hypospadie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bloemetje23, Aug 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ja, mij is het echt heel erg meegevallen. Sam was die zelfde dag alweer helemaal de oude. Alleen heeft hij het niet zo op vreemde mensen wat af en toe een gehuil opleverde. Maar pijn heeft Sam echt niet gehad. Daar zorgen ze wel goed voor!

Je hoeft er echt niet tegenop te zien.

Mag ik vragen hoe erg de hypospadie is bij jouw zoontje? Als je me liever wil pb-en vind ik dat ook goed hoor! En als je het liever helemaal niet verteld is dat ook okee.
    Welk ziekehuis ging je ook al weer?

2. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

Sep 1, 2006
    138
    0
    0
    Bij Finn valt het heel erg mee. Het hoeft zelfs niet geopereerd te worden maar is het meer voor het zicht. Zn plasbuis is niet vernauwd, dat kon de dokter al zien omdat hij daar de hele boel onderplaste :D

We doen het voor hem zodra hij later niet geplaagd gaat worden met een gekke piem :D

Ik ben blij om te lezen dat ze er wel voor zorgen dat het maar weinig pijn doet bij de kleine mannetjes.

Hij wordt in het sofia geopereerd.

3. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

hier weer een berichtje over Luka....

vanochtend het verband eraf gekregen, Luka heeft moord en doodslag geschreeuwd.....maar had helemaal geen pijn, vond dat platliggen gewoon niet leuk...haha...is ook akelig!

het zag er allemaal wel mooi uit, litteken zit vanaf zijn eikeltje tot en met zijn balletjes. verder krijgt hij komende vrijdag de catheter eruit, en tot dan heeft hij ook nog "loopverbod"van de arts.

ik zag dat bij Luka nu alleen nog een kleine spleet zit op de eikel, maar als de artsen daar ooit een 2e ok voor willen doen, denk ik dat we vriendelijk bedanken....het is heel wat voor een ventje van bijna 3, met al zo'n groot ziekenhuisverleden....

groetjes,

Mirian

4. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    bloemetje:

een ideale oplossing om te voorkomen dat poep naar voren komt (ook handig bij andere ingrepen of diarree):

pak een gaasje van 10x10 cm, en plak op 1 zijde een reep goed klevende rek pleister op, en plak dit net onder de balletjes, er zal geen poep naar voren komen, heb het nu enkele dagen geprobeerd bij Luka, was echt een GROOT succes!

groetjes,

Mirian

5. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi Dames,

wilde even zeggen dat de catheter bij luka eruit is gegaan, en dat meneer zich heel goed heeft gehouden....

het loopverbod is opgeheven, en hopelijk geneest de wond netjes zodat de kleine man er niet zo heel veel aan overhoudt.......

als beloning mocht hij bij toys'r'us iets uitzoeken, bleek dat daar promotie dag van cars was, en er dus levensgrote auto's uit de film waren, daar was hij al blij mee.....maar hij heeft zich in de winkel toch nog iets leuks uitgezocht....haha....

groetjes,

mirian
    groetjes,

Mirian

6. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0

Fijn voor Luka! Dat alles weer wat normaler is. Lijkt me moeilijk om een kindje van bijna drie stil te houden.. Zag het er goed uit de wond?
    Bij Sam is het begin van de peimel een beetje rood (niet het geopereerde deel) maar dat is wel vaker zo. Moet ik maar ff in de gaten houden..
    Ik hoop dat het ook bij Luka mooi geneest!

Liefs Geertje

7. bloemetje23

bloemetje23 Actief lid

Sep 1, 2006
    138
    0
    0
    Fijn voor Luka dat de catheter er nu uit is!
    Maar hoe heb je in vredesnaam dat loopverbod kunnen handhaven? Mn zoontje is nogal een bijdehandje en loopt al bijna. Ik zie het echt niet gebeuren dat ik hem de hele dag kan laten zitten. :D
    Nog bedankt voor de tip met de poepluiers!

Hoe is het met Sam nu?

8. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi dames,

ik heb nu het hele operatiegebied kunnen bekijken, en Luka heeft dus een litteken van zijn eikeltje tot en met zijn hele balletjes.....en op zijn balletjes zie ik bijna niks meer, zo mooi is het, niks rood ofzo!
    de onderkant van zijn piemeltje ziet er naar omstandigheden mooi uit (het was eerst bijna niet om aan te zien....dus alle verbeteringen zijn voor ons al heel wat).

Geertje: wrs heeft Sam toch een lichte irritatie van de luiers en cath, maar trekt wel bij....en littekens kunnen altijd wat rooier blijven, ook rondom, maar dat trekt ook echt wel bij.

bloemetje: Luka is volgende maand al 3, is super bij de hand en actief, maar we hebben hem verteld dat zijn "sieske"opnieuw is gemaakt en dat het uitkijken geblazen is, dit vond hij ook ok, en was heel tevreden met een hoop spelletjes en de tv (had een v-smile gekregen voor op de tv).

hij liep gisteren iets wankel omdat hij dus 1 week gedragen is, en was blij toen hij weer lekker mocht lopen.....

toen we gisteren het ziekenhuis uitliepen zei hij uit zichzelf:
    "danke ziekenhuis en dokter dat ik een nieuw sieske heb gekregen".......je snapt wel, dat doet je wat (stond bijna te brullen, want de spanningen komen er nu uit bij mijn man en mij).

Vannacht heeft Luka op zijn eigen kamer geslapen, en heeft zowaar weer uitgeslapen.....die week bij ons op de kamer was meneer om 6 uur wakker!

Vandaag is hij samen met papa naar de boerderij en mag hij daar traktor rijden met zijn grote neef!

groetjes,

Mirian

9. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Ahhh scheetje toch!

10. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi Dames,

hier zijn de oplosbare hechtingen eruit aan het komen, en ik zie een klein gaatje ter grote van een speldenkopje halverwege het litteken, hopelijk blijft het hierbij, en groeit het dicht.....anders zie ik de bui alweer hangen!

groetjes,

mirian

11. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Owww jee! Ik zal toch even bellen als k ou was. Ik dacht bij Sam ook zoiets gezien te hebben, maar achteraf viel het wel mee. Ik heb trouwens helemaal geen hechtingen gezien.. Welke kleur zijn die?

12. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi Geertje,

hier blijft het gelukkig nog hetzelfde, is dus niet groter, en kan wel bellen maar daar kunnen ze toch niks aan doen (weet ik vanuit mijn werk).

hopelijk blijft het zo, en is het gewoon een oppervlakkig gaatje dat dicht groeit.

ik moet Luka nu gewoon rustig houden, en voorlopig echt nog niet naar de psz laten gaan....

de hechtingen zijn van die geel witte sliertjes, meende eerst dat het iets van smeer was, maar zijn de hechtingen....

groetjes,

Mirian
    groet

13. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Okee, ik zal er eens op letten..
    Ik hoop inderdaad voor jullie dat het gaatje gewoon dichtgroeid!
    Wanneer moest jij ook al weer terug?
    Ik op dinsdag 4 nov? om 10.40 ofzo...

14. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

wilde even zeggen dat het gaatje bij Luka al zo goed als dicht is, moet hem wel goed droog houden en regelmatig badedas gebruiken bij de badbeurt....

vandaag is hij lekker bij opa en oma, en kan ik even mijn gang gaan, heb namelijk nog zorgverlof....

groetjes,

Mirian

Share This Page