Als het 60K is gedeeld door 2 wel, dan zit ik met een schuld van 30K die ik eventueel mee zou kunnen financieren in een nieuwe hypotheek oid. Hij staat nu al te koop voor 21K minder dan de hyptoheek, dus een rest schuld komt er sowieso.
nee stoppen met betalen zou ik zeker niet doen. Nu betalen en het lager verkopen dan je eigenlijk voor ogen hebt.
Voor lager tekent hij niet... Hij staat nu al te koop met een verlies van 21000,-, meer verlies wil hij niet... En het huis naast ons (exact hetzelfde) staat te koop voor nog eens 21000 minder dan wat wij vragen, dus hoeveel moeten we nog meer zakken??
Volgens mij mag je niet meer schulden meefinancieren in een nieuwe hypotheek Misschien moet je dat eens navragen aan een hypotheekadviseur
Dit mag weer wel sinds 1 augustus, maar wel onder een hele hoop voorwaarden... 30K, zou ik eventueel nog wel kunnen financieren als ik echt echt mijn best doe bij familie ed...
Een nieuwe hypotheek na het niet betalen van de oude zal je nooit krijgen. Je hebt dan namelijk een negatieve BKR registratie doordat je de hypotheek niet hebt betaald. Een bank kijkt niet naar de reden van die registratie, maar zegt gewoon: Nee u bent wanbetaler en krijgt de eerste 5 jaar geen hypotheek.
Wat doet jouw advocaat hier eigenlijk mee. Dit mag wettelijk gezien toch helemaal niet? Het is ook zijn hypotheek dus hij moet mee betalen.
alles wat jij nu betaald kan je achteraf verhalen bij je ex als je kan aantonen dat jij aan alle betaalverplichtingen voldaan hebt.. stel dat dadelijk huis met 50000 verlies verkocht wordt.. kan je het bij de rechter neerleggen en worden die maanden dat jij betaald hebt gedeeld door 2.. en dat wat hij had moeten betalen bij zijn restschuld geteld.. en die van jou wordt kleiner.. zo gebeurd het ook als huis verkocht zou worden met overwaarde.
Ik denk dat dat ook aan de hypotheekverstrekker ligt. Maar doorgaans duurt dat toch wel langer dan 6 maanden. Dit omdat de bank er toch wel meer geld voor terug wil zien en met een openbare verkoop stukken minder opbrengt. De vriend van mijn broer zit zo al 2 jaar met een onverkoopbaar huis (mijn broer heeft het tijdelijk van hem gehuurd totdat hij iets voor zichzelf vond na beeindiging relatie). Nadeel is dat de schulden nog hoger zullen oplopen. Een tijdje terug las ik hier net zo'n onderwerp waarop iemand reageerde die het netjes geregeld had met de hypotheekverstrekker. Zij betaalde haar deel en de rest van de schuld kwam op naam van ex. Wellicht kun je ook zoiets regelen. Maar ik vrees dat je in een lang en ellendig stuk verwikkeld zit met je ex, aangezien hij geen allimentatie wil betalen en zelfs de voogdij eist. sterkte
Dit zegt mijn advocaat ook. Blijf ik wel met het feit zitten dat ik de komende 2 jaar bij iemand in moet wonen omdat ik geen eigen woning kan betalen...
Ik zou je advocaat echt tot haast manen. Dit lijkt me een situatie die echt vaak voorkomt. Desnoods de Jurofoon bellen over wat zij aanraden. Niet te lang mee doorlopen, je ex is je gewoon echt aan het tegenwerken.
In alles, omdat hij denkt dat ik ben weg gegaan voor een ander. Het kon namelijk niet aan hem liggen.... Verder valt er met ex niet te praten, stookt de kinderen op en liegt de boel bij elkaar bij de mediator.....
Jeetje meid, wat een situatie. Ik hoop dat je ex snel inziet dat hij hier ook alleen maar meer mee in de shit komt. Bij wie heb je de hypotheek lopen? Ik las net de hypotheker, maar dat is de tussenpersoon toch?? Of hebben zij ook hypotheken, kan me vergissen. Wat zeggen zij??
Hypotheek loopt bij Florius, maar ik krijg elke keer een jong iemand aan de telefoon die dan aangeeft dat we gewoon moeten betalen punt. Verder dus geen hulp daarvan uit.....
Dan zou ik me eens wagen aan een mail of een brief...misschien dat je je dan ook beter kan uitdrukken en je niet a-la-minute iets moet zeggen door de telefoon.
en die advocaat eens vragen om hem te dwingen met meer verlies te verkopen, hij heeft weinig keuze denk ik...
Misschien tv programma ''uitstel van executie'' inschakelen? Ik weet niet hoor, probeer mee te denken, maarja, moet je wel op tv met (gedeeltelijk) je verhaal.....
Ik zou als ik jou was daar echt een afspraak maken zodat je je verhaal kan doen. Meestal bereik je daar toch net iets meer mee. Verder geen advies wil je alleen maar heel veel sterkte wensen.
maar waarom duurt het 1.5 jaar tot huis verkocht is? ga je dan uit van de gemiddelde tijd dat woningen te koop staan? dat van je buren is goedkoper.. maar goedkoper wilt niet altijd zeggen beter.. ik zou dus in plaats van te stoppen met betalen, proberen je huis zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor verkoop.. wie weet duurt het dan stuk korter en hoef je niet te besluiten de betalingen te stoppen..
Zijn jullie getrouwd? Want ook naar het verhaal dat je de eventuele restschuld deelt moet je echt goed kijken! Jullie zijn (als het goed is) allebei hoofdelijk aansprakelijk. De bank kijkt niet naar 50/50. Als ze het bij hem niet kunnen halen, halen ze het bij jou. Was in mijn geval ook, ik moest met alles over de brug komen. En jou ex lijkt me ook iemand die overal schijt aan heeft, dus laat je asjeblieft goed informeren! Verder kan je een hypotheek na gedwongen verkoop wel vergeten, in ieder geval de eerste jaren. Je krijgt een negatieve BKR en geen bank die jou dan een hypotheek geeft. Echt een rotsituatie zeg... Hoop dat je snel een beetje duidelijkheid krijgt.