Zwanger en quatiapine 12,5 Mg

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Followyourdreams, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hoi allemaal ,

    Helaas door onderschrift veel angst rondom zwangerschap momenteel , bang om alsnog mijn kindje te verliezen zonder daar nu reden voor is maar helaas hebben de miskramen / operaties en curetages er behoorlijk ingehakt .

    Loop al vanaf begin bij een psychiater waar ik zelf om heb gevraagd , sinds 3 weken heb ik nu angst therapie .
    Echter blijf ik zitten met een vreselijk onrust gevoel met hartkloppingen etc .. ik heb geen rust in mijn hoofd , moet van mijzelf constant wat doen en dan met name schoonmaken ..
    slapen doe ik al maanden half niet meer , kortom ik raak uitgeput ..
    nu is mij voor de zoveelste keer in lage dosering quatiapine voorgeschreven 12,5 Mg volgens arts een kinder dosering waar kindje geen last van heeft .
    Echter staat medicatie me zo tegen .. voel me er helemaal niet gerust bij , bang dat het kindje er juist erg rustig van word en ik me nog meer zorgen maak of dat ze echt er gezondheids problemen aan overhoud , het voelt voor mij een beetje zoals , nou dan kan ik net zo goed een sigaret op steken of glas wijn nemen want dat is net zulke troep tijdens zwangerschap..

    Ik ben zo moe van mijzelf en me gepieker en ik weet het echt even niet meer , het liefst neem ik zo tablet in en kijk ik uit na rust in mijn hoofd maar ik durf mijn kindje dat niet aan te doen :(

    Echter zegt psychiater dat hij heel goed weet waar hij over praat en dit zeer zeker in lage dosering gebruikt kan worden , maarja ze kunnen me erg slecht overtuigen ..

    Is er iemand die ervaring heeft met medicatiegebruik tijdens zwangerschaps met name dit medicijn

    Bedankt alvast !
     
  2. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Helemaal niemand ? :(
     
  3. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Tijdens mijn 2e zwangerschap heb ik eenmaal quetiapine geslikt. Ik had HG en bleef maar spugen en was zo kapot en moe dat de dokter dit voorschreef. Het kan in lage doseringen inderdaad geen kwaad voor de baby.

    Als jij echt erdoor zit, zou ik toch sporadisch durven zo'n pilletje te nemen.
     
  4. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Thanxx voor je reactie !

    Oké ik zie idd in dat het op deze manier steeds slechter met me gaat , arts heeft me in laten zien dat het stress hormoon wat ik de hele dag nu continu aan maak slechter is dan zo lage dosering ..

    Heb net de helft van de 12,5 Mg ingenomen en pffff ik voel me echt best wel angstig :(
    Zo bang of ik hier wel goed aan doe , volgens de artsen passeert deze lage dosering nauwelijks de placenta , daar maar op vertrouwen denk ik ?
     
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Geen ervaring met de medicatie die jij noemt maar wel met ander medicijngebruik in de zwangerschap; ze nemen echt geen risico's. Als de artsen ook maar enigzins het vermoeden hebben dat een bepaald medicijn schadelijk kan zijn dan krijg je het niet.

    Ik snap dat het eng is en in jouw geval is die angst waarschijnlijk nog 10 x groter. Gun jezelf alsjeblieft wat rust in je hoofd.
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  6. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Lief berichtje dankje ,

    Heb er zoveel moeite mee , stom he .. :( gevoel dat ik mijn kindje iets heel slechts geef ..
    Heb wel beter geslapen vannacht op die kleine hoeveelheid , dat is natuurlijk ook wat waard ..
    hopelijk vliegen de laatste weken snel
    Voorbij en kunnen we snel ons meisje in armen sluiten
     
  7. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Deze kleine hoeveelheid zal niet schadelijk zijn. Ze neme echt geen risico.
    De stress voor langere periode kan meer risico geven. En ook dat hoeft niet waar te zijn.
    Adem diep in en uit en neem de medicatie. Je zult zien dat je je beter gaat voelen.
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  8. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Geen ervaring met deze medicatie, maar afgelopen weken ben ik helemaal volgepompt met allerhande medicatie (verschillende antibiotica en contrastvloeistof onder anderen) en ik heb geen moment getwijfeld of dit niet beter was dan ‘de kwaal’.

    Natuurlijk voelt het onnatuurlijk en een beetje gek, maar in mijn geval was het dit, of dood, dus heb ik maar voor de medicatie gekozen. Baby doet het uitstekend, dus de artsen hebben gelijk gehad.

    Baby heeft er OOK baat bij als het met jou als mama goed gaat, dus zorgen voor jezelf is belangrijk en als daar (goedgekeurde!) medicatie bijhoort, dan is voor mij de keuze altijd makkelijk.
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  9. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Geen ervaring met dit medicijn, maar wel met medicijngebruik tijdens de zwangerschap en 7 miskramen.

    In Nederland is het heel erg moeilijk om überhaupt medicatie te krijgen als je zwanger bent. Na de ellende met het medicijn DES wordt er zo min mogelijk voorgeschreven. Ik slik liever nog niet eens paracetamol, maar ik heb vanwege de miskramen prednison, aspirine, fraxiparine, utrogestan, insuline en metformine moeten gebruiken tijdens de zwangerschap.

    Vertrouw op de artsen in dit geval. En vertrouw ook op je lichaam. Ik raad je aan om eventueel te kijken of je naar iemand kunt gaan die jou oefeningen kan geven om rustig te worden en contact te maken met je kindje. Bijv een haptonoom
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  10. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Bedankt voor jullie lieve steunende berichtjes !
    Ik ben sinds gisteren gestart met het hele tabletje i.p.v. de halve en slik nu dus 1 x daags voor het slapen 12,5 Mg .
    Vind het nog steeds lastig door mijn angst en heb momenteel vreselijk last van stemmingswisselingen maar slapen gaat beter dus ik houd vol en hoop elke dag dat ik me weer iets “blijer” voel ..
    waardeer jullie berichtjes wel enorm , zo word het innemen van de medicatie net even iets makkelijker :)
     
  11. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Grappig hier ga ik aankomende week mee starten via de psychiater ..
    Geen idee hoe het precies heet maar zij zorgt er voor dat ik ga ontspannen en contact maak met mijn kindje :)
     
    Nuage vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina