Finn heeft in zijn eerste jaar door zijn KMA een beetje last gehad van eczeem. Deze zomer was dat helemaal weg en met 14 maanden was hij ook KMA-vrij! Nu is het kouder en heeft hij heeeeeeeeeel erge last van eczeem. Heel zijn lijfje zit onder en hij was hele nachten wakker van de jeuk. Hij heeft nu een medcijn tegen de jeuk en slaapt gelukkig weer door 's nachts! Ook moeten we hem helemaal insmeren met cetomacrogol creme, twee keer per dag. Het gaat dus al een stuk stuk beter! Het enige probleem in in bad gaan! Hij ging eerst elke dag. Finn heeft erg last vanextreme woede/drift aanvallen en wordt in bad helemaal rustig, vandaar. Nu mag hij dus twee keer per week in bad. Gisteren voor het eerst sinds 3 dagen geweest, zonder zeep ofzo. En gelijk is zijn huis weer een stuk droger en zijn er weer meer plekken. Is er iets wat ik in het badje kan doen? Iets wat speciaal tegen eczeem is bijvoorbeeld? Of iets wat gewoon goed is bevallen bij kindjes met eczeem? Ik hoop dat jullie wat tips hebben!
Er zijn allerlei producten voor, balneum heeft een hele lijn aan vettende producten, ook eea voor in bad. Er is zemelenbadje van bijvoorbeeld Kruidvat of Etos. Verder is het misschien handig om hem gewoon voor EN na badje in te smeren: als je geen zeep gebruikt in bad, spoelt de cetamacogrol er ook bijna niet af en dan smeer je hem nadien nog eens weer in, zodat zijn huid echt goed vet blijft... En, last but not least: zorg dat het water niet te warm is! Hoe warmer het water, hoe meer aanslag op het huidje
Groninger Lotion,kregen wij van de ka..vantevoren helemaal mee invetten en dan mag je glibberig aaltje bijna iedere dag in bad.. Hier hele goeie ervaringen mee,vraag het even bij je apotheker!
balneum! Doet hier wonderen. En heb laatst als tip gekregen om eerst beebje in te smeren met Balneum ( olie warm wrijven in je handen en dan hem insmeren ) en dan in bad. Normaal deed ik de balneum in badje en dan beebje erin. Maar moet zeggen dat het eerst insmeren beter werkt! Trouwens bij Owen was de eczeem in de zomer ook helemaal verdwenen en nu is het dubbel zo hard terug Maar hij heeft er alleen geen jeuk aan. Tenminste, hij krabt niet dus lijkt me niet dat het jeukt
Hier ook een balneum fan. Het kost wel wat per flesje, ik koop de gewone balneum (dus niet die met het eendje voor een droge huid) deze vind ik het beste. Ik heb twee meiden met een hele droge huid. Daarna smeer ik ze in met natusan babyolie, dit moet je insmeren als ze nog nat zijn, dan laat ik het even intrekken en dan droog ik ze af. En het gaat erg goed met de huidjes (en cremes van rituals zijn ook super en maakt huidjes ook zijdezacht). Groetjes Senna
ik koop gewoon de grote flessen Balneum. ( extra vettend ) Had het gevraagd aan de drogist of dat kon en ze zei dat de samenstelling hetzelfde was duss... Scheelt weer elke keer zo'n klein flesje kopen
Hier ook balneum. Cematogrol creme hielp hier wel wat. Nu heb ik een klein tubetje van de huisarts gekregen (ben even de naam kwijt) en de exceem op zijn huidje en gezichtje is zo goed als verdwenen. Ik laat het dit weekend even weten hoe dat spul heet.
Nou hier ook een eczeem rijk huidje Hij gaat elke dag in badje en ik doe er Groninger douche gel in Dat kan je kopen bij de apotheek is wel 13 euro maar je kan er erg lang mee doen Ik doe er altijd een dopje in en was hem ervoor ook mee GEEN zeep GEEN shampoo Alleen die groninger douche gel En ik smeer mijn zoon in met Triamcinolon bijna elke dag En dat smeer ik samen met koelzalf Als hij een "rustige" huid heeft dan alleen koelzalf
hier ook balneum extra vettend voor in bad maar in huis is de lucht ook droger nu, dus wij hebben bakjes water aan de verwarming hangen
Nee was zijn haartjes niet spoel zijn haar en laat het vettig worden Want hij heeft ook ecxeem op zijn hoofdhuid Daar smeer ik als het te gortig is ook triamcinolon in met koelzalf
Elke dag in bad en elke dag triam smeren dat lijkt me niet de beste behandeling toch? Wij liepen bij een dermatoloog in wkz en onze dl had ook extreme eczeem. Wij kregen een iets sterkere hormoonzalf (wij nu Elocon) en zijn gaan afbouwen volgens een schema. Eczeem bij kinderen - Afbouwschema's - UMC Utrecht Dit heeft heel erg geholpen. Wij smeren nu 1x per week met een hormoonzalf, en dit zijn nog maar enkele plekjes (voorheen hele lichaam) en wel vetten we haar elke dag in met cetomacrogol. In bad doen wij echt maar 1-2 x per week en dan inderdaad met balneum of met soya oleum.
Vervelend dat je zoontje zo'n heftige exceem heeft. gelukkig hier geen exceem op het hoofdje, maar wel een redressiehelm. Moet regelmatig zn haartjes wassen, anders gaat het stinken.
Heel toevallig ben ik van de week bij een andere huisarts geweest en die vertelde me dat we naar de huidarts moeten en ja die had het ook over afbouwschema's Volgend jaar gaan we een verwijzing vragen
Wij gebruiken voor onze dochter, als shampoo, van Grahams. komt uit autralie en helpt hier prima tegen een droge hoofdhuid en toch schone gewassen haartjes. Je hebt er volgens mij ook badolie van, maar we hebben nog kruidvat zemelenbadje dus die maken we eerst op. We gebruiken (van Grahams) sinds kort 2 cremes tegen droge huid/exceem. Kijk maar eens op www.grahams.nl voor meer info.. Succes!
Balneum Groninger Lotion @Rozemarijke..ik zal een op de temperatuur letten! Denk dat dat misschien wel wat minder warm kan! Bedankt voor de tip! @Miekje...oww daar kan ik wel eens voor kijken! Ik moet Finn zn haar wel echt wassen 1 keer in de week ofzo. Dan is het wel echt vies! Hij smeert er ook heel vaak eten in...vandaar! Hahaha! @Senna...die Natusan heb ik al eens gehad...daar kregen zowel hij als ik bultjes van! Hij heeft zn rare huid dus niet van een vreemde Bedankt voor de tips allemaal! En sorry voor de late reactie! Hihi! Ik ga een kijken voor balneum en dat Groninger lotion/badspul! Heel erg bedankt!
Idd groninger bad en douche lotion...super spul. Je kunt het op recept van de huisarts krijgen of gewoon zelf kopen. Een liter voor 15 euro ofzoiets. Balneum werkt hier voor geen meter, het huidje is na het badje nog net zo droog, en je hebt voor een babybadje best veel nodig vind ik. Je kindje voor het in badje gaat insmeren met de lotion werkt beter dan alleen in het badje doen. Ik doe zijn haartjes vlak voor hij uit bad gaat even wassen.
Wij kregen toen voor Louise een soort Soja achtig spul voor in bad, kun je gewoon bij de apotheek kopen zonder recept. Is heeeel erg vettend!
Hier ook last van een aantal eczeemplekjes bij mijn zoontje (21mnd). Ik ben weer overgegaan op neutral wasmiddel voor de kleertjes. Ik geef hem geitenmelk ipv koemelk (eczeemveroorzaker nr 1!) en gebruik weleda babylijn voor in bad en om mee in te smeren. Het is al sterk verminderd! Het is beter om de oorzaak aan te pakken en niet alleen maar de symptomen te bestrijden met die zalf.