Hey lieve meiden! Tis vandaag mijn dag niet; net een heel verhaal getypt, de pc loopt vast en weg .. Getver! De verkorte versie dan maar misschien ook beter voor jullie. Ik zit op de camping en die verbinding doet t niet altijd best, dus heb nog niet veel kunnen reageren. Timon: meis, wat jammer dat de cryopoging is afgebroken. Je hebt wel gelijk natuurlijk dat t beter is om het zekere voor het onzekere te nemen. Het zou zonde zijn een cryo op het spel te zetten. Ik deed mijn cryopoging met hormonen, dat vond ik ook niet geweldig. Blijkbaar kleven overal voor- en nadelen aan. Zonnetje: veel succes met de volgende poging straks. Fijn dat je man nu wel open staat voor IVF. Hopelijk heb je het gewoon niet nodig! Mijs: hoe is t met jou? Hier gaat t niet zo super momenteel. Had echt de behoefte om weer even van me af te schrijven. Ik begin wat last te krijgen van de deca qua humeur. 1 blauw plekje tot nu toe, maar ja ..spuiten in de tent is ook niet echt handig en ik zou niet weten wat ik fout doe . Verder dacht ik ineens dat ik ongi werd, had 2 dagen beetje bruinverlies, maar nee niets meer te bekennen. Helaas. Dus dat zal wel een week extra spuiten worden, ik mag pas verder met de puregon als ik ongi ben geweest. We gaan ondanks geen ongi wel naar huis voor de controleecho. Ik heb wat last van mijn rechter eierstok, dus ben bang voor weer een cyste. Dat wil ik dus wel even laten controleren. Betekent dat we dus 2,5 uur heen en 2,5 uur terug moeten rijden voor een afspraak van 10 minuten. Maar ja, dat wisten we van tevoren. Verder gedoe met mijn schildklierwaardes. Volgens mijn vervangend huisarts waren ze prima, maar ze zijn niet zoals ze altijd waren voor dat gedoe met de miskraam. Toch maar weer met de gyn overleggen, want die vervangende huisarts (die ook niet van die miskraam wist, was niet door de andere vervanger in de pc gezet) weet echt nergens van. Wat een gedoe! Zo, dat was voor mij de 2e keer het verhaal. Hopelijk blijftie nu wel staan. Knuffel voor jullie allemaal! Xxx Hypo Ps; morgen lekker vroeg (voor het hete weer) met de racefiets weg; dat voelt heerlijk nu!
He lieve Hypo, Wat en stress weer met die rotprikken en roteventueele cysten en rot schildklier!! Ik hoop op goed nieuws en dat je snel door mag!! Misschien trouwens een idee om niet via je HA maar via een goede internist je schildklier te laten controleren? Dikke knuffel!!
Dikke knuffel voor jou hypo. Ik kan het me goed voorstellen dat het niet zo makkelijk is in de tent. Dit ook afhankelijk van de grote van de tent en wat voor stoelen je mee hebt. Ik ken de decaspuiten niet, maar ga ervan uit dat het ongeveer gelijk is met bv de pregnyl of menopur. Hier heel veel ervaring met op rare plaatsen spuiten. Elke week tijdens mijn werk en ik werk in de thuiszorg. Dus soms in auto, de gonal op een toilet (prikpen) of even snel langs kantoor. Ook wel onderweg gespoten op parkeerplaats na dagje weg. Wat je fout doet met spuiten? Je hebt per ongeluk een bloedvaatje geraakt. En daar is helemaal niks aan te doen. En de een is ook gevoeliger voor blauwe plekken dan de ander. Hier ook wel gehad hoor. 1 blauw plekje is netjes. Ik ga zelf altijd beetje onderuit op stoel zitten zodat ik er goed bij kan. En met het oplossen werd ik ook steeds makkelijker. Beetje improviseren soms. Hopelijk geen cyste voor je. Die zijn vervelend en schoppen je cyclus in de war. Even heen en weer is ook niet niks, hebben wij vorig jaar ook gedaan. Maar ach, voor het goede doel toch. En huisartsen vergeten wel vaker wat te vermelden, ziekenhuizen geven helemaal niks door aan huisarts. Hopelijk kan je nog een beetje van je vakantie genieten, probeer er het beste van te maken en hopelijk wordt dit jullie geheime wondertje. Ik ben heel blij dat man toch voor ivf wil. Maar blijf heel hard hopen op een spontaan wonder deze 2 maanden of dat het iui 6 gaat worden. Maar ja, dat hebben we niet voor het zeggen. Ga lekker fietsen, hopelijk wordt je humeur wat beter en geniet nog even van het mooie (vandaag hete) weer.
Hoihoi! Ja, ik hado ook met de ha overlegd over evt internist, maar nu had ik weer een andere vervanger (mijn eigen ha is ook nog eens ernstig ziek...) dus kon ik het niet overleggen. Ik ga t met mijn gyn overleggen en ik ga t inderdaad in ieder geval niet meer bij de huisarts doen, daar heb ik echt niks aan. Die sk is zo'n ondergeschoven kindje.....daar word je af en toe echt zo moe van. Ik ben overigens zelf gaan ophogen hoor. Ik zit nu gewoon weer op mijn eigen dosering (voor de mk). Hoest met jou???? Xxx Hypo
@Zonnetje: op zich is de tent geen probleem hoor. Ik doe t prikken volgens mij best goed, maar ik heb nou eenmaal heel snel blauwe plekken (als ze moeten bloedprikken bij mij dan ben ik ook altijd heel erg blauw). Ik maak me er ook niet echt druk om, maar gisteren was t allemaal gewoon een beetje te veel! (de deca sprak iets te veel, maar die buien horen er ook bij) Vandaag weer lekker gefietst, wel heel zwaar hier met al die bergjes waar we op moeten. Tis vandaag wel heel warm, dus we waren vroeg vertrokken. Morgen even een pas op de plaats voor de vakantie en even aandacht voor de ICSI-poging. Vandaag geen buikpijn gevoeld nog, dus ik hoop op geen cyste, maar we gaan wel heen en weer morgen voor de zekerheid. Xxx van een weer iets vrolijkere Hypo (die hormonster zit ff in z'n hok )
Gelukkig dat het wat beter gaat weer. En zijn inderdaad de hormonen die soms hun wil tonen. Maar blijft even improviseren, kon het me goed voorstellen toen ik je verhaal las. Dat is pech hebben dat je snel last hebt van blauwe plekken. Ik zou niet met je willen ruilen om te fietsen met dit weer en dan ook nog heuveltje op. Ben helemaal niet meer zo van het fietsen. Succes morgen en stop dat hormonster maar in zijn kooitje en zet die maar even buiten de camping.
Hey ladies! Ff een "2-uur-heen-en-terug-gereden-voor-afspraak-ziekenhuis-update"! We waren keurig op tijd in het zh, geen enkele file gehad! De echo was goed, er zat gelukkig geen cyste. Wel heel dik bms natuurlijk, volgens de vk zat mijn ongi er aan te komen, ze zag al wat beweging. Goed nieuws: ik mag deze ronde spuiten met Menopur! Ik had dit zelf aangekaart en het zou in het teamoverleg besproken worden en dat was blijkbaar gebeurd, want het stond ineens in mijn dossier. (verder geen uitleg over hoe en wat, maar goed) Ik ga 150 IE spuiten (puregon spoot ik 125 IE) en we hopen op betere kwaliteit eicellen/embryo's. Volgende week moet ik weer terugkomen, hopelijk word ik idd ongi en dan mag ik volgende week donderdag beginnen met de Menopur. Moet ik ook nog even uitgelegd krijgen hoe dat mengen daarvan werkt, die uitleg krijg ik volgende week meteen. Nu maar ff op dit topic snuffelen of ik iets vinden kan (qua ervaringen) over Menopur. Kortom; Hypo is blij! Xxx Hypo PS: de arts belt me morgen terug over over mijn sk-waardes.
Ik heb ook 2 rondes menopur gespoten. Het mengen is niet zo heel moeilijk hoor. Bij 150 eh moet je 2 ampullen oplossen. Je neemt 1 ampul water, doet dit in je spuit. Spuit die leeg in ampul 1, niet te hard, gaat dan schuimen. Dan zuig je de gemengde ampul weer op. Spuit dit in ampul 2. Zuig je weer op en dan kan je spuiten. Als het niet goed mengt moet je even draaien. Ik hoefde het ook niet in de koelkast te bewaren. Ik heb nooit de uitleg gehad, maar het is niet zo heel moeilijk. Vond het inspuiten wel pijnlijker dan de gonal, maar is ook meer vloeistof. Verder had ik er weinig bijwerkingen van. In ieder geval minder dan de gonal. Succes en gelukkig had je geen cystes.
Mengen heb ik voor de pregnyl op zich ook al wel gedaan, dus zal wel gaan lukken. Maar even weten in welke verhouding ik t moet mengen enzo. Ja, die eierstokken zagen er erg mooi uit; blij mee! xxx
Ik moest dus 1 ampul water op 2 ampullen menopur doen van het ziekenhuis en alles spuiten. En dat was dan 150eh. Maar elk ziekenhuis kan wat anders bedenken natuurlijk. Verschil is dat er op menopur een rubberen dopje zit wat er niet af kan. Dus je moet de naald door het dopje heen prikken. En niet de naald er weer uithalen is mijn ervaring, want dan kreeg ik het meestal niet meer in de spuit. Dus erin spuiten, naald laten zitten, opzuigen en dan pas naald eruit. Maar het ziekenhuis zal het allemaal wel uitleggen inderdaad. Want het wil weleens anders zijn per ziekenhuis.
Oh, nou dat zal ik idd dan wel even horen. Ben heel benieuwd, vooral hoe mijn lijf erop gaat reageren. Vooral omdat ik bij de puregon een heleboel follikels had die allemaal mee gingen doen (zo'n 30 uiteindelijk en bij de 1e poging nog wel meer). Ze werden bij de punctie niet allemaal aangeprikt, maar het grootste gedeelte wel. Toen had ik de vorige poging 14 eicellen, waarvan maar 5 bruikbaar waren. De rest was nog te klein. Dat vond ik toen wel heel jammer. Hopelijk gaat dat nu beter! Xxx Hypo @zonnetje: jij nog op vakantie?? Ff teruglezen of je daar iets over schreef...
@hypo; ik ben inderdaad benieuwd voor je. Zijn wel heel veel die je had. Ik heb juist weinig eitjes op hormonen. Ik ga over 1,5 weken op vakantie naar denemarken. Daarom nu 2 rondes geen iui. Hadden geen zin in hormonen in mijn lijf in de vakantie. Even rust. En ik denk dat ik deze ronde toch had moeten overslaan ivm cyste. Maar dat weet ik dus niet zeker. Maar willen gewoon even genieten. Heb best veel last van de hormonen en de iui. En kan dan ook stuk minder doen. Ben dagen aan het aftellen.
Hormonsteralert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sodeju, t komt allemaal tegelijk; - opvliegers - enorm moe - depribui Die deca doet z'n werk ff heel goed, maar ja....gaat wel weer over! Nog een klein weekje en dan gaat de menopur erin!!!!! xxx Hypo
Ik heb in een andere topic de plaatsnamen geschreven. Of waren jullie er al uit waar jullie heen gaan?
Wow, wat heb jij veel bijwerkingen van de deca! Ik had nergens last van. Vriendinnetje had ook last van opvliegers.
Opvliegers heb ik de vorige pogingen een enkele keer gehad. De vpk zei trouwens dat met warm weer je meer bijwerkingen hebt (ze vroeg vorige keer al meteen hoe ik me voelde). Nou, dat klopt dus wel. Gek eigenlijk hoe dat werkt! We stappen zo maar weer lekker op de fiets, moet eerst nog ff de energie verzamelen! Xxx Hypo
Hello dames! Nou, maar weer eens een belsessie gehad met de gyn. Nu weer de andere fertiarts, die ik overigens wel fijner vind. Ze was weer terug van vakantie (jippie, dan heb ik ook meer kans dat ik haar heb bij de voortgang van alles...) Ik was t nog niet eens met mijn schildklierwaardes (TSH 2,9 FT4 14) die mijn gyn "normaal" vond. Ik heb druk gelezen en TSH moet toch echt wel rond de 1 zijn. Gelukkig luisterde deze gyn beter naar me en mag ik morgen weer bloed prikken. Dan heb ik woensdag bij de decaecho de uitslag! En dan donderdag; de eerste stimulatieprik er weer in! Nu gaat t toch wel snel..... xxx Hypo
Dit keer trouwens zelfs hoofdpijn van die deca; nog nooit zoveel bijwerkingen gehad. De opvliegers waren slechts 1 keer, dus dat valt mee. Verder wel enorm moe steeds! Oh ja, vandaag zlefs bijna vergeten te spuiten. We stonden met de sporttas in de hand om te gaan rpm'en...... Dus ik heb die spuit er in de auto maar ingedrukt; goed van me he!
Inderdaad goed van je. Je wordt er steeds handiger in. Dus weer terug van vakantie? Gelukkig dat deze gyn beter luisterde. Succes
Ja, ik heb de smaak van t prikken weer te pakken. Hoewel blauwe stippen onvermijdelijk zijn. En gisteren superbotte naald.... Ja, weer terug van vakantie. Maar goed ook, want t is shitweer. We gaan morgen naar de notaris om te tekenen voor ons nieuwe huis!!!!! Daarna badkamer en keuken uitzoeken; leuke dag dus! Trusten! Xxx Hypo