hypotheek achterstand procedure?

Discussion in 'De lounge' started by edelweiss, Jun 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Nou inderdaad!

En ik snap niet waarom er niet in gesprek wordt gegaan met de bank?
    Als mensen opener zijn naar instanties waar ze de rekeningen niet van kunnen betalen, kan er heel veel geregeld worden. Met good-will kom je een heel eind!
    Als er eenmaal schulden zijn wordt het een ander verhaal.

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Helemaal juist.
    Communiceer open over wat er aan de hand is, dan is er vaak meer begrip.
    Bedenk ook datbeide partners hoofdelijk aansprakelijk zijn. De bank kan dus in feite proberen het hele hypotheek bedrag en straks ook de openstaande schuld (mits er geen sprake is van nhg en aan de voorwaarde is voldaan) op je vriendin verhalen. Als zij het voortouw neemt in de communicatie met de bank heb je kans dat de bank de schuld naar rato wil verdelen. Ligt ook aan de bank overigens en aan de oorzaken.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Precies, en als zij haar ex al in gebreke heeft gesteld en dat dus een vordering op heeft staat ze sterker in de gesprekken met de bank, en kan ze makkelijker op hem verhalen als de bank toch alles bij haar wil halen.

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    uhm wij hadden grote problemen en zaten bij DSB bank, die wouden echt niet praten, ligt dus wel aan welke bank je hebt.

maar ik zou het wel absoluut proberen natuurlijk, en inderdaad EX in gebreken stellen.

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Helemaal mee eens! Gewoon niet meer betalen in de hoop dat de bank jouw problemen gaat oplossen, is wel het domste wat je kunt doen!

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier kan ik wat mee voor haar. Dankje!!

Verhuren is geen optie omdat hij geen toestemming geeft.

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Een kennis kreeg na 3 maanden achterstand, direct een brief met dreiging veiling. Volgens mij ook met een datum. Ze hebben toch betaald met een boete van ruim 3000 euro, makelaarskosten...
    En ze staan geregistreerd als wanbetaler.

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Eenkadootje: Dit lijkt me een heel sterk verhaal. Na drie maanden achterstand een boete van ruim 3000 euro? Op basis waarvan? Bovendien mag de bank je pas registreren bij het BKR na 4 maanden hypotheekachterstand.

Het lijkt me dat je hier niet het hele verhaal te horen hebt gekregen.

Share This Page