Hypo's 2e, 3e en 4e icsi-avontuur

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by hypo, Feb 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Hypo, kan me voorstellen dat je enigzins teleurgesteld bent maaaaaaaarrrr het goede nieuws is er komt een TP!!!! :D

Veel succes morgen met de TP en de wachtweken!! Ik ga je volgen en keihard voor je duimen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hypo 5 is super!!! Uiteindelijk heb je er maar 1 nodig die er zin in heeft en die zit er vast wel tussen. Veel plezier met de tp, altijd een bijzonder moment en een beetje rustig aan doen daarna he?

liefs

3. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Dat probleem had ik ook Hypo. En dan een paar grote en een heleboel kleinere, die ook nog verrekte zeer doen bij het aanprikken. Ik had zelfs met 100IE nog zoveel. En dus van de 16 follikels 'maar' 6 eicellen daar baalde ik toen ook wel van hoor, dus ik snap dat je baalt en dat mag ook hoor, zo bedoelde ik het niet. ;)

4. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Maakt niet uit hoor, ik voelde me zeker niet beledigd!

Dus jij reageerde ook zo heftig op puregon? De 1e keer had ik na 8 dagen spuiten al mijn punctie (150IE), nu na 9 dagen spuiten (125IE). Dus als er een volgende keer komt (en dat hopen we natuurlijk niet), dan moeten we maar goed bedenken hoeveel ik dan moet gaan spuiten. Liever wat langer met goede eicellen dan zo kort en snel....

XXX Hypo

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik had volgens mij na beide keren na 10 dagen spuiten mijn punctie. Bij 2e Fm werd beide keren punctie al afgesproken.

Hoop dat je hierna daar niet meer over na hoeft te denken, en dat je emmy gewoon lekker bij je blijft een maand of 8,5. :D

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Hypo, wat super: 5 potentiële kindjes liggen er in het ziekenhuis!
    Dat is best goed, hoor! Ik snap dat van 14 eitjes naar 5 embryo's gaan een beetje tegenvalt, maar het is een nette score voor een ICSIbehandeling! Nu hopen dat er mooie toppertjes tussen zitten!
    Morgen een leuk-spannende dag!

Wat fijn dat je goed hebt geslapen en je buik rustiger wordt.

7. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Thanxxx voor de bemoedigende woorden meiden! Tis gewoon ook zo spannend allemaal; hoop zo dat de emmies dit keer bij me blijven. We hebben gekozen 2 emmies te laten terugplaatsen.

Ik zat vandaag nog te denken; ICSI in eigen cyclus zou miss ook wel iets voor ons zijn, maar ja, dat doen ze nog maar in weinig ziekenhuizen. 6 eicellen en 5 bevruchtingen is natuurlijk een goede score!
    Weet iemand in welke ziekenhuizen ze precies ICSI in eigen cyclus doen. Weet jij dat Mijs?

xxx Hypo

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hypo@ Meid ik ga keihard voor je duimen dat de emys en tp goed verlopen .
    En dat het gauw eens raak is voor je.

Volgen mij doen ze het in het ziekenhuis waar Mijs en ik lopen Hypo. isci in eigen cyclus.

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    1 van de voordelen van ICSI (of IVF) in eigen cyclus is dat de kans op overstimulatie nihil is. Kan me voorstellen dat je, nu jouw lichaam 2 keer erg snel op de hormonen reageerde, er aan denkt. Je bent zoooo vruchtbaar, jij, die follikels hebben er zin in!

Het wordt over het algemeen wel als een zwaar traject ervaren, hoor (niet dat ICSI met hyperstimulatie dat niet is, natuurlijk....). Er zijn veel momenten waarop het mis kan gaan. Bijvoorbeeld als er (zoals bij jou bij sommige follikels) bij het follikel dat die maand groeit geen bruikbaar eitje of helemaal geen eitje wordt gevonden. Dan elke maand natuurlijk grote kans op geen bevruchting en dan dus ook geen tp. Maar wel 4/5 keer die maand naar het ziekenhuis geweest en hormoontjes (minimaal) geprikt, achterlijke tijden Pregnyl prikken, in spanning om ei dat gevonden moet worden, zaad moet goed zijn.... Dan de dag dat ze bellen of er van dat ene eitje een embryootje is ontstaan...
    Ik vind het bij ons erg de moeite omdat er soms maar een paar, soms helemaal geen zaadjes worden gevonden in mijn mans kwakje. Als dat een keer gebeurt, zijn we niet gelijk een 'grote' poging kwijt. Zitten we daar met een stapel geoogste eieren die niet geïnjecteerd kunnen worden.
    We kunnen 6 keer eigen cyclus doen tegenover 1 keer hyperstimulatie. De kansen zijn na 6 keer eigen cyclus ook even hoog als 1 keer hyper.

Ik ging er van uit dat het alleen in het UMCG wordt gedaan, maar las op een ander forum dat iemand in het JBZ in Den Bosch het doet. Meende dat ze daarvoor ingeloot was ofzo. Een bepaalde groep hyper, de andere in eigen cyclus.
    In het UMCG is het de standaardbehandeling die wordt aangeboden als er geen vructhbaarheidsproblemen zijn bij de vrouw en gaan ze na 6 keer eigen cyclus over het algemeen over op ICSI met hyperstimulatie.

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Nogmaals fijne dag voor jullie morgen. Vanaf morgen weer een beetje zwanger! Zit jullie leven in je buikje!

11. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Mijs; ja, die ICSI in eigen cyclus heeft zeker ook zo z'n nadelen (had ik laatst al een keer met jou over gehad idd). Volgens manlief kan t ook in Enschede, dat is t dichtst bij ons in de buurt, maar nog een uur rijden, dus dat is niet haalbaar. Ik wil t er wel eens met ons zh over hebben hoor! Ik neem aan dat zij toch ook wel eens nieuwe dingen willen uitproberen. Nadeel is wel dat ze samenwerken met een ander zh, daar doen ze t labwerk (daar moeten we straks dus ook heen rijden). Dus ik ben bang dat er weinig mogelijkheden zijn. Maar goed zover is t ook nog niet; wellicht is dit gewoon DE poging!

Ik heb er erg veel zin in om ze op te halen!
    xxx Hypo

12. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ja lieverd dit worden ze!!!!
    Het komt allemaal goed:D

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Vandaag je emmy's ophalen, spannend, ik zal vast beginnen met duimen dat ze nog heeeeeeel lang bij je blijven.

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Hypo succes vandaag met je 2 emmies.

15. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey dames!
    2 emmys on board! (Atje en Btje)
    Helaas geen cryo's.....maar............hopelijk hebben we die voorlopig ook niet nodig!
    xxx Hypo

16. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Daar gaan we gewoon vanuit!!!!!!!!!

17. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Jaaaaa, over twee weken lekker positief testen en dan tot de echo samen fantaseren over of er één of twee hartjes kloppen!!

Jammer dat er geen cryo's zijn, maar met zulke superpaasemmy's moet het goed komen. 'k Heb veel Hypohoop!

18. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Erg fijn Mijs; hypohoop! Klinkt ook wel leuk hoor!

Ik ben wel heel benieuwd hoe ik de wachtweken doorkom dit keer. Ik hoop dat ik het een beetje van me kan afzetten soms dit keer. We hebben de rest ook heel rustig ondergaan, dus ik hoop dat die wachtweken net zo rustig zullen verlopen.

T is wel heel bijzonder om op 1 april, op witte donderdag, zo vlak voor Pasen misschien wel je toekomstige kindjes ophaalt. Als er een kind uit komt dan moet t wel een heel grappig worden......hihi!

Xxx Hypo

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hypo gefeliciteerd met je Emmies!:):):):):):)

hartstikke goed joh! Een A-tje en B-tje!!!!!!!!!! Dit worden misschien wel je kindje(s)!!!!! Zo bijzonder!

En niet al teleurgesteld zijn over de score, van de 14 eicellen konden ze er bij ons ook maar 4 gebruiken, geen cryo's en zie het resultaat! Komt bij jouw ook gewoon hartstikke goed!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik duim ontzettend voor je de komende tijd!
    heb je al wat leuke (afleiding) dingen gepland de komende weken? En wat is nu precies je testdatum?

20. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Sinja: thanxxx for the moral support!
    Bij ons ziekenhuis mogen we 15 dagen na de tp testen, dat is dus 16 april. We hebben inderdaad allemaal gezellige dingen gepland. Vanavond gaan we al bij vrienden eten en zondag komen vrienden bij ons brunchen. Dan gaan we maandag bij familie gourmetten! Volgende week hebben we ook vrijdag en zaterdag gezellige dingen, dus dat is mooi!

Zat vannacht even in de piepzak.....heb ontzettende buikpijn gehad. Het is het soort buikpijn dat ik wel ken van mezelf, wat ik de afgelopen jaren een aantal keren heb gehad (meestal voor de menstruatie). Het is echt mijn baarmoeder waar ik de pijn voel (dus geen punctienapijn meer ofzo). Ik heb t een aantal weken geleden ook gehad, toen was t niet voor de menstruatie. De vpk heeft toen een klein vleesboompje zien zitten wat volgens haar heel onschuldig was. Zou het kunnen zijn dat dat nu ook weer pijn doet? Er is natuurlijk gisteren wel met een catheter naar binnen gegaan, miss is dat vleesboompje wel geraakt.
    Ik probeer zeker niet te panieken, maar echt leuk is t natuurlijk niet als je vlak na de tp 's nachts wakker wordt van de buikpijn. Gets....t begint al goed :(

Share This Page