Hoi Mijn dochtertje is 9 weken oud en krijgt nu 5 flessen van 180 cc+ 6 Nu krijgt ze dus al een week of 4 voeding voor hongerige baby's en friso normaalIk doe er dan 2 schepjes normaal in en4 schepjes Friso extra. Nou is het probleem dus dat ze sinds een week of 2 blijft spugen na de fles en het lijkt soms wel of dat ze het benauwd krijgt en even geen adem kan halen en dan komt de melk uit der mond en zelfs uit haar neusgaten. Echt heel vervelend want ze huilt nu ook na de fles omdat het allemaal niet lekker zit bij der. Er komt ook doorzichtig slijm uit haar mondje dus ik heb het idee dat ze ook maagzuur heeft? Heb het consultatieburo gebeld en die geven mij als advies dat ik haar friso comfort moet gaan geven samen met friso normaal want friso extra combineren met friso comfort zal niet goed gaan werken en ik moest niet tevaak overstappen naar andere voeding dus vandaar dat ik haar ook nog friso normaal moet blijven geven maar goed nou is mijn vraag dus als ik dus overstap naar friso comfort zal ze dan minder verzadigd zijn en als dat zo is lijkt dat mij ook geen optie Hoop dat jullie wat advies hebben want ik word er wel onzeker van. Gr.CHan I
Daar durf ik jou zo geen antwoord op te geven. De Comfort is wel veel dikker als de gewone, dus het spugen zal veel minder worden. Ik heb ook Comfort gebruikt, Sanne krijgt nu Nitrilon Omneo. Hier drinkt ze wel minder van dan van de Comfort. Maar ik denk dat Sanne de Comfort lekkerder vind dan de Omneo, dus daarom dronk ze daar ook meer van denk ik.
Misschien kun je proberen wat meer flesjes te geven met minder inhoud. Misschien is het wel te veel 200cc per lfes....
Het lijkt me dat je wel erg veel voeding geeft voor een baby van 9 weken! Mijn dochter spuugt ook veel en ik moest van de huisarts minder voeding per keer geven en dan wat vaker. Mijn dame is 12 weken en gaat ook spugen bij 200 ml voeding. Ik geef ook friso extra en dan 165+5,5 of 150+5 Dan kan je nog een keer een klein beetje extra geven als ze heel hongerig is!
En kleinere porties aanbieden, is dat een optie (zeggen de dames hierboven ook al zie ik nu...)? Of misschien als je niet van voeding wilt wisselen zou je ook nog Johannesbroodpitmeel (nutriTon) aan de fles toe kunnen voegen tegen het spugen en kijken of dat werkt? Dat zit ook in de comfort. Je zou ook die infolijn van Friso anders eens kunnen bellen, misschien hebben zij nog ideeën.
je kunt trouwens ook gewoon nutriton toevoegen aan de voeding, dat zit ook in comfort. Dan kan je toch extra blijven geven.
ik zou haar zeer zeker geen flesjes blijven geven van 200 per keer..dat is volgens mij veel te veel (weet natuurlijk niet wat ze weegt) je kunt idd heel goed friso extra mengen met friso standaard waarschijnlijk zal ze dan ook niet meer zo hongerig zijn en kun je heel makkelijk "minder" per keer geven.... daarbij kun je als dat nodig is (friso extra is al wat dikker) de voeding zoals gezegd verdikken met jbpm... succes meid... gr.smoekie
Inderdaad wat de rest zegt.. Met 9 weken zaten we hier nog op 6 flesjes. 5 overdag en 1 nachtfles. En dan 135 ml. En C toch al een redelijk zware baby.. Al ging dat al wel snel over naar 6*165, en 5*200 cc op 3,5 maand Wij zijn uiteindelijk (rond 3,5 maand) overgegaan op nutrilon forte (hongerige kindjes voeding). En daar gaf C mondjes van terug. En hij had eigenlijk nog steeds meer honger dan we mochten geven, dus hebben nutriton toegevoegd. Dat verdikt de voeding, waardoor het minder makkelijk omhoogkomt, en geeft soms een verzadigder gevoel. Maar ik zou eerst eens kijken wat ze op kleinere flesjes gewone voeding doet.. Als ze gewoon tevol zit, komt het natuurlijk ook omhoog.
Ik vind 180+6 wel erg veel voor een baby van 9 weken. Ik weet niet wat ze weegt? Je kan zelf berekenen wat ze mag hebben: max. 150cc per kg. Zoveel als ze nu krijgt is dus bedoeld voor een baby van 6,6kg. (180+6=200cc 200*5=1000cc 100\150=6,6) Ik zou als ik jou was ook de hoeveelheid over 6 flessen verdelen. Overigens kan je Comfort, Normaal en Extra allemaal met elkaar mengen hoor als je wilt. Je moet er alleen goed op letten dat de Comfort een andere bereidingswijze heeft. Die moet je met kokend water aanmaken en die andere met gewoon warm water. De basismelk van alle drie de voedingen is precies hetzelfde zodat je geen problemen zou moeten hebben met overstappen. Comfort is gewoon de standaard met jbpm en de Extra is standaard met rijstzetmeel.
Ik zou eerst eens met Friso bellen. Want op zich kun je Comfort en Extra best mengen, maar zoals de anderen ook al zeggen: die flessen zijn zo groot! Geen wonder dat ze 'overloopt'.
Ik ben sinds gister overgestapt naar friso comfort en ik moet zeggen het gaat een stuk beter en ik gaf haar dan wel 200 cc maar ik haalde er altijd 20 vanaf en vaak dronk ze dan ook nog niet eens de fles helemaal op. Ik was niet aan het proppen of zo! IK denk dat het door de friso extra kwam. Bedankt voor de tips! Gr.Chan