veera

Veera Niet meer actief

Jaa dat mag! Ik gaf zelfs altijd 190+6 vanwege verstopping. Zolang je niet teveel waterige flessen gaat geven die ze dan niet opdrinkt want dan krijgt ze haar voedingsstoffen niet binnen natuurlijk.
    Maar voor s nachts is zoiets wel ideaal, dan drinkt ze eigenlijk voornamelijk gewoon water en dat kan nooit kwaad :)

5. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Als mijn zoontje wakker werd in de nacht gaf ik hem 100 + 2 schepjes, en dat dronk hij gewoon op :) nu Gebeurt het niet meer zo vaak dat hij wakker word!

overdag drinkt hij 3x 120+4 al een heletijd, dus hij zit zoiezo niet over de max.

Maar je kan idd gewoon 180+5 schepjes doen;)

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als hij in de nacht kwam kreeg hij 100+2, dit compenseerde ik dan weer met overdag als het nodig was, maar zoontje zat toen eigenlijk al op 3 flessen overdag.
    Hier deed ik dan ook gewoon 1 schepje minder voeding in de fles. Of misschien is er een moment op de dag dat ze sowieso wat minder drinkt? Dan geef je op dat moment gewoon een kleinere fles.
    En af en toe een schepje meer is ook geen ramp hoor. ;)

Deel Deze Pagina