Flashback? en daarna even helemaal de weg kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angeliekie, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Vaag omschreven maar ik kan het niet duidelijk uitleggen..

Ik heb de afgelopen tijd steeds vaker last van dat ik een geluid hoor( bijv. De kinderen zeggen iets, vandaag op het werk was het een collega die een hoestbui had) dat triggert een soort flashback in m'n hoofd (geen beeld alleen geluiden).

Direct daarna krijg ik het ongelooflijk warm en begin zelfs een beetje te zweten, ook heel duizelig word ik, alsof ik ga flauwvallen en alles voelt dan heel vaag/wazig. Ik kan het niet omschrijven.

Ik heb morgen wel al een afspraak bij de ha gemaakt, maar vraag me af of meerdere mensen dit weleens hebben?

Verder ben ik gewoon gezond, voor zover dat ik weet. Ik haal me dan gelijk de meest gekke dingen in m'n hoofd terwijl het wrss niets is maar maak me toch zorgen, het lijkt nu vaker te gebeuren.

Het is een heel verhaal geworden zie ik... Iemand die dit herkend?

2. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Geen ervaring...wil je wel veel succes wensen bij de ha. Hopelijk komt die met ideeen!

Angeliekie vindt dit leuk.
  3. jupke

jupke Niet meer actief

Ik vind het een beetje op hyperventilatie lijken.

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Triggerd het geluid een trauma? Dissociatie?

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik herken het wel. Heb jarenlang met dezelfde klachten rondgelopen. Goed dat je ermee naar de huisarts gaat.
    Heb een keer dezelfde klachten achter het stuur gekregen helaas, waardoor ik bijna de motor opblies. Mijn vriend heeft mij toen naar de huisarts gestuurd. En anderhalf jaar later kreeg ik de diagnose epilepsie.

Wil niet beteken dat jij dit ook hebt, las dat de klachten eenmalig waren? Kan idd ook bij hyperventilatie horen, maar niet verkeerd een bezoekje ha

6. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Niet helemaal herkenbaar, maar wat ik wel veel heb is het gevoel te hebben een situatie al eens meegemaakt te hebben en dat ik dan letterlijk kan mee zeggen wat het volgende is dat iemand gaat zeggen (deja vu gevoel maar dan heel echt)..voel me nadien ook altijd super raar/warrig.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had dat heftige deja-vu gevoel toen mijn vitamine D laag was, ik had vaak het gevoel dat ik iets al eerder exact zo had meegemaakt of gedroomd. Daarna niet per se afwezig, maar wel een 'vaag' gevoel omdat ik het zo'n gekke ervaring vond.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dit heb ik ook! Heel vaag..

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Klinkt inderdaad als hyperventileren/paniek, maar het kan zoveel zijn natuurlijk.. Goed dat je een afspraak gemaakt hebt!

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Raak je daarbij ook in "paniek"? Klinkt mij - zoals meerdere zeggen- op paniek aanvallen of hyperventilatie.

Misschien als je er op let dat er een bepaald patroon in zit. Schrik je van bepaalde woorden? Geluiden? Tonen?

Het is in ieder geval goed dat je naar de ha gaat!

11. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Wat vervelend, goed dat je al een afspraak gemaakt hebt.
    Ik heb zelf epilepsie en vooraf aan een aanval (complex partiële aanvallen) altijd een deja vu gevoel/flash back. Maar altijd in mijn hoofd/gedachten, zeg maar. Mijn hartslag gaat ook omhoog. Tijdens de aanval zelf maak ik niks bewust mee en hierna ben ik echt nog ruim een uur minder bij bewustzijn. Ik weet dat andere mensen het begin van een aanval met een geur en andere weer met een geluid ervaren.

Belangrijk om het even goed uit te laten zoeken! Succes.

12. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ik reageer straks even op de vragen en antwoorden, moet zo m'n zoontje uit school halen en eten koken

13. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Nee dat is het niet, ook geen onprettige gedachte ofzo, gewoon een speelgeluid waarvan ik dan ineens het gevoel krijg van bijv het kdv waar m'n kids zaten, ik kan het bijna niet uitleggen zo vreemd

14. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Nee dat klinkt bij mij helemaal niet bekend, het gaat bij mij echt om een herinnering lijkt wel

15. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    De paniek komt trouwens pas op als ik doorheb dat 'het' weer gebeurt. Omdat ik dan ook gelijk heel duizelig wordt en heel warm.

Hyperventilatie zou ook wel kunnen mss, ik heb het de laatste tijd wel drukker.

@Estha wat ontzettend vervelend zeg! Lijkt me heel eng om zolang 'erin' te zitten.

Ik zal morgen eens horen wat de ha zegt. Thnx voor het meedenken.

16. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
  17. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    @Estha dat het wrss stress/drukte is. Heb het ook niet meer gehad sindsdien gelukkig :)

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Klinkt idd als hyperventilatie. Het duizelige is voor mij heel bekend, de oren gaan suizen en idd een verhoogde hartslag. Ademhalingsoefeningen helpen mij heel goed. Veel sterkte

19. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Gelukkig!!!

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik dacht ook meteen aan paniekaanval/hyperventilatie...
    in tijden van meer stress ben ik ook gevoeliger voor hyperventilatie helaas.
    begint bij mij met heel benauwd gevoel...als ik dat niet op tijd door heb en er wat aan kan doen (even rustig gaan liggen en focussen op ademhaling) dan trekt t verder...bloed stijgt naar mn hoofd en voelt alsof het niet terug kan en alsof mn hoofd gaat ontploffen. krijg t ontzettend heet etc. gevoel alsof je flauw gaat vallen. nja denk dat t bekend klinkt ;)

heb daarna ook altijd best nog een tijdje hoofdpijn, vind zelf t meest nare gevoel dat t voelt alsof het bloed niet terugstroomt naar beneden zeg maar...

Deel Deze Pagina