ik wil met mijn zoontje naar Kijkduin met de trein en bus. Alleen reis ik hier dus bijna nooit mee, wie kan mij uitleggen hoe en wat met ov? Met de trein kan ik een kaart kopen van het kruidvat. Hiermee moet ik dus in en uitchecken op het station ? En voor mijn zoon kan ik dan een railrun kaartje kopen? Oké dan zijn we op den haag centraal en wil ik de bus nemen naar Kijkduin ( weet iemand toevallig welke lijn?) Moet ik van te voren een ov kaart kopen , ook voor mijn zoon? En waar haal ik deze? Hoe zet ik er geld op ? Ben echt al heel lang dus niet meer met de bus weg geweest? Moet ik nog langs de buschauffeur? Haha ben echt een leek
Onze kinderen hebben een persoonlijke ov kaart. Zo betaal je het gereduceerde tarief en bij de ns zijn ze gratis met het kids vrij abbo. Dit kost 1 cent per jaar per kind. Maar misschien dat het voor een keer goedkoper is om een los kaartje te kopen bij de buschauffeur.
Ik zou voor een los kaartje gaan. Prijzen zijn afhankelijk van de provincie, bij ons 6 euro voor een dag onbeperkt (volwassene en 2 kinderen). Railrunners zijn 2,50. Een ovkaart is 7,50 en dan staat er nog geen saldo op, dus dat komt er nog bij (minimaal 4 euro bus, 20 als je met de trein gaat).
Kinderne reizen gratis met de bus. Althans, bij ons in de stad wel. Laatste keer dat ik met de bus ging, kon je nog gewoon een los kaartje kopen.
Voor jezelf idd in en uitchecken op het station niet vergeten. Voor je zoontje ligt eraan hoe oud hij is. T/m 3 jaar is gratis met NS en van 4 t/m 11 kan je een railrunner kopen, daarboven een ander kaartje. Op 9292.nl kan je je reis plannen. Als ik zo snel even zie zal je bus 24 moeten hebben. Zal dat toch daar even voor de zekerheid checken of vragen aan de chauffeur om er zeker van te zijn. En ik zie dag dat een htmbuzz is, op hun site kan je de kaartjes zien die je in de bus zou moeten kunnen kopen.(ik zie daar zo snel even kinderkaartje voor 4 t/m 12 jaar 2,50, uurkaart 3,50 en dagkaart 6,50) Maar dat kan je anders evt ook aan de buschauffeur vragen.