Hypospadie

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door BloemJK, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Heftig meiden! Hier was ik er echt kapot van toen onze zoon hypospadie bleek te hebben. Het was nogal een heftig jaar geweest met het verlies van onze dochter dus de angst om ook onze zoon te verliezen was groot. Even was er nog onduidelijkheid rond zijn lever, hart en nieren maar die doen het prima gelukkig. Ik keek vreselijk op tegen de operatie en de nasleep maar die is alles meegevallen. Hij was zo actief na de operatie dat we dezelfde dag naar huis mochten (moesten haha ze zullen wel gedacht hebben: wég met dat slopertje :D ) we moesten hem rustig houden. Eh dát is dus niet gelukt ;) hij heeft 10 dgn een catheter gehad en die vond hij vooral lollig. Verder werkte de diclofenac voor de pijnstilling heel goed. Hij heeft nergens last van gehad. Zo kan het dus ook, voor het geval een moeder die net de diagnose heeft gehoord en zich wild schrikt. Ik vond de tijd vóór de operatie heftiger en enger dan erna. Sterkte meiden, ik hoop dat jullie zoons er bij de volgende operatie vanaf zijn. Het komt trouwens bij 1 op de 200 jongens voor dus heel zeldzaam is het niet en de operaties slagen meestal in 1x!
     
  2. Ketjapmanis

    Ketjapmanis Actief lid

    11 nov 2015
    222
    113
    43
    Hier gaat vrijdag de buikkatheter er uit, na drie weken..ik kan niet wachten, want hij heeft er echt last van!
    Verder duimen we dat het nu wel gelukt is. Rustig houden gaat goed, al vind ik het wel zielig om hem zo te belemmeren en dingen als speeltuin te weigeren, hij vraagt er soms echt naar..zielig! Hij heeft ook echt door dat hij dingen niet mag,maar begrijpt de reden niet zo goed, dat maakt het voor mij wel lastiger dan vorige keer.
     
  3. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu Ketjapmanis? Is de operatie geslaagd?

    Ik weet niet of ik het al verteld had (anders nu dus even dubbel ghihi) :D maar hier is de operatie uitgesteld tot over 3,5 jaar. Dit omdat mijn schattige onderzoekertje onmogelijk rustig te houden is nu hij net stevig is gaan lopen. Ik neigde al naar deze beslissing, en de chirurg was het volledig met me eens.

    Hier trouwens hetzelfde als wat Vlinder omschreef, de pijnmedicatie na de eerste operatie was goed, hij had ook nergens last van. Daarom was het in mijn ogen ook goed om nu uit te stellen, want hij zou wel eens overmoedig kunnen worden.
     
  4. Ketjapmanis

    Ketjapmanis Actief lid

    11 nov 2015
    222
    113
    43
    Ja! geslaagd!
    Qua pijn kon hij het veel beter aangeven deze keer en wat ik een pre vond, is dat hij veel beter naar tv kon kijken, je dingen beter kon uitleggen en boekjes kon lezen. ook rustig aan tafel duplo spelen, kleien (staand aan salontafel), stempelen en knutselen ging heel erg goed!
    Ik ben dus blij dat we het niet hebben uitgesteld (zoon is ook best druk, dus ik hield mijn hart vast). Je moet even creatief zijn, maar ben blij dat hij zich rustig heeft kunnen houden.
    Mijn ervaring is ook dat toen de buikkatheter er eenmaal uit was, hij ook meer bewegingsvrijheid voelde en dus meer ging uitproberen. Ook dit was goed te remmen omdat hij de drie weken ervoor ook rustig moest doen.
    Vrijdag laatste controle en ga er vanuit dat het dan ook nog prima is. Het ziet er goed en normaal uit allemaal.
     
  5. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Jeej, wat een opluchting voor jullie!! Fijn om te horen!! :)
     

Deel Deze Pagina