Hypo's 2e, 3e en 4e icsi-avontuur

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hypo, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijs, fijn dat je het in elk geval leuk heb gehad met jullie vrienden. Meisje, ik hoop zo dat je bruine vegen niets te betekenen hebben.

Hypo, een beetje waterig in Rotterdam... maar genoeg fietsers (en dan geen waterfietsers!). Was het druk?

Ik ben gisteren pas gaan vloeien en vandaag gebeld om deze maand te kunnen aanhaken. Het kan!!! Dus heb ik op 13 juli een echo. Spannend!!!:D

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Test is negatief.

3. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ah, nee he!!!! Ik had zo gehoopt op goed nieuws!!
    Lieve schat, dikke knuffel! Meer ga ik maar even niet zeggen.....geef maar even toe aan t verdriet...
    Nogmaals...knuf!!!!

4. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Mijs, neeeeeeeee wat ontzettend verdrietig. Kan niet meer doen dan je een hele dikke knufffffffff te geven! Probeer van jullie vakantie te genieten..........

Hypo, wauw ik zie dat je 12-7 weer met de Deca begint, wat ontzettend spannend. Ik ga je volgen!!!!

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dank jullie Hypo en Sabrien,
    Heb van 6 (vroeg geplast en getest) tot 8 in bed liggen huilen met een sippige Mijsman naast me. Ben elke dag wel ongelukkig door de onzekerheid over of mijn kind waar ik zoveel van houd nou wel of niet zal komen, maar op dit soort momenten is het gemis zo sterk, de angst en teleurstelling zo groot.
    Daarna klaar met huilen, heb man en spullen bijeengeraapt en we zijn de hele dag lekker op pad gegaan. We hadden beide vrij geregeld voor deze dag.
    Nu nog een paar daagjes werken.

o, wat goed, Wesley scoort!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijs lieverd neeeeeeeeeee!!!!
    :(
    ik had zo'n goede hoop!!!
    Hele dikke knuffel
    xxxxx

7. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Mijs: wat een rotgevoel he, steeds maar weer die teleurstelling. En dat verlangen naar een kindje, dat alleen maar groter wordt! Wel goed van jullie dat jullie gisteren meteen op pad zijn gegaan. Fijn dat jullie samen vrij waren. Nog een paar dagen werken en dan ga je op vakantie? Waar ga je naartoe?

@Elif: hoest met jou meid? Bijna de spannendste weken voorbij?

@all: Wij gaan maandag a.s. op vakantie. Lekker kamperen. We blijven wel in NL ivm het spuiten. Als ik snel ongi word moet ik tussendoor nog naar het zh voor een echo (dus dan rijden we heen en weer). Maar goed, ik verwacht die ongi later en dan kunnen we (na een hoop mekkeren van onze kant gingen ze eindelijk overstag) bellen om de echoafspraak af te zeggen.
    We wachten het dus maar af. De spuiten gaan mee, we hebben een koelkastje geregeld. Ik ga maar even overleggen op de camping of 1 doos deca ergens anders in de koelkast mag, want het koelkastje van ons is wel erg klein! (wat een gedoe)
    Dit ziekenhuisgedoe valt ons weer behoorlijk tegen. Ik kan me zo ff niet meer herinneren wat ik er de vorige keer over heb geschreven, maar we baalden er meteen weer van. We moesten dus enorm doordrammen om die echo-afspraak te kunnen verzetten. Ze doen bij ons de 1e echo bij decaspuiten altijd op woensdag. Dat is nu bij mij cyclusdag 30. Pas als je ongi bent geweest mag je dan verder met de puregon, anders moet je een week wachten. Nu ben ik beide keren niet op tijd ongi geworden. Dat gaat waarschijnlijk deze keer dus ook niet gebeuren. (mijn ongi begint meestal pas op dag 30, laat staan dattie dan weg is) Wij dus gevraagd of we de afspraak dan mogen verplaatsen....nee, dat was allemaal moeilijk, protocol, bladiebla. Daar word ik dus zo gek van! Na veel zeuren mag t uiteindelijk wel. Ik hoop natuurlijk niet dat t nodig is, want dan schuift alles weer een week op, maar ik ga er wel vanuit. Ik vind ze zo star in dit ziekenhuis, zulke vaste procedures....balen!
    Zo, dat was weer ff mijn gezeur! Ik ga me nu maar s nuttig maken!

Xxx Hypo

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieve lieve Mijs, een enorm dikke knuffel voor jou.

Hypo, straks lekker met vakantie. Ik moet nog enkele weken wachten....:(
    Wat apart dat ze alleen een echo doen op woensdag. Je kan je cyclus daar toch niet op aanpassen? :$

Hier doodop. Blij dat ik morgen vrij ben. Even bijtanken.

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Nee, maar dat doen ze vanwege zo min mogelijk punctiekans in het weekend! (op donderdag starten met puregon, dan meestal op een maandag de punctie en dus ook nog door de weeks de tp) Daarom stellen ze t ook een hele week uit als ik niet ongi ben. Dat is dus wat me zo stoort....precies volgens het protocol!

Doe rustig an he, geniet van je vrije dag morgen!
    Xxx

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik doe zeker rustig aan.

Belachelijk gewoon. In het UMC draaien ze in het weekend gewoon door. Natuurlijk proberen ze zoveel mogelijk buiten het weekend om te doen, maar je een week laten wachten....

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, idioot he! Maar goed, tis niet anders. We hebben er wel over gedacht om de 3e poging bij een ander zh te doen, maar na t evaluatiegesprek hadden we er best wel weer een goed gevoel over. We hadden aangegeven dat we wellicht eens een ander hormoon willen proberen (menopur ipv puregon) en ze zou dat in het team bespreken. Ze was verder heel positief over de behandeling e.d.; t was gewoon een prima gesprek. Ze zei ook dat ze me nog wilde zien voor een echo voordat we gingen beginnen, maar dat we zelf konden kiezen wanneer we daar aan toe waren (maar dat het direct kon in principe).
    Nu waren we dus laatst terug in het zh bij de vpk en hadden we verteld over die controleecho en dat we die vraag over menopur hadden gesteld. Nou, die echo vond ze niet nodig en die vraag over de menopur was niet in het team gesteld. Lekker dan dus! Als het dus maar iets afwijkt van wat ze gewend zijn dan loopt t al mis. Daar ging ons fijne gevoel weer en we zaten echt heel gedesillusioneerd weer in de auto. We voelden ons de laatste tijd eigenlijk best goed (even lekker het zh helemaal loslaten), en dat gevoel draaide als een blad aan een boom om.
    Maar goed, we zullen t toch nu ff met dit zh moeten doen en we hebben op zich daar wel vertrouwen in. Tis alleen gewoon zo NIET LEUK allemaal!
    Zo, dat was weer een heel verhaal.
    Maandag de 1e spuit weer; toch weer een beetje spannend.
    Ik neem de meds allemaal mee op vakantie (we hebben een koelkastje). Nu maar hopen dat ik niet te veel blauwe plekken spuit. Staat zo lelijk in mijn bikini.

Timon: nog een paar nachtjes en dan heb je weer de volgende afspraak. Ik hoop voor je dat t een hele succesvolle cryotp gaat worden!

Mijs: hoest met jou? Beetje afleiding aan het zoeken? Gaan jullie nog wel verder met ICSI in eigen cyclus? Of wordt het nu gestimuleerde ICSI? Of nog niet over nagedacht?

Xxx Hypo

12. lente67

lente67 Niet meer actief

Hee Hypo,

Ik wil je even heel veel suc6 wensen en een fijne vakantie! Tja, die blauwe plekken is wel balen. Bij mij helpt het iets als ik wat verder van mijn navel spuit. En meestal is een kant gevoeliger dan de andere. Je kan altijd nog een tankkini kopen. Staan vaak ook leuk en dan is precies dat gedeelte bedekt;)

Probeer het ziekenhuis lekker los te laten en geniet van het weg zijn.

En deze summer-secret mission moet gewoon slagen.

Veel liefs,
    Lente

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dank je Lente, dat is allemaal heel lief gezegd! Nu maar duimen voor jou he; spannend meid!

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee Hyp,
    Wat naar dat je je een nummer en niet eens een casus voelt in t ziekenhuis. Kan me voorstellen dat je nadenkt over medicatie aanpassen. Poeh, je moest de vorige keer lang deca spuiten en daarna rijpen er steeds heel snel veel eitjes en dat dan de helft dan na punctie niet bruikbaar is..
    Zou me ook niet serieus genomen voelen als ze dat niet eens overleggen, als dat wel zo is afgesproken.
    Bah en dan dat gezeur over het niet aanpassen van de dag van echo. Jij mazzel dat je sterk in je schoenen staat en na aandringen het toch voor elkaar kreeg! Dat gebeurt dus niet bij mensen die zich er bij neer leggen.
    Maar bah, levert zoveel frustratie op, terwijl je lekker fris met goede moed aan de poging wilt beginnen!
    Nou, los van de startperikelen wens ik jullie veel succes deze poging, zet hem op daar op de camping!
    Is het nu idd een secret mission aan t worden? Lukt dat?

Ben de laatste dagen niet zo actief op zp. Voelt nu even prettig.
    We gaan over 2 weken op vakantie. Dan doen we daarna half augustus de fm'en, punctie en eventueel de laatste embryo uit de eigen cyclus, als ie ontstaat. Daarna kunnen we meteen door met de gestimuleerde poging.

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey Mijsje! Snap t hoor, af en toe is afstand van t forum ff fijn.

Niemand weet van de secretmission. Mijn vriendin die ik eerst wel in vertrouwen heb genomen dat we wel meteen doorgaan weet er ook niet van. Ze vraagt er niet naar en dat vind ik eigenlijk wel prima. Ze heeft zelf vlak na mij een mk gehad en dat is allemaal een beetje te ingewikkeld voor mij. Ze heeft 1 jaar een relatie en woont een half jaar samen. Haar mk zorgde bij mij voor gemengde gevoelens. Ik vond t erg rot voor haar, maar aan de andere kant is zo "gewoon" zwanger geworden.....(wij zijn al zo lang samen en al zo lang bezig...tis gewoon niet eerlijk, maar ja....een mk is natuurlijk ook vreselijk verdrietig) Je snapt t vast wel dat dat allemaal heel ingewikkeld voelt soms. Volgens mij heb ik er toen ook wel over geschreven.
    Nu vraagt ze er niet naar en ik vind t wel prima. Ik denk dat ik er meer "last' van heb dan dat ik er wat aan heb als ik alles met haar bespreek.

Jullie dus meteen weer verder, maar eerst lekker op vakantie. Dan gaat de tijd miss wel wat sneller.
    Wij gaan morgen gezellig bbqén en dan voetbal kijken in de stad. Hopelijk blijft t droog!
    Daarna zijn wij dus 2 weekjes op vakantie. Ik denk dus dat ik er ook ff niet meer ben. Tot later meiden!!!
    XXX

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoi dames, af en toe spiek ik hier even.

Voor de blauwe plekken, inderdaad evt een tankine om ze te verstoppen.
    Evt inderdaad wat verder van de navel spuiten, wat lager als het mogelijk is. (als je een wat hoger broekje heb tenminste).
    De spuit er optijd uithalen, zodat hij niet te koud is. Verder de naald er snel instoppen, goed stilhouden en er loodrecht weer uit halen.
    Verder niet teveel wrijven wil ook weleens helpen.
    De een heeft er ook eerder last van dan de ander.

Heel veel succes en voor hypo geniet van je vakantie.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Vanmorgen voor een echo geweest. De fa kon mijn 2e eierstok niet goed vinden, omdat deze naast de ander zit. Wel zag ze iets wat ze duidelijker wilde hebben en daarom moest ik bloed laten prikken. Wel was mijn bms 5,5 mm.
    Vanmiddag de uitslag vernomen; (voor zover wij weten) niets aan de hand, maar wel morgen terug komen voor nog een echo en bloed prikken. Dus zien we morgen nogmaals het UMC van binnen. ;)

18. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dat zijn goede tips Zonnetje! heb nu twee keer gespoten (op de camping!) en dat ging wel goed. Ik kan met dit warme weer mijn aders goed zien zitten, dus dan prik ik minder snel blauwe plekken. Hoe gaat t verder met jou??

Timon: waarom hebben ze precies bloed geprikt? Hoop dat alles goed is!

Ik ga hier verder van t lekkere weer genieten (hoewel er vreselijk onweer onderweg is)!

Xxx Hypo

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hypo, lekker genieten! Vandaag is het lekker met het minder warme weer en de wind. Even heerlijk alle ramen open en luchten! ;)

Nou dames, deze cryo tp poging is afgebroken. De fa liet ons in het dossier zien wat de onderzochte waarden waren (... 646 en lh 16). Hieraan was te zien dat ik wel opbouwend naar de eisprong bezig was. De echo was weer spannend, want dat wat daags ervoor werd gezien leek voor deze fa aan de andere kant te liggen. De grootte was nog hetzelfde en ook nu was het twijfel of het een follikel was. Ze kon mijn andere eierstok ook niet vinden. Mijn bms was van 5 naar 7 mm gegaan in 1 dag tijd!
    Uitslag van de bloedtest kwam 's middags; De waarden waren weer gestegen en ze vermoeden dat we te dicht op mijn ei zitten. Hierdoor willen ze deze tp afbreken om in augustus opnieuw te starten, met eerder met echo's te beginnen. Een plekje in de verwachte week is al gereserveerd. :D
    Het voelt goed zo. Het is niet anders en beter zo dan ons eskimo op een verkeerde wijze te verliezen.
    Vandaag heb ik een druk in mijn zij gehad en volgens mij was dat mijn ei. De gemaakte beslissing is duidelijk de juiste.

20. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @hypo; hier nu 5x iui gehad en allemaal mislukt jammer genoeg. Nu nog 1 iui over en dan ivf. Man wil gelukkig ondertussen wel voor ivf gaan, maar pas na de vakantie. De 6e iui doen we ook pas na de vakantie. Nu even bijkomen en gewoon genieten. Had anders de wachtweken tijdens de vakantie gehad. En ik heb best veel last van de hormonen en de iui.

Deze tips weet ik vanuit mijn werk. Ben namelijk verpleegkundige. En pas geleden hadden we iemand die ook heel snel blauwe plekken had. En juist door het nawrijven kwamen we achter.
    Je bent dan vast in Nederland als ik het zo lees. geniet lekker van de vakantie. Hopelijk nog een beetje mooi weer.
    En dan geen blauwe plekken prikken. Kan je lekker genieten in je bikini. Hoewel het hier nu regent.

@timon: jammer dat hij afgebroken is, maar wat je zegt het is ook zonde om je cryo te gebruiken terwijl er weinig kans is. Succes

Deel Deze Pagina