hallo hier, zins eergister is mijn zoontje overgestapt op nutrilon pepti (nou ik heb dat gedaan niet me zoontje zelf natuurlijk 8) ). Nu is mijn vraag als het wel koemelkarlergie heeft hoe lang duurt het dan voor dat de voeding een beetje aan slaat. duurt dit een paar dagen of langer? Groetjes miranda
Ik moest een week lang andere voeding gebruiken, omdat ook bij Esmee de kans bestond dat het kma was. Na een week was het voor de kinderarts duidelijk dat het geen kma is.
Bij ons werd gezegd dat je het minimaal 2 weken moest gebruiken, bij voorkeur zelfs 4 weken. Klachten zoals verstopping/diarree kunnen na een paar dagen als verschil geven, maar eczeemklachten pas na 3 a 4 weken.
Hier zagen we met een dag al verbetering en na 2 dagen was alle uitslag in haar gezicht verdwenen. Je hoort ook wel dat het langer duurt. Sowieso altijd nieuwe voeding minstens 2 weken geven.
gister was hij echt in 1keer heel erg rustig en heel erg veel aan het lachen heerlijk. Maar nou vandaag lijkt het wel of het poepen hem heel veel pijn doet, en poepjes laten ook, dan brult hij het uit. Denk dat de darmpjes er aan moeten wenen, eve afwachten dus. Bedankt voor de reactie,s
Nog even een vraag, is die Pepti in overleg gegaan met een kinderarts of huisarts of CB-arts? Als het namelijk een koemelkallergie is, dan moet je provoceren (even weer op de oude voeding) en mochten de klachten dan terugkomen, dan kun je daarna Pepti vergoed krijgen door je verzekering. Dan moet het wel door een arts voorgeschreven worden.
via het cb, nou met xander waren de klachten in de laatste 2 weken zo erg geworden, dat ze meteen zei bij binnen komst hij gaat over op pepti, en alleen nog maar pepti geen omneo meer. Ik krijg het meteen van verzekering vergoed, heb ik meteen de eerste dag al geregeld alleen bij menzis krijg ik 100 euro over een jaar dus echt veel is het niet maar het is wat he.
mijn zoontje en mijn dochter hebben beide nutramigen dat is ook kma voeding, maar volgens mij is er geen enkele verzekering die het meteen vergoed zonder de provocatie test
Soms zie je meteen verschil, maar op zich kan er wel 2 - 4 weken overheen gaan voor je verschil merkt. Soms kunnen de klachten zelfs een paar dagen wat erger worden. Normaal gesproken is een week te kort om te zeggen dat de klachten niet van een KEA komen, je moet het echt 2 weken minimaal geven.