Morgen is de "echte" intocht hier.. Is er iemand wel eens naar de landelijke intocht geweest? Verwachting was dat er 65.000!! Man komt. We wonen op 5 minuten loop afstand dus dat scheelt wel..
Ik ben één keer naar de "echte" intocht geweest, toen ik een jaar of 16 was volgens mij. Hij kwam toen aan in Zaltbommel en daar woon ik dichtbij. Was op zich wel heel gezellig, maar ook heel druk. Met (hele) kleine kinderen zou ik er zelf niet zo snel naartoe gaan. Ik vind voor de kinderen de plaatselijke intocht net zo leuk (of misschien wel leuker).
Ja verder is er geen intocht wonen in gouda. vind het lastig.. We gaan elk jaar naar de intocht maar nu word het zo ontzettend druk. Hij komt om 12 u aan, willen er dan om 10 uur zijn. Je mag niet van je plek af tot 13.15 en alles is af gezet. Bizar geregeld maar dochter wilt er natuurlijk heen
wij zijn vorig jaar in groningen geweest. heel erg druk maar was wel te doen met zl die toen 2,5 was. stonden 1,5 uur voor aankomst op het plein en konden via de schermen de tv beelden volgen.
Ik ben 4 jaar geleden in Dordrecht geweest. Was toen hoogzwanger van mijn jongste zoon! Was wel erg leuk maar erg druk..
Toen die in dordt kwam zijn wij geweest. Idd heel erg druk. Op tijd gaan sowieso! Als je zo dichtbij woont kan je het altijd proberen. Ik zou er niet van ver voor gaan. Zeker niet met een gele piet. We gaan gewoon hier in t dorp. Ook morgen.
Nooit geweest. In 2006 was het in Middelburg, dat was ook meteen de enige intocht die überhaupt in de buurt was in mijn hele leven. Maar 65.000 mensen, zo druk! En hopelijk hangt er niet een totaal grimmige sfeer, want ik las dat het protest vanwege ZP werd toegestaan dit jaar bij de intocht?
Hier ook n Gouwenaar. Was eerst van plan om te gaan, want hoe leuk is het als Sinterklaas in jouw stad aankomt? Vanwege de verwachte drukte en demonstratie toch besloten niet te gaan en lekker in n buurgemeente rustig te gaan kijken. Zie t niet zitten om uren te wachten zodat je n goed plekje hebt.
Ik wilde ook gaan maar zie er toch vanaf er worden hoe triest ook rellen verwacht.En daar wil ik dan hoog zwanger en met twee jarig dochtertje niet lopen. Kijk thuis naar de tv wel en zoek ergens anders wel een intocht.
Wij wonen ook dichtbij maar ga gewoon in ons dorp naar de intocht. Ik heb geen zin om 2 uur van te voren te gaan staan wachten om een beetje een goed plekje te hebben..en heb ook geen zin om met mijn moppies tussen de onrust te gaan staan. Ik hoorde gister weer dat ze mogen protesteren bij de agnietenkapel. Dan staan ze toch wel in de stad? Daar ga ik niet tussen staan!
Woon zelf ook in Gouda en twijfel nog steeds of ik wel ga. Natuurlijk snapt mijn zoontje er nog helemaal geen bal van maar ik vind het wel leuk om het op foto te krijgen voor 'later'. Want ja, hoe vaak komt Sinterklaas nou helemaal naar jouw woonplaats? De 'echte' dan hè Ook met het oog op eventueel rellen en onrustigheden twijfel ik. Ik zie het wel morgen... Ga iniedergeval niet al 2 uur vooraan staan om iets te kunnen zien. Ga ik mijn kleintje geen plezier mee doen. Mijzelf ook niet overigens Ik las dat er 40.000 mensen werden verwacht. Dus nu al aanzienlijk meer
Ik twijfel ook of ik naar Gouda ga, een vriendin vraagt me net mee. Het lijkt me wel leuk maar twijfel vooral door het rotweer wat ze verwachten
Jaaaarrreeeenn geleden toen ik nog een klein meisje was.. Toen er nog geen gezeur was En er echt een spannend verhaal eromheen draaide (boeven die het boek gestolen hadden, in de trein probeerde weg te komen etc) Erg leuk maar toen was het minder druk in die tijd