klussen tijdens ontpillen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by GPower, Dec 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GPower

GPower Lid

Dec 29, 2008
    8
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar ben heel blij dat ik ergens terecht kan met mijn vragen omtrent zwanger worden. Ik vind het heel leuk dat we elkaar op deze manier allemaal kunnen helpen en steunen.

Wie kan mij helpen bij mijn vragen?

Ik ben half november voor het laatst ong geworden, en daarna met de pil gestopt. Nu ben ik inmiddels op de hoogte over het ontpillen, en dat dat soms een aantal weken/maanden kan duren.
    Maar heeft het wel "nut" om nu al serieus te klussen?

Je kunt toch pas bevrucht raken als je een eisprong hebt? En die krijg ik pas na de eerstvolgende menstruatie, toch?
    Ovulatietesten hebben nu dus ook helemaal geen nut?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, zodat ik wat rust in mijn donder krijg.

Voor iedereen alvast een hele fijne jaarswisseling, en dat 2009 voor iedereen een vruchtbaar mooi jaar mag worden!

Liefs GPower

2. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Zodra je gestopt bent met de pil kun je al meteen een eisprong krijgen, dus ja het heeft als zin om te beginnen met klussen. Het enige nadeel straks is, dat je alle symptomen kunt krijgen die veel lijken op die van een zwangerschap, maar dus eigenlijk nog aan het ontpillen bent.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat je er helemaal geen last van heb.

Om je eisprong een beetje te kunnen vinden kun je gaan temperaturen. Je begint op de eerste dag van je ongi. Je tempt elke ochtend op het zelfde tijdstip, na min 8 uur geslapen te hebben. Ook moet je in je bed tempen, dus niet eerst naar de wc gaan ofzo.
    Daarbij kun je natuurlijk ovu testen gebruiken.

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

3. GPower

GPower Lid

Dec 29, 2008
    8
    0
    0
    Dank je! Daar heb ik zeker iets aan.
    Er zijn nog zoveel dingen die ik niet (precies) weet. Ik probeer zoveel mogelijk info te vinden, maar je blijft toch altijd met vragen zitten.
    Ik was al bij de dokter geweest omdat ik al een paar weken overtijd was, en al 2 testen had gedaan, maar beide negatief. Toen hoorde ik dus over ontpillen. Heb op zich nergens last van, soms een beetje misselijk, maar meer niet. Dokter adviseerde me om voorlopig om de week te testen, zeker totdat ik weer ong wordt.
    Ook al ben ik nu niet ong, zou ik al wel kunnen beginnen met een temp schema bij te houden?

Ik heb nog recht om te klagen, we zijn namlijk pas een klein maandje bezig, maar ik wil gewoon graag goed beginnen.

4. GPower

GPower Lid

Dec 29, 2008
    8
    0
    0
    Moet natuurlijk zijn: Ik heb nog GEEN recht om te klagen.
    SORRY!

5. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

Dec 27, 2008
    146
    0
    0
    Je kan wel beginnen met tempen , het is ook handig om dan een schemaatje bij te houden op Fertility Friend.

Die geeft dan aan wanneer je eisprong hebt gehad enzo , super handig !
    Wanneer je dan ongi word en je vult dit in op FF gaat FF vanzelf naar een nieuw kaartje en begint je nieuwe cyclus.

Zo leer je je lichaam kennen.

succes ...

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Klussen kan sowieso natuurlijk altijd ;)

En of het zin heeft? Ach, de tijd zal het leren.
    Ik zit nu in de vierde ronde nadat ik met de pil ben gestopt. Tot nu toe doe ik nog niet aan ovulatietesten en/of tempen. Ik wil eerst eens een half jaartje aankijken of ik misschien wel "spontaan" zwanger word. Plus dat ik ook wil leren naar mijn lichaam te luisteren.
    Maar ik ben ook bang dat al die hulpmiddelen er alleen maar voor zorgen dat ik veel te veel gefocust ben. En het moet wel leuk blijven.
    Dus klussen we hier fijn door, zonder ovulatietesten en thermometers. 8)

7. GPower

GPower Lid

Dec 29, 2008
    8
    0
    0
    Dankje.
    Ik neus vandaag voor het eerst rond op het forum, en heb nu al veel geleerd en bevestigd gekregen.

Ik ga gelijk eens op die site kijken.

Dank je!

8. GPower

GPower Lid

Dec 29, 2008
    8
    0
    0
    Dat is ook weer waar Liesbeth.

Maar ja tempen kan geen kwaad, mijn ong blijft misschien nog wel een paar weken/maanden uit dus dan kan ik maar alvast een beetje op de hoogte zijn van hoe het binnen mij werkt.

Maar ik denk inderdaad dat er TE veel mee bezig zijn ook zijn vruchten niet afwerpt. Het komt wanneer het komt.
    That's nature!

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Komt voor mij nog bij dat ik (zeer) onregelmatig werk, en elke dag op dezelfde tijd tempen is voor mij niet haalbaar.
    Maar het kan best een handig hulpmiddel zijn hoor, dat geloof ik.
    Succes met alles in ieder geval, en laat het vooral leuk zijn ;)

10. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @liesben:

Grappig dat wij er precies hetzelfde over denken.....Ik zit nu in ronde 3 en ook ik doe nog niet aan temperaturen of ovulatietesten.....Eerst maar een half jaar "gewoon" proberen, dan maar eens ovulatietesten ertegenaan gooien en als het dan nog niet lukt dan maar eens na een jaar naar de huisarts....Hopelijk is het allemaal niet nodig......Maar ook ik vind dat het vooral leuk moet blijven.....Merk aan mijzelf dat ik er toch ook zonder al die hulpmiddeltjes er al erg mee bezig ben, dus.....

11. girl21

girl21 Niet meer actief

wij wilden ook rustig aan doen, maar heb toch al ovitesten gebruikt, en zelfs wel eens een zw-test gedaan...

op zich niets mis mee, maar het was niet de bedoeling, w wilden er niet teveel mee bezig zijn, maar ik merk dat onze wens toch al wel heeel sterk is, en dat we er allebij wel veel mee bezig zijn, dus de testen gaan dan vanzelf ;)

maar ik draai nog niet door al zeg ik t zelf :rolleyes: :) :) :)

we hebben n oudejaarslot, en we zeiden voorde grap al (zoals iedereen met n lot waarscijnlijk doet) STEL NOU DAT WE WINNE... :confused: dan zegt automatisch iedereen: NU IS JE GROOTSTE WENS WEL UITGEKOMEN HE... maaruhmmmm... NEEJ EIGENLIJK NIET, WE HEBBEN EEN ANDERE WENS ;) tjah lastig uitleggen denk ik...haha :)

maar goed ff weer on-topic:
    ik ben begonnen met ovutesten, gewoon om er zeker van te zijn, (tjah wat is dan zeker) dat ik wel een eisprong heb, en om welke periode ongeveer... maar dat eindigde dus vrij snel in 'gericht' klussen

dus wil tegen je zeggen: GENIET ER VAN ZOLANG HET KAN, EN DAN BEDOEL IK DUS MET KLUSSEN.. JE HOORT ZOVEEL STELLETJES DIE NIET MEER ALTIJD MET EVENVEEL PLEZIER GAAN KLUSSEN, DUS ECHT, GENIET! ;) :p

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Inderdaad.
    Ik google mezelf soms ook zwanger bij elk pijntje in mijn buik in de tweede helft van mijn cyclus. Daar heb ik geen thermometer of ovulatietest voor nodig ;)

13. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Jeetje dat jullie je druk maken of je kunt klussen :(

Zal wel aan mij liggen...:rolleyes: maar je doet het toch gewoon wanneer je zin hebt? Het lijtk me zo gedwongen!

En waarom heet het "klussen"? Ik vind het zelf nooit zo'n enorme klus :)

@ts, Succes met zwanger raken :D en jij ook een gelukkig nieuw jaar!

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je kan zeker klussen tijdens het ontpillen.. sommige vrouwen worden zelfs door de pil heen zwanger.. dus er bestaat weldegelijk een kans dat je nu al zwanger kan raken :)

15. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

Dec 24, 2008
    339
    0
    0
    Hallo Gpower
    Volgens mij heeft het wel zin.
    Ik heb alleen wel eens gehoord dat je de eerste maand een verhoogde kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat je lijf nog op zijn kop staat door de hormomen.

Maar heb hier niet naar gevraagd bij mijn huisarts of zo.

Succes !
    Froukje

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Vrijen heeft altijd zin... Gewoon lekker je gang gaan en wie weet ben je sneller zwanger dan je verwacht. Dat is dan mooi meegenomen. Probeer er gewoon ontspannen mee bezig te zijn. Vooral in het begin... gewoon genieten!

17. JannekeB

JannekeB Actief lid

Nov 28, 2008
    280
    0
    0
    Hallo,
    De eerste maand was ik er ook erg druk mee bezig...en je voelt van alles.
    Uiteindelijk werd ik na vier weken niet ongesteld dus na vijf weken getest. Helaas negatief en een paar dagen later ongesteld. Op het moment dat ik negatief teste had ik echt zoiets van 'laat mij maar ongesteld worden'. Dus ik liet het meer los, ik was er teveel mee bezig en nu zie ik wel hoe het gaat.
    Vind het nog steeds leuk om al deze verhalen te lezen en te merken dat ik niet de enige ben die er zo druk mee bezig is.

Verder wens ik iedereen een heel gelukkig 2009 en dat al onze wensen maar mogen uitkomen!

18. GPower

GPower Lid

Dec 29, 2008
    8
    0
    0
    Hi Janneke,

Inderdaad, de eerste maand heb ik zoveel mogelijk gelezen en geinformeerd. Nu ik eenmaal weet ( en dus ook de rust heb ) dat het allemaal goed is ben ik er ook een stuk minder mee bezig.
    Ik weet nu dat het niet erg, maar juist normaal is, dat ik nog niet ongesteld ben geworden. En dat klussen wel gewoon "nuttig" is.
    Ik dacht dat ik pas een eisprong kreeg als ik weer menstrueerde, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Ik ben nu een stuk ontspannender, en laat het lekker op zijn beloop. het komt wanneer het komt. Zo'n eigenwijs wezentje laat zich waarschijnlijk toch niet beinvloeden.
    Let's just go for it!

Grtjs GPower

Share This Page