Dag, Ik ben benieuwd of er hier meer moeders zijn die ervaring hebben met een hypospadie-operatie bij hun zoontje. We hebben hier de operatie nu ruim 2 weken achter de rug, alles is uitstekend verlopen (mama had het er moeilijker mee dan zoonlief zelf... ) en er zijn tot op heden geen complicaties opgetreden. Maar ik ben blijven zitten met een heel concrete vraag (stom genoeg niet goed nagevraagd in het ziekenhuis en we hoeven over 6 mnd pas weer op controle): wanneer deden jullie je zoontje voor het eerst weer in bad? Aanvullende info: de ingreep vond plaats in dagopname en hij heeft geen catheter en drukverband gehad. Er zitten uiteraard nog wel hechtingen in maar die zullen over een aantal weken als het goed is vanzelf oplossen/uitvallen. Het wondgebied is rustig en voor zover ik kan zien is alles goed gesloten. We spoelen hem wel af en toe snel schoon onder de douche omdat hij momenteel erg veel poept ivm doorkomende hoektanden en kiezen. Maar ik heb dus geen idee wanneer hij weer in bad mag. Ik heb deze vraag ook gesteld op het hypospadieforum, maar dat is een errug rustig forum dus daar verwacht ik voorlopig geen relevante antwoorden. Hopelijk kan iemand van jullie me helpen! Alvast bedankt.
ik weet niet het antwoord. Maar waarom bel je niet even naar de afdeling waar hij geweest is? Zij kunnen het juiste antwoord geven. Kwebbel
Met jouw reactie kan ik niet zoveel, dat is wijsheid achteraf Yinte... ik zei toch dat ik het in het ziekenhuis vergeten was? Ze hebben me wel gezegd dat hij voorlopig eventjes niet in bad mocht, maar ja, hoelang duurt "voorlopig"... Kwebbel, bedankt, dat zou ik inderdaad ook gewoon kunnen doen. Neemt niet weg dat ik ook benieuwd ben naar ervaringen van andere moeders met een hypospadie-zoontje!
Yinte, ik zou het erg plezierig vinden als je niet reageert als je niet iets opbouwends te melden hebt. Ik stel een normale vraag en heb geen behoefte aan sarcasme.
Yinte sorry hoor, maar als je niks anders te melden hebt snap ik niet waarom je überhaupt reageert?? Ze stelt gewoon een vraag hier, zoals zovelen... Margreet, heb geen idee... is het misschien terug te vinden in de patiëntenfolder?
@Yinte: Blijkbaar heeft jouw kleintje nooit een operatie ondergaan... dan heb je zoveel aan je hoofd dat je zoiets kleins gewoon vergeet.... tevens is ze ook op zoek naar ervaringen... @Magreet: Heb je hier wat aan? http://www.umcn.nl/Informatiefolders/6246%20-%20Hypospadie%20bij%20kinderen.pdf
Ah, Noatje, je bent geweldig! Dankjewel! (ervaringen van andere moeders met de hypospadie van hun zoontje zijn overigens nog steeds welkom, ook al is mijn vraag nu beantwoord)
Hypospadie is een aangeboren afwijking waarbij de plasbuis van mannen niet uitmondt aan de top van de penis, maar aan de onderkant van de eikel of zelfs halverwege of aan de basis van de penis.