Hypotheek met 2 parttime banen?

Discussion in 'De lounge' started by Pientjelien, Sep 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pientjelien

Aug 31, 2017
    27
    39
    13
    Female
    Hi dames,

Wie weet in hoeverre het hebben van 2 parttime banen (beide met vaste uren en een intentieverklaring), invloed heeft op de hoogte van je hypotheek?
    Ipv 1 fulltime baan ga ik straks misschien over naar 2x parttime, met de intentie om de nieuwe baan op te bouwen naar fulltime. Hypotheek kan overigens niet wachten tot ik daar fulltime werk en de nieuwe baan is ook nu of nooit.

Bedankt!

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vraag me af of je überhaupt een hypotheek kunt krijgen op deze basis ?

3. Pientjelien

Aug 31, 2017
    27
    39
    13
    Female
    Ik heb net een hypotheekadviseur gebeld. Het is wel mogelijk, maar niet bij elke bank..

Ik werk momenteel namelijk fulltime bij mijn werkgever (waar ik me elke dag weer naartoe moet slepen:oops:) maar er heeft zich nu een hele mooie kans aangediend bij een andere baan. Zij kunnen me nu alleen iets parttime aanbieden en met een paar maanden kunnen die uren opgehoogd worden naar fulltime.
    Nu heeft de hypotheekadviseur gezegd dat als het binnen 6 maanden is, het alsnog meegerekend wordt. Dus dan kan het eventueel op die manier alsnog! :)

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    zolang je nieuwe werkgever bereid is dat dan ook zwart op wit te zetten dat het binnen 6 maanden verhoogd wordt naar fulltime en wat dan je salaris en alles zal zijn zal het denk ik geen probleem opleveren (afhankelijk van de hypotheekverstrekker natuurlijk)

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Idd zwart op wit vast laten leggen.
    Persoonlijk zouden dit te veel haken en ogen zijn voor mij om NU een hypotheek af te sluiten.
    Ik zou dat half jaar eerst volgende maken, zien of er beloftes worden nagekomen en of deze nieuwe baan echt zo leuk is al mijn verwachtingen zijn.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Precies maar dan moet t wel met NHG zijn!

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hou er rekening mee dat als niet alle banken dit willen doen het een teken is dat er een groter risico aan hangt dan dat wenselijk is. Gevolg kan zijn dat je minder kunt lenen en de rente bij zulke banken die wel een hypotheek verstrekken een stuk hoger is.

De vraag is of je op deze manier en dit risico een hypotheek wil afsluiten.

8. Pientjelien

Aug 31, 2017
    27
    39
    13
    Female
    Ivm privacy kan ik er niet teveel over vertellen. Maar dat van die nieuwe baan zit wel goed, ook qua inkomsten :)

9. Pientjelien

Aug 31, 2017
    27
    39
    13
    Female
    Dat van 2 parttime banen is waar niet alle banken aan mee willen werken en dat ga ik inderdaad niet doen. Wat wel mogelijk is, is als er binnen 6 maanden een loonsverhoging in het verschiet ligt en dit op papier vaststaat, dat dat dan gewoon meegerekend wordt. Dus ik denk dat ik daar voor ga.

Het is ook beter dan blijven bij mijn huidige werkgever waar ik eerst nog 5 maanden moet wachten voordat mijn uitzendcontract erop zit en ik eventueel overgenomen kan worden. Om dan pas te gaan kijken naar een de hypotheekmogelijkheden.

10. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik vind het eerder positief. Twee werkgevers is risico spreiding van inkomen. Valt de een weg, heb je de ander nog. En als jij geen top hypotheek aanvraagt maar daarin ruimte houdt komt het op mij over als een veilige constructie.

Bailey07 likes this.

Share This Page