Mijn zoontje van 9 maanden is niet lekker. Hij is wat verkouden maar heeft geen koorts. Nu heeft hij vanmorgen om 8 uur alleen een pyamapapje op en daarna alleen wat diksap want hij wilt absoluut geen eten.. Alles was ik hem geef spuugt hij uit... Ik heb al 2 keer zijn bedje moeten verschonen. Is dit nu zorgwekkend? Herkennen jullie dit?
Hoi hoi, Kan een spuugvirusje zijn. Tim heeft het ook gehad! als ik alleen zijn speen al in zijn mond deed ging hij al. Heel de douche hing vol met was want hij had alles ondergespuugd. Je moet natuurlijk goed in de gaten houden dat het niet te lang duurt en bij twijfel altijd je huisarts bellen. Bij Tim was het de volgende dag over. Wat je ook nog kan doen is proberen een beetje (slokje) water te geven. of gewoon wat melk dat valt minder zwaar op de maag als bijv. een pyama papje... succes!altijd vervelend als ze ziek zijn! Groetjes Kylain
Ja idd erg vervelend. En zeker met hem, heb al heel wat met hem meegemaakt vandaar. Maar ik hou het zeker in de gaten. Maar probeer hem nog wel eten te geven, want hij moet toch wat binnen krijgen lijkt me? Hij drinkt gelukkig wel..
Klinkt als de buikgriep die heerst.. De meeste klachten zijn na 24-36 uur wel over, als ik het om me heen hoor. Ik zou hem vandaag overdag regelmatig een beetje melk aanbieden, ipv grote porties. En misschien wat groente/fruit(banaan) als hij daar zin in heeft, anders maar een dag wat meer melk.. Wel even in de gaten houden dat hij mooie plasluiers houd. Dat hij dus niet uitgedroogd raakt, maar vaak kunnen zijn bij 9 maand wel iets meer hebben dan die iniminie baby's.
Denk je in wat je zelf zou willen als je ziek bent....ik wil nooit eten als ik ziek ben. En je kleintje kan best een dagje met wat minder eten als hij maar drinkt! Misschien kan je iets van vla proberen ofzo? Groetjes Kylain
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zelf ook nooit geen eetlust als ik ziek ben. Denk dat niet veel mensen dat hebben inderdaad. Hij drinkt inderdaad wel gewoon... ik hou het gewoon in de gaten en als het niet snel over is ga ik toch maar even naar de ha..
Eva heeft ook buikgriep gehad de afgelopen week. Donderdag echt alles uitspugen, ik liet haar telkens om het kwartier/half uur een paar slokjes drinken, dat bleef dan wel binnen. Ze heeft 's avonds een paar happen soepstengel binnen gehouden en daar de hele nacht heerlijk op geslapen . Vrijdag en zaterdag niet meer gespuugd, genoeg gedronken en een paar soepstengels op. Zondag had ze diarree, ik geloof zo'n 8 luiers. Toen ging het langzaamaan beter en sinds gisteren is ze helemaal weer de oude. Ze had trouwens wel verhoging, maar geen echte koorts. Drinken is gewoon het allerbelangrijkste, melk kan nog wel eens verkeerd vallen, maar kan me voorstellen dat je een baby van 9 maanden wel melk wil geven, maar niet teveel per keer dan. En nu zijn vriendlief en ik allebei geveld door de buikgriep, gelukkig niet al te heftig en ik ben aan de beterende hand, voelde me gisteravond, vannacht en een groot gedeelte van vandaag echt beroerd. Hopelijk ben ik morgen, op de uitgerekende datum , weer helemaal beter.
Oh spannend Snoopy1979! Wel beter dat het weer goed gaat met je kindje. Hij heeft ook geen verhoging...maar met buikgriep hoef je dat ook niet te hebben. Ik heb hem daarnet nog een yoghurtje gegeven en dat heeft hij tot nu toe binnen gehouden. Ik geef hem om het kwartier zijn flesje aan en daar drinkt hij ook goed uit. Nou ja ik hoop dat het snel weer over is. Succes met de bevalling!
jah klinkt heel bekent! Gisteren wou Liam ook helemaal niet eten alleen een beetje drinken af en toe,, hij spuugde echt alles met golven weer uit,, het begon midden in de nacht moet om 2 uur zijn hele bed verschonen + hemzelf in bad doen zo zat hij onder,,, vandaag gaat het al een stuk beter hij eet al meer en drinkt ook beter maar het is nog niet over,, hij heeft gelukkig niet meer gespuugd! beterschap! hoop dat het daar ook maar een dagje duurt Liefsz 8)
Hier vorige week ook een ziek kindje gehad, alles wat erin ging kwam er gelijk weer uit (tijdens het drinken zelfs). Ben toen na heel ruim 24 uur naar de HAP gegaan omdat ze echt niks binnenhield en heb toen zetpillen gekregen tegen het overgeven en die hielpen goed. Het is toch oppassen dat ze niet uitdrogen.
Ik denk dat ik vandaag ook maar even naar de ha ga. Het is niet echt verbeterd. Vanochtend gaf ik hem een flesje met verdunde melk en dat kwam er ook weer uit. Hij drinkt wel veel water en houdt het wel binnen. Maar met eten is het een drama!
Gelukkig houdt hij wel voldoende vocht binnen, dat is toch het belangrijkste. Ik zou de huisarts even bellen wat te doen, als hij genoeg drinkt kan je verder toch niet veel doen dan laten uitzieken, het is ook past de 2e dag dat hij ziek is, misschien knapt hij vanmiddag al een beetje op. Maar hij is ook nog maar klein, liever iets te vaak bellen/langs gaan. Alleen ben ik zelf nooit zo van het langsgaan met zieke kindjes, ten eerste voor de kindjes niet zo leuk als het niet echt hoeft en ten tweede steekt je kindje misschien weer anderen aan. Maar goed, de assistente kan vaak wel inschatten of het nodig is om langs te gaan of niet. Hier nog niet helemaal beter... dus ze moet nog even blijven zitten
Hier ook spugen! De hele nacht door! Vandaag nog niet gespuugd, maar ook weinig gehad. Ook maar een kleine plas gedaan. Maak me dus wel zorgen. Hoeveel vocht moet een kleintje in ieder geval hebben? Dit heeft ze gehad: 2 x 100 cc melk 100 cc water paar stukjes droog brood
mijn dochertje heeft precies t zelfde, woensdag avond begon ze met spugen .. echt alles kwam er weer uit, ze bleef maar spugen. en diarree ... echt heel sneu. daarna heeft ze wel geslapen, hoopte dat het de volgende ochtend beter zou zijn, maar ze spuugde weer alles uit.. toen ben ik naar de huisarts gegaan. hij kon niets ergs vinden, ze was niet uitgedroogt maar ze moest wel weer wat gaan drinken. kleine beetjes met rijstebloem erin, dan is het was steviger. dus 4x 100 ml gegeven met een grote lepel rijstebloem en dat bleef binnen! inmiddels had ze wel 39 grade koorts maar ze kreeg iniedergeval wel wat binnen. de nacht was ook niet al te fijn, maar ze is nu al wat beter, ze drinkt ook niet superveel maargoed. aan de betere hand denkik. (mijn dochtertje is overegens 7 maanden)
Hier ook eentje met buikgriep. Begon dinsdag met wat diarree. Gisteren meer en ook spugen tot hij leeg was. Wel heeft hij wat avondeten op en nog melk voor hij ging slapen. Vanochten weer flink gespuugd. Hij drinkt wel goed en licht verteerbaar eten blijft er gelukkig in. Nog wel diarree, zijn achterste is echt flink rood. Hoop maar weer dat het snel over is.
Je hoort echt overal dat het heerst zeg die buikgriep. Maar ik weet nou niet echt of mijn zoontje nu buikgriep hebt. Want hij heeft geen koorts..gisteravond wat verhoging...37.8. Maar voor 's avonds valt dat ook wel mee. Nu heb ik hem net zijn hapje gegeven en dat ging er wel makkelijk in... nu maar hopen dat hij het ook binnen houdt. Want hij heeft wel steeds honger.. En hij heeft geen diarree, juist wat hardere ontlasting dan normaal.. Dus ik weet nu niet of het een buikgriepje is.. De doktersassistente dacht aan een spuugvirus... ze zegt als het een paar dagen aanhoudt en hij krijgt er koorts bij dat ik dan maar moet langskomen. Nou heel veel beterschap voor al jullie kindjes en jullie zelf als jullie het ook hebben... Dat het maar gauw over mag zijn..
Wij zijn vandaag naar de huisartsenpost geweest, het arme kind was ontroostbaar.... Ze heeft een oorontsteking... Zo zielig!