hallo meiden... helemaal blij want ik zou lekker met ukkie voor het eerst gaan fietsen... bobike zitje voor voorop.... maar tjeee dat stoeltje zit zowat tegen mijn buik..... hoort dat zo? hoe moet ik op en afstappen of was dat bij jullie ook een beetje krapjes? ik heb een vrij normale fiets.... niets bijzonders ofzo.... uberhaupt op en afstappen en fiets recht houden en 2 handen nodig om je kind uit het zitje te halen ik zie gewoon niet hoe ik dat moet doen??? of ben ik nou een muts? gr Jose
Omdat de ruimte inderdaad heel krap is bij een gewone fiets, heb ik een mamafiets gehaald. Die hebben meer ruimte tussen het stuur en het zadel en het frame ziet er ook steviger uit. Fiets rechthouden is hier geen probleem, misschien ook omdat die sturen volgens mij net wat breder zijn. Als ik demi eruit wil halen, dan stap ik eerst zelf af, fiets op standaard (ook een andere standaard dan bij een gewone fiets waardoor ze beter blijven staan) en dan haal ik demi eruit.
maar is het te doen op een gewone fiets? anders ga ik ff kijken of ik een ander stuur kan kopen..want mijn fiets is nog geen 3 jaar oud gr Jose
neej hier geen probleem mee,, ik heb een oma fiets en dit wil perfect met een zitje,, en met het vast houden word je vanzelf makkelijk in Liefsz 8)
Hier ook mijn oude gewone fiets, zitje erop en geen probleem! Misschien is een moeder-stuur wat voor je? Bij halfords voor 60 euro (dacht ik). Dan heb je meer ruimte.
ik had bij mijn gewone fiets wel problemen... maar omdat ik een elektrische fiets heb en alles overzetten nogal moeilijk(niet onmogelijk) is heeft mijn het zadel iets naar achter gezet ( weet niet op dat bij jou fiets ook kan ??) en het stuur naar voren, toen ging het perfect,... ( nu pas ik er bijna niet meer tussen vanwege mijn zwangere buik....)
hier was het te doen, maar da stapte ik wel op als een man. ja met de tweed e gaat dat niet lukken als er ook nog een achterop zit.
Hier ook zo'n muts.. Maar inmiddels lukt het prima hoor, kwestie van oefenen. Maar heel veel ruimte is er niet (er zijn natuurlijk niet voor niks moederfietsen bedacht...).
ik stap best raar op maar anders lukt het mijn niet, been oer het zadel (als man) dan op het zadel zitten en daarna ga ik pas fietsen, afstappen doe ik wel op de vrouwen manier, maar opstappen durf ik nog niet zo te doen (dochter heel druk, vind fietsen geweldig)
Ik heb de moederstuur en ben er echt zo blij mee! Ik kon ook niet normaal op en af stappen en heb daar nu helemaal geen problemen meer mee. Echt een aanrader!
ik hou met 2 handen het stuur vast en step dn met mijn linker voet op de linkerpedaal en dan spring ik er tussen
Hoe doen jullie het dan als je de buggy moet uitklappen? Dan heb je twee handen nodig en een hand nodig om je fiets vast te houden.
Tegenwoordig kan je ook zo'n dubbele standaard kopen die de mama fietsen ook hebben. Ik vermoed dat dat wel van die universele dingen zijn. Lijkt mij namelijk erg handig en stevig. Ik heb bijv. deze opgezocht bij de halfords: Halfords - TWEEBEEN STANDAARD Maar ik heb ze ook al goedkoper gezien.
Hoe neem je sowieso de buggy mee op de fiets???? Of heb je daar ook een special voor haha. Jemig man.
Op de buggydrager. Ja ja, fietsen met je kleintje is een prijzig grapje en je moet er handig in worden.
Oh, doe buggydragers zijn gelukkig niet zo duur. En dan de luiertas nog achterop. Helemaal bepakt en bezakt. Haha, wat vinden we ook uit zo zonder auto hihi.
Hier gaat het prima op een gewone fiets. Ook geen moeite met op/afstappen. Maar las dat je al gaat kijken voor moederstuur, denk dat je daar goed aan doet. Suc6