Hypochonder....

Discussion in 'De lounge' started by Donja62, Jul 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

Jul 25, 2010
    303
    19
    18
    .Hey, ben ik weer. Ben vorige week dus bij huisarts geweest. Deze zag een anuskloofje wat wrsch bloed veroorzaakt bij afvegen na ontlasting. Was wel gerustgesteld en dagen erna niet gezien. Zalf gekregen voor kloofje.Zondag had ik echter slijm bij m'n ontlasting. Niet eede gezien. Kan ook van ongi komen, was m'n laatste ongi dag. Maar zag het na het poepen zeg maar.
    Gisteren geen bijzonderheden. Vandaag wel, zag een rood stukje, heb gister biertjes gegeten maar vraag me af of dat het was. Zag er anders uit. Geen schilletje ofzo. Een week stukje.
    Huisarts maakt zich geen zorgen. Hb geprik, 8.4
    Wat moet ik ou. Ben ik te veel gefocused? Voel me er naar onder en ven steeds bang dat ik wel iets ernstigs heb, lees kanker. Veel dierbaren hier aan verloren. Wil graag lekker genieten maar lukt me momenteel niet.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,574
    113
    ja je bent er teveel gefocust op! pasgeleden had je toch ook een opgezette lymfeklier waar voor een echo ter geruststelling is gemaakt.

Je kunt nu wel weer naar de dokter gaan, misschien krijg je uiteindelijk wel een scopie aangeboden waaruit blijkt dat er niets aan de hand is en wat is dan het volgende??

Ga naar je huisarts en ga overleggen of je hier hulp voor kunt krijgen. Het lijkt me heel naar als het je leven zo beheerst.

( zit zelf om heel andere reden in therapie maar ben nog steeds blij dat ik die stap gemaakt heb)

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    je focust je idd teveel op wat er allemaal mis kan zijn. ik snap dat je je zorgen maakt, maar je bent al bij de huisarts geweest en er is niks aan de hand. als je hypochonder bent moet je vooral niet gaan googelen, want ik krijg de indruk dat dat zo'n beetje t eerste is wat je doet als er ''iets'' is.

t enige waar je nog een afspraak bij de huisarts voor moet maken is voor een verwijzing naar een psycholoog, zoek hulp. want zoals je al zegt, je wilt gaan genieten, en ik denk dat je niet meer in je eentje dit probleem onder controle gaat krijgen.

4. Donja62

Donja62 Actief lid

Jul 25, 2010
    303
    19
    18
    Ik probeer het echt los te laten hoor, maar het lukt me niet. En dan lukt het een aantal dagen en dan zie ik weer wat. Ik probeer afleiding te zoeken, wat ene keer beter lukt dan de andere keer.Ik moet idd naar de huisarts om m'n angstklachten te bespreken denk ik..
    Wat k, zo raar vind, toen ik nog geen moeder was speelde dit totaal niet.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    ik snap het wel hoor, in tijden van stress heb ik er ook last van, en denk ik dat ik vanalles heb, en zowat dood ga..

maar huisarts al gebeld dan?

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja van bietjes kun je rode stukjes in je ontlasting aantreffen. Ook een kloofje kan wel een tijdje duren voordat dat geheel genezen is en kan dus nog wat bloed vanaf komen.

De huisarts gaat je hier waarschijnlijk ook niet verder voor onderzoeken. Ik denk dat je toch moet proberen wat rustiger te worden en niet overal iets achter te zoeken anders loop je het risico dat de huisarts je op een gegeven moment niet meer serieus neemt terwijl er wel echt iets aan de hand is en dat wil je ook niet.

7. Leanna

Leanna Actief lid

Apr 12, 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, je bent te veel gefocust! Zoek ajb hulp, al je klachten zijn normaal, maar hoe jij ermee omgaat niet. Dat moet supervermoeiend zijn....

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het valt me op dat je de laatste tijd meerdere topics hebt geopend over gezondheidsklachten waar je meteen het ergste van denkt. Ik denk niet dat wij je op welke manier dan ook kunnen geruststellen. Misschien is het verstandig om hier hulp bij te zoeken. Op deze manier heb je geen leven en zit je constant in angst. Sterkte ermee!

9. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    Je topictitel zegt mij dat je precies weet wat er eigenlijk écht aan de hand is. Waarom zoek je voor alles (hoe klein het ook is) wél hulp maar voor de oorzaak van je angsten niet?

Ik begrijp dat die angsten voor jou oprecht beklemmend en belemmerend kunnen zijn in het dagelijks leven. Zou het niet een stuk fijner zijn als je dat kunt verminderen? Meid, het zou je zo een rust kunnen geven. Een deel angst zal er altijd blijven maar heb je niet liever een deel dan een geheel leven beïnvloed door angst?
    Ik weet niet wat voor soorten hulp er zijn voor hypochondrie maar ik weet wél dat er professionele hulp is die jou een stuk beter in je vel kan laten zitten.

10. Enjoyllive

Enjoyllive Bekend lid

Jan 19, 2010
    810
    0
    0
    Werk in de gehandicapten zorg
    Zeeland
    Ik ken het maar al te goed ik ben zelf heeeeel erg hypochonder. Mocht je hierover met mij willen kletsen op tips willen hoor ik het wel. Ik heb ook vaak therapie gehad maar weinig geholpen want onze angsten zijn in principe reëel. Iedereen kan ernstig ziek worden etc. Maar het mag idd niet je dagelijkse leven beïnvloeden en dat is juist zo lastig. Ik heb er ook medicijnen voor die de koppen eraf halen.

Toy toy en wat iedereen ook zegt, joh ik weet hoe moeilijk het is. Gewoon naar je huisarts gaan en zeggen ik wil nu hulp.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dit dus. Zonde om je leven hier door te laten beheersen! :)

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,216
    16,574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt me ontzettend zwaar om zo te moeten leven.Je maakt het jezelf enorm moeilijk.
    Eerst had je een opgezette klier,nu een anuskloofje en dan verdwijnt dit weer op de achtergrond en vind je weer iets anders.
    Ik zou toch proberen om eens met een psycholoog hierover te praten.Misschien kunnen zij jou handvaten geven hoe je er mee om moet gaan wanneer je weer deze angsten krijgt.
    Voor jezelf is het niet leuk om zo te moeten leven maar ook voor je omgeving is het niet leuk.

Sterkte meid!!

PS:van bietjes krijg je idd rode stukjes in je ontlasting en ook je urine kan verkleuren.Is geheel normaal en onschuldig.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je klinkt wel als een echte hypochonder en dan gaat zelf afleiding zoeken echt niet werken... :(
    Echt naar je huisarts, die kan je doorverwijzen naar goede hulpverlening hiervoor.

14. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik denkt dat afleiding zoeken niet gaat helpen. Je moet de manier van denken en de angst onder controle zien te krijgen. Blijkbaar zit die angst zo diep, dat hij constant opnieuw getriggerd wordt. Je moet leren hoe je daarmee om moet gaan. Moet je het negeren, afleiding zoeken, of juist onder ogen komen? Dat zal per situatie verschillend zijn. En het hangt er natuurlijk ook heel erg van af hoe je op dat moment in je vel zit. Je kunt hulp krijgen om dat te leren.

Het heeft geen zin om hier steeds topics te openen. Wat we ook schrijven, je zult het niet voor waar aannemen. Die angst zal niet weg gaan. Al helemaal niet als je de hele dag zit te googlen, aangezien je dan meteen bij het allerergste uitkomt. Voor jezelf zal de knop om moeten. Ik neem aan dat je zelf ook inziet dat je zo geen leven hebt? De angst zal op een gegeven moment ook op je kindje's gezondheid gericht worden en hij/zij zal die angst ook oppikken.

Sterkte & ik hoop dat je om een doorverwijzing vraagt.

15. Donja62

Donja62 Actief lid

Jul 25, 2010
    303
    19
    18
    Dank dames, ik heb gebeld maar huisarts voor doorverwijzing. Kan volgende week dinsdag terecht....Ik wil idd mijn leven niet zo laten beheersten hierdoor maar gebeurd wel... Zag vanochtend weer iets van rood op papiertje, wellicht tomaat? Gister gegeten. Wil die onrust niet meer dus ga er iets aan doen, dank jullie wel.

16. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wat goed dat je de eerste stap hebt gezet! Erkennen dat je een probleem hebt is al zo belangrijk, dan ben je al goed op weg.
    Succes!

17. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Goed zo, ik hoop dat je er iets aan gaat hebben!

Share This Page