hoi Geertje, ik heb gisteren meteen de afdeling gebeld, en dat slapen was geen probleem, dus je mag gewoon lekker langs je kleine man slapen.... Mijn man blijft in het Ronald McDonald huis, omdat wij vanuit zuid Limburg komen, en ik het een beetje van de zotte vind dat hij vrijdag dan 3 uur op en neer moet rijden, en zaterdag nog langer (dan zijn de tunnels bij Roermond dicht)...... was allemaal geen probleem.... gelukkig maar, want mijn man komt nu al slaap tekort....hij heeft nog meer spanningen dan ik heb.... we hebben ons voorgenomen om morgen allebei vrij te nemen, en iets leuks met Luka te gaan doen, want het is toch behoorlijk afzien... Luka gaat graag naar de peuterspeelzaal, en daar mag hij de komende weken ook niet meer naartoe.... Ik moet komende vrijdag wel nog aangeven dat ze Luka geen zetpillen voor de pijn geven, want daar krijgt hij diarree van....dan verzinnen ze maar iets anders.... groetjes, Mirian
Ja wel sneu he? Jouw kleine man is bijna 3 toch? Die heeft het echt allemaal wel door. Volgens mij mochten ze wel gewoon naar de speelzaal hoor! Tenminste dat staat bij mij in het foldertje. Maar het is misschien toch beter van niet. Heb jij nog geen gesprek gehad met de anesthesist? Die heeft het ook over de pijnbestrijding erna..
hoi hoi ja, zijn idd bij de anesthesist geweest, hebben het er over gehad, maar we merken nu steeds beter dat Luka gewoon niet tegen zetpillen kan....gevolg is gewoon diarree....en dat kunnen we de komende weken eigenlijk niet echt gebruiken.... Ik heb gisteren een leesboekje met Luka doorgenomen over het ziekenhuis, maar hij wil er niks van horen....hij is zich er toch wel een beetje bewust van....vind het ook gewoon jammer dat het de vorige keer niet goed is gegaan, want toen is hij er qua beleving vrij goed vanaf gekomen, alleen toen de arts het verband eraf wilde halen konden Luka en ik hem wel vervloeken.... Het erge eraan is....ik ben zelf verpleegkundige, dus mij kunnen ze weinig tot niks wijsmaken wat nu wel of niet goed is.....ben daar gewoon ook heel duidelijk in, hoef dus echt geen leerling of stagair bij Luka, want dan kriebelt het me toch wel.... wat betreft het verhaaltje van de peuterspeelzaal....ze kunnen hem daar niet constant in de gaten houden omdat hij niet op fietsjes en zoiets mag, dat is te intensief voor hun....1 op 1 is niet echt mogelijk met 3 juffen en 20 kinderen.... dan liever thuis wat leuke dingen doen..... we gaan er nu gewoon van uit dat onze mannetjes zaterdag goed het ziekenhuis kunnen verlaten! groetjes, Mirian
Jochem heeft ook hypospaedie, maar gelukkig een lichte vorm. Met 3 maanden zijn we naar het Sophia kinderziekenhuis geweest. Daar bleek het gelukkig mee te vallen. In principe hoeven we niet meer terug te komen, tenzij hij er last van krijgt of met een boogje plast. Jochem heeft ook van die losse flarden aan zn voorhuid. Tot z'n 2e doen ze er in elk geval niets aan. Maar we moesten het wel in de gaten blijven houden.
hoi Corina, dan heeft je zoontje Jochem geluk.... Luka had, meenden de artsen eerst, ook een lichte vorm van hypospadie, maar dat bleek toch iets verder te gaan. Hopelijk komt het morgen weer een beetje goed, want zo'n ziekenhuisopnames zijn echt niks, vooral niet voor de leeftijd die Luka nu heeft, bijna 3, dan maken ze alles toch een stuk bewuster mee! groetjes, Mirian Ps. Geertje.....hopelijk slaap je vannacht goed, morgen is de grote dag, en moeten we er vanuit gaan dan het allemaal goed komt met onze kleine dappere mannetjes! Misschien tot morgen?
Okee, houd het zeker in de gaten, vooral als hij moeite krijgt met zindelijk worden. Bij mijn zoontje was namelijk het uiteinde van de plasbuis te nauw. Dit had uroloog nummer 1 in Rijnstate niet gezien. KinderUroloog 2 in Nijmegen Radboud zag dit wel en vond een operatie wel noodzakelijk. Ik hoop dat het bij jouw zoontje allemaal wel meevalt! Morgen is Sam aan de beurt. Ik ben er op dit moment erg zenuwachtig voor! Weet niet echt wat ik moet verwachten..
Ja tot morgen! Ik moet vroeg van huis, maar volgens mij moet jij nog veeel vroeger ook i.v.m. file's daar..
Hoi dames, Ik ben heel erg benieuwd hoe het met jullie mannetjes gaat. En met jullie natuurlijk. Hoe hebben jullie de operatie ervaren? Mijn zoontje wordt in het sofia geholpen trouwens geertje. Groetjes
Met Sam is alles goed gegaan! We zijn alweer thuis!Na de operstie was hij even boos omdat er allemaal vreemde mensen aan hem zaten, maar verder de hele dag en nacht een hele grote man geweest! Hij ligt nu lekker in zijn bedje te tutten. Met Luca was alles ook goed gegaan hoorde ik, maar ik denk dat ze daar zelf nog even over verteld.. Nu de nazorg nog!
Fijn dat de operatie is mee gevallen, hopelijk de nazorg ook. He vervelend idd op 3 jarige leeftijd aan zn piemeltje geopereerd te worden. Dan maken ze het veel bewuster mee. Wij moesten toen Jochem 3 maanden oud was all lang uroloog en dan evt met 9 maanden opereren. Wat dan gelukkig niet nodig bleek. Het kan dus met zindelijk worden nog problemen geven. Idd maar goed in de gaten houdne
Sam had straks zijn verband ondergepoept. Verpleegsters gebeld. Moest ik het maar onder de douche schoonspoelen en eventueel losknippen.. Met speolen kregen we het aardig schoon (het is doorzichtig verband, soort plastic). Daarna druppelde de katheter niet meer.. Weer gebeld. We moesten het maar 2 uur aankijken.. Na een kwartier zie ik Sam persen en komt er een vloedgolf aan urine door en langs het buisje. Wéér gebeld, want de urine prikte bij de wond.. Als tie nou blijft druppelen gewoon dan is het goed. Waarschijnlijk zat de katheter even verstopt! Ik ben er een beetje overstuur van geweest. Maar alles is nu goed en hij ligt weer op bed. Pfff dat was even schrikken!
hoi geertje, Luka ligt nu ook even te slapen, vannacht was niet zo'n succes.... Luka ligt al in een groot bed, en omdat we graag bij hem wilden blijven is Luka in het grote bed bij mama blijven slapen.....mama sliep en Luka was aan het spelen...haha... hier gisteren ook de 1e poepluier gehad, en natuurlijk ook verband onder de poep.... dit leek zo op de 1e keer, alleen toen had hij diarree...nu gelukkig niet.... ik heb het schoongemaakt met oliedoekjes, op zonnebloem basis, en ging goed schoon... de hechtingen zien er mooi uit, geen roodheid...(luka is helemaal tot aan zijn balletjes gehecht, bleek nog een vernauwing te hebben van andere ok). we hebben nu wat nieuws uitgeprobeerd, een doekje tussen zijn luier, dan komt de poep niet meteen aan het verband. zal voor jullie wel schrikken zijn geweest gisteren.... kan het me helemaal voorstellen.... wij moeten woensdag terug voor het verband, en vrijdag voor de catheter....hoop dat alles deze keer wel goed gaat! groetjes, Mirian
hier nog een berichtje van onze kant.... nu vanavond weer poep aan verband, Luka huilen...huilen... zagen alweer het horror scenario.... hechting die ik kon zien was iets rood, maar niks ernstigs, onder het foam zo goed mogelijk schoongemaakt, want daar blijf ik toch bang voor.... we moeten proberen om het tot woensdag vol te houden, als het niet anders is, evt 1 dag eerder....we hebben gewoon al genoeg gezien/meegemaakt, dat we gewoon erg huiverig zijn.... ben al lang blij dat ik vanuit mijn werk, als verpleegkundige, het nodige heb meegenomen in geval van nood, en dat kwam ons vandaag ook echt van pas! groetjes, Mirian
Ach, arme Luca . Hier ging het vandaag goed. Sam heeft nog steeds geen zetpilletje gehad, maar net voordat ik hem naar bed bracht moest hij persen. Er kwam niks uit en hij moest erg hard huilen. Misschien dat hij verstopt zit.. Even later na het masseren van het buikje werd hij rustiger. Ik moet morgen bellen om een afspraak te maken en ik hoop dat ik dezelfde dag nog terecht kan. Want zijn verbandje en kathetertje mochten er morgen al af. Maar ik heb alleen nog geen afspraak, want de receptie was er niet op zaterdag. Ik was gisteren zo blij dat we mochten gaan dat ik vergeten ben om gedag te zeggen tegen jullie. Sorry! Nou je hoort nog van ons.. hoe het verder gaat.. Laat jij ook nog wat horen? Groetjes Geertje
hoi hoi hier vannacht niet goed geslapen, Luka kon zijn draai niet vinden....vannacht poepluier, maar gelukkig alles schoon kunnen houden, heb nu eindelijk een goeie oplossing...haha...moet ik maar eens tegen de artsen zeggen.... hopelijk kun je vandaag lekker met Sam terecht, wij moeten dus komende woensdag en vrijdag terug..... groetjes, Mirian
Ja, Sam is verlost van zijn kathetertje en verbandje! Vanmorgen werden we om 8.30 gebeld dat we vóór 10 uur er moesten zijn. Nou, 2 kids aangekleed en gewassen. Fien weggebracht en dan op naar nijmegen. We waren om 10.05 daar. Iets te laat, maar kon echt niet eerder.. Over 6 weken moeten we terug!
geertje: Fijn zeg, zag het er allemaal mooi uit? wij hebben de afspraak staan om 10.30 uur, voor de woensdag en de vrijdag. 4 november hebben we de controle die na 6 weken plaatsvind. Luka Doet zich echt content met alles dat we hem aanbieden, alleen heeft hij vandaag niet 's middags geslapen, dus hij was vanavond toch een beetje moe....haha.... groetjes, Mirian Ps. heeft Sam ook Feits gehad?
Ja, Sam heeft ook Feits gehad. En wij moeten volgens mij ook 4 november terugkomen! Om 10.40 geloof ik. Kan ook 2 nov zijn. Ik kijk het nog even na. Het is in ieder geval op een dinsdag. Het zag er goed uit. Wel wat bloeduitstortingen, maar dat was normaal.. De katheter verwijderen vond Sam niet zo leuk. Succes vandaag!
Lees nu pas dat jullie al meer getypt hebben, raar ik kreeg eerst steeds een berichtje. Hoe gaat het nu met de mannen? Als ik het allemaal zo lees ga ik er nog meer tegenop zien. Wij hebben nog steeds niks gehoord en ik durf ook niet zo goed te bellen.. Schuif het steeds maar voor me uit. Ik ben wel blij dat mn mannetje nu niet geopeerd is die poept nu gemiddeld zo'n 6 keer per dag ivm met tandjes. En als ik dat zo lees is dat geen pretje met zo'n catheter. Is het jullie nu uiteindelijk meegevallen? Groetjes