Dat zijn ook leuke dingen in het vooruitzicht. Lekker een huis inrichten en alles uitzoeken. En vandaag wordt het mooi weer. Ik ben vrij vandaag, dus heb het plan om in het zwembad te gaan liggen met moeder en wat broers van me. En verder vandaag de voorbereidingen voor de vakantie. Wanneer verhuizen jullie?
Hey Hypo, Even reageren in je eigen topic (tja, nu ik eenmaal weer begonnen ben met schrijven kan ik niet meer stoppen, dus misschien is het tijd voor een eigen topic ). Mijn mannetje vond dat onze "slechte kwaliteit sperma" topic ook niet zo'n fijne naam had, hi, hi. Ik zie dat je al weer met de 3e poging bezig bent en ook al een MK hebt gehad. Pfff, het schiet voor ook niet op dus. Maar hopelijk slaagt deze secret-mission!!! Die deca is echt rot spul. Ik had de meeste bijwerkingen toen ik moe was (veel gewerkt, toe aan vakantie en zo), maar dat was inderdaad ook in de zomer, dus misschien klopt die theorie van de warmte wel. Ik zit ondertussen in Dusseldorf en daar doen we het korte protocol met cetrotide, dus zonder deca: spuiten is nog nooit zo makkelijk geweest! Welke andere hormoon ga je erbij gebruiken? Puregon, Gonal of Menopur? Nou, heel veel succes deze ronde! Liefs Mia
Hey Mia! Zit ik net te schrijven in jouw topic; zie ik dat je hier ook gereageerd hebt...hoe grappig! Welkom terug......nou ja, dat klinkt ook niet echt leuk natuurlijk, maar ja....je snapt t wel! Ja, inmiddels ook alweer effies verder (1 verse tp, 1 cryo, verse tp van 2; zwanger, mk...). Maar t feit dat ik zwanger ben geweest geef wel weer hoop, hoewel het ZO MOEILIJK was om er weer afscheid van te moeten nemen. Ben net terug van het ziekenhuis, dus dan heb je meteen de update (en de andere meelezers ook, mocht ik die nog hebben...haha!). Net de echo gehad; het zag er toppie uit! Geen cyste te bekennen (dat is de eerste keer, 1e IVF had ik een kleintje, 2e IVF had ik een grote...dus een cystepunctie gehad), dus Hypootje is helemaal blij! Ik ga dit keer (op eigen verzoek) Menopur spuiten. Ik had dit gevraagd omdat ik op de Puregon zo enorm veel follikels maakte (+- 30), maar dat waren veelal kleintjes, waardoor van de 14 eicellen slechts 5 groot genoeg waren. Het is in het teamoverleg geweest en ze gingen met de Menopur accoord; dus ik ben heel benieuwd! Vanmorgen dus ook even uitleg gekregen over hoe ik het moet spuiten (nou ja, vooral het mengen). Tis ff gedoe, maar vergelijkbaar met pregnyl, dus t valt wel mee. Dan mijn schildklierperikelen..... gisteren had ik bloedgeprikt en mijn TSH is 2,4 (was 2,9) en mijn T4 is 16 (was 14). Een lichte stijging dus. Mijn arts vond dit toch reden om op te hogen, maar dat heb ik eigenlijk al gedaan dus....(sinds 1 week). Ik ben dus blij dat ik zelf al ben gaan ophogen. Over 3 weken moet ik meteen nog een keer prikken (heb het labformulier al gekregen). Dat komt heel goed uit, want dan heb ik waarschijnlijk net de punctie gehad, dus een prima moment om op te hogen mocht dat nodig zijn. Ik voel me nu echt serieus genomen; deze gyn kijkt er echt beter naar. Dus wederom; Hypootje is blij! Xxx Hypo
Hey Hypo, ik kom ook weer even langszeilen. Hou je topic in de gaten hoor! Klinkt allemaal goed wat je schrijft over de controles. Ik blijf je volgen deze poging meis en hopelijk over een paar weken hier een prachtig positief resultaat. Heel erg spannend weer in ieder geval. Sterkte en succes meis! Liefs Zora
Hypo, bedankt voor je welkom terug (tja, ik had het ook liever anders gezien ) Fijn voor je dat ze de medicatie hebben opgehoogd, hoewel je dat zelf al had gedaan. Ik heb trouwens in mijn eigen topic geschreven dat Alan Beer ook veel over schildklierproblemen schrijft, dus misschien is dat een aanrader voor jou. Zo zegt hij dat de hormonen bij een behandeling je schildklierwaardes extra door de war gooien en je dus heel goed op al je waardes moet letten. Menopur heb ik de laatste keer ook gebruikt, het is inderdaad wel even wennen dat mengen (ik heb het Mia-man laten doen, hij deed ook altijd de pregnyl, hi, hi). Hoeveel moet je nu spuiten? Ik hoop dat je eitjes het deze keer beter doen! Fijn dat deze gyn wel goed meedenkt. Het moet goed komen deze keer (al helemaal omdat het zo "secret" is). Knuffel terug Mia
Mooi nieuws Hypo!! Geen cysten en schildklier gaat langzaam de goede kant op! Goeso!! Ik spuit trouwens ook Menopur en het is ff wennen maar went snel hoor!! Het gaat je vast en zeker lukken!
Hypo, wat heb jij goed nieuws! Eindelijk een luisterende arts! Zo zie je dat jij ondertussen toch echt wel weet hoe het bij jou in elkaar zit. Mooi dat je echo er goed uit zag. De spuit in de auto erin jassen... stoer! Ik doe het je niet (meer) na. Gefeliciteerd met jullie woning! Nu is het officieel... jullie zijn de nieuwe eigenaren. Heb je lekker geshopt en zijn jullie geslaagd? Dames, het weer valt best mee. Af en toe een bui, maar vandaag veel wind en heel veel zon. Ik heb vakantie en geniet van dit weer. Nu kan je nog wat doen ipv lui in de schaduw. Zonnetje, heb je nog lekker in de zon gelegen? Vanaf zondag elke dag nog wat bruin met afvegen gehad, maar niet dat de ongi doorzet. Dat mag nog even zo blijven t/m zondag. Komt het dan dan zit ik in de juiste week waarin een plekje is gereserveerd.
Mooi nieuws hypo. Op naar een goede eitjes voor jou en goede schilklierwaardes. En een arts die meedenkt en luistert naar jou is altijd fijn. En dan nu op naar een goed eindresultaat en roze. Hier dus niet in de zon gelegen, want gisteren was het hier erg bewolkt en koud. En ik weet niet waar de wind van jouw vandaag was timon, maar hier weinig wind te bekennen hoor. Wel droog en vanmorgen erg zonnig. Maar ja, vandaag was ik aan het werk. Je kan met deze temperaturen inderdaad wat doen.
Hey meiden! Thanxxx voor de lieve reacties! Ik ben ook wel blij eigenlijk hoe t nu gaat; gewoon GEEN cyste en over 3 weken weer prikken!!!! dit kan alleen maar positiever uitpakken (wishfull thinking)! Nu wat minder vrolijk; heb echt enorme koppijn! (Die Kdeca ook!) Hopelijk wordt t vanaf morgen minder als de Menopur er vanavond bij komt. Toch gek hoor, vorige keren nooit zoveel last gehad en nu behoorlijk! T weer werkt niet echt mee nee, toch wel heel wisselvallig; je kan niet echt iets plannen. Tussen de buien door is het best lekker. Helaas het bbqvlees wel in de vriezer moeten stoppen; daarvoor is het echt te koud. Ik ga maar s naar bed nu! Xxx Hypo
Hier een hele lange nacht gemaakt; 12 uur geslapen! Nog een sluiperige hoofdpijn achter in mijn hoofd, die zegt eigenlijk "niet te druk doen, anders kom ik terug!". Tjonge, ik wist gisteravond even niet waar ik t zoeken moest. Zelfs liggend had ik bonkende hoofdpijn. T was ff gedoe met de Menopur; ik heb een snee in mijn vinger van het breken van de waterampul. Toen heeft hypoman t maar gedaan; toen ging t goed. Menopur mengen; ff gedoe, maar de spuit is goed gelukt. Doet minder zeer dan de deca vind ik. Nu nog van die hoofdpijn af en ik ben tevree. Vanmiddag shoppen voor de badkamer; als ie net zo mooi wordt als de keuken dan ben ik helemaal blij, want we hebben zo'n supermooie keuken uitgezocht! En de offerte was een paar duizend (!) euro minder dan bij de andere zaak, dus dat is helemaal super! Xxx Hypo
Hopelijk gaat de hoofdpijn inderdaad nog weg. Ik gebruik altijd een stukje keukenpapier om de ampul te breken. Heb je minder kans op wondjes. En kijken naar de stip op ampul. Daar breekt hij het makkelijkste. Er kan inderdaad een groot verschil zitten tussen de winkels. Hopelijk vind je wat moois. Succes. En ik zal de aankomende tijd hier niet zijn, want ik ga morgen heerlijk weg voor 3 weken. Ps: je bent niet de enigste met blauwe plekken op je buik. Alleen voor mij is het een raadsel hoe ik aan die blauwe plek kom.
Het zit niet mee Hypo: hoofdpijn en ook nog een snee in je vinger Maar, gelukkig ga je stug door... Een kleine tip voor het openbreken van die ampullen: Mia-man doet het altijd met een gaasje ertussen. En goed op de stip letten, dat is nl het breekpunt. Niet dat ik er verstand van heb want Mia-man doet het meestal Succes met badkamer shoppen! En je kunt vaak gewoon afdingen hoor(zal je bij de keuken ook wel gedaan hebben). Liefs Mia
Hypo, wat pet dat je je nog steeds niet zonder bijwerkingen deze poging door kan komen. En dan ook nog jezelf snijden. Pffff..... Wel lekker om eens zo lang geslapen te hebben. Ben je lekker geslaagd voor de badkamer? Mia, mijn man heeft ook de ampullen gebroken. Over 2 weken weer, want dan zullen we voor de eskimo tp gaan en zal de pregnyl er weer in moeten. Ik ben gisteren ongi geworden. Helaas weer 's morgens erg vroeg wakker geworden van krampen. Het goede nieuws is dat ze volgende week toch nog een plekje voor een echo hebben. In week 32 gaan we voor onze eskimo!
@Zonnetje: hele fijne vakantie gewenst! Geniet er lekker van! GA je lekker naar de zon? @Mia: ik had idd te hoog vastgepakt, waardoor ik allemaal kleine stukjes glas in mijn handen had. Ik wist niet meer zo goed hoe het moest; was al weer lang geleden. Nu doet Hypoman t, dat bevalt beter! (kan hij me tenminste ook een beetje helpen, vindt hij ook wel weer fijn en ik natuurlijk ook!) Ik zal hem de tip van keukenpapier/gaasje geven! @Timon: Het gaat nu dus toch best vlot! Nog even en je hebt weer een echte kans; fijn meid! We gaan natuurlijk voor je duimen! We zijn min of meer geslaagd voor de badkamer. Superleuk concept bedacht met twee (!) douchekoppen en waarschijnlijk een whirlpool. Nu nog ff uitrekenen of t allemaal volgens t budget kan! Het lange slapen was heerlijk; ben nu ook nog niet echt moe. Was een onverwachte gezellige avond met 3 vrienden die langs kwamen, gezellig tot 12 uur in de tuin kunnen zitten, zonder dat het koud werd (met kacheltje aan). Dat was dus gezellig genieten! Toch lastig om onze mond te houden over alles....maar t is gelukt! Xxx Hypo
Hypo, zo te horen wordt het een luxe badkamer! Ik weet nog toen wij ons huis moesten inrichten dat je op een gegeven moment keuzes moet maken qua budget, maar je kunt beter niet te veel bezuinigen op badkamer of keuken (want dat betaald zich ook weer terug als je het ooit wilt verkopen). Ik vind het knap dat jullie deze secret-missie nog geheim kunnen houden, dan moet het toch gewoon gaan lukken zou je zeggen Timon, wat fijn dat je ongi er is en dat je dus over twee weken een eskimootje terug krijgt! Je doet het dus lekker in eigen cyclus? Das wel fijn want die progynova vind ik maar niks. Fijn weekend iedereen! Mia
Nee, die progynova vond ik ook niks; wat werd ik daar chagerijnig van zeg! Echt rotspul. Maar ja, wat moet dat moet....maar als t niet hoeft; lijkt me deste fijner! Xxx Hypo PS: vanmorgen vroeg echt een paar uur wakker gelegen; ik slaap niet echt geweldig met die hormonen in mijn lijf. Wel fijn dat t nog vakantie is, heb ik er toch minder last van dat ik iets minder goed slaap!
Hypo, zo nodig ga je overdag even liggen. Nu kan het nog... Mia, ik had echt even wat angst dat er geen plek meer zou zijn volgende week. Gelukkig wel en vast door de vakantieperiode. Weer een maand wachten trek ik even niet meer. Maar goed, wij gaan helemaal voor deze cryo. Helemaal klaar om over 2 weken ons eskimo te ontvangen en te laten groeien.
Hypo, dat is ehrkenbaar dat slechte slapen. Ik moet altijd zo verschikkelijk veel dromen als ik aan de hormonen zit. Ik droom de gekste verhalen bij elkaar en ik kan ze dan ook nog allemaal onthouden Het is alweer even geleden dat ik deca gebruikte, maar volgens mij was die het allerergste wat betreft slecht slapen en zweten en zo. Gelukkig is het inderdaad vakantie (als ik me goed herinner zat jij ook in het onderwijs toch?) Succes de komende tijd! Timon, ik kan me goed voorstellen dat je bang bent dat je wegens de vakantietijd niet aan de beurt bent deze keer. Het duurt allemaal al lang genoeg. Maar goed, die eskimo zal wel mooi ontdooien straks, het is tenslotte zomer Liefs Mia