Hypotheek niet meer betalen - gevolgen.

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Schandalig van je ex zeg!! Wat er ook gebeurd is, hij MOET gewoon alimentatie betalen voor z'n kids + zijn kosten voor jullie gezamenlijke woning maar goed dat doet hij dus niet. Misschien eens een andere advocaat inschakelen want volgens mij is dit zo iemand van even snel geld verdienen maar je bij staan ho maar..en als je niet kan communiceren met je ex via advocaten ( maar dan wel iemand die er echt voor je is ) en vind het ook erg naar dat ze je zo behandelen bij je Hypotheek verstrekker, zou inderdaad een afspraak maken en langs gaan en zeggen dat jij die niet alleen kan ophoesten. Succes meid.
    Misschien je woning aanbieden voor verhuur op marktplaats?

2. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Met verhuren van de woning kun je ook flink in de problemen komen. Wat als ze er een zootje van maken?

Misschien kun je aangeven in welke regio de woning staat? Misschien is er hier nog iemand die viavia of zo iets weet.

Zo snel mogelijk verkopen en dan nog maar verder zakken met de prijs lijkt mij het beste. Je houdt er sowieso een schuld aan over. Of, als je de maandlast zelf kunt opbrengen er zelf gaan wonen.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Geen advies, maar wil je gewoon even heel veel sterkte wensen in deze rot situatie!! ((((knufff))))

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    #44 missym, 5 nov 2012
    Laatst bewerkt: 5 nov 2012
    Thanks, lief van je!

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    We waren niet getrouwd, ik ben idd ook heel bang dat de volledige schuld bij mij terecht komt...

Soms wil ik helemaal opgeven, stoppen met werken, niks meer betalen en we zien het wel, maar goed, dat is niet mijn aard.

In princiepe kán ik nog 3 jaar bij mijn zus wonen, kán ik nog 3 jaar de hypotheek betalen en afwachten, maar echt leuk is anders.

Ik heb het huis wel op marktplaats aangeboden in de verhuur, zou zaterdag een kijker komen, ik het huis opgeruimd, belde hij een uur van te voren af...

Het zit even niet mee...

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als je de hypotheek toch al betaald, kan je er dan ook niet in gaan wonen??

Ik kan je niet helpen, maar wil je heel veel sterkte wensen!!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja psies als je de hypotheek nog 3 jaar kan betalen, dan kan je ook net zo goed erin blijven wonen.

Of bedoel je kaal, zonder gas/water/licht en je boodschappen?

T is heel erg klote.

Wij hebben al 7 (!!!!!) jaar 2 hypotheken. Raken de ene woning aan de straatstenen niet kwijt. De woning is aan de andere kant van het land we hebben beiden een vaste baan hier, dus t is geen optie om ons huidige woonhuis te verkopen.

Wij hebben ook alle mogelijkheden bekeken maar t is gewoon janken...

Wij verhuren het, maar betalen wel nog een deel vd hypotheek. We verliezen er nu per maand zeg 200 euro op, maar das beter dan 500 euro.

Wij hebben gewoon een goede makelaar ingeschakeld voor de verkoop en verhuur..Verhuur loopt wel, verkoop echt niet.

Heel veel sterkte want je zit echt in een klote situatie!

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nee, dat kan ik niet ivm oppas. Ik woon nu in de woonplaats waar ik werk en de kindjes naar school gaan.

Ik heb daar niks en om elke dag om 6 uur met 2 kindjes de auto in te stappen en om 20:00uur thuis te komen zie ik niet zitten...

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ga nu maar weer mijn best doen het te verhuren, dan zou ik alsnog maandelijks €150,- tot €200,- kwijt zijn omdat je bij verhuur geen recht hebt op aftrek, maar dat is beter dan de lasten nu...

10. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Idd. Maar hoe zit dat met evt rechten voor de verhuurder op lange termijn? Niet dat je ze er straks niet meer uitkrijgt als het huis wel verkocht wordt. En ze moeten wel meewerken wbt afspraken voor evt kijkers.

11. Nadien

Nadien Lid

12 sep 2011
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ontzettende rot situatie!

Waar staat dat huis? Wellicht zijn er hier mensen die een huis zoeken?! Of even linkje van MP neerzetten hier?!

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

12. Biatch

Biatch Lid

25 jul 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit doen ze niet snel meer!!!!

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb geen tips o.i.d voor je, maar wil je heel veel sterkte en kracht toewensen in deze rot periode!

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    je verhuurt dan op basis van de leegstandswet. En daar gelden andere regels voor ;) Moet je bank wel in meewerken en in sommige gevallen ook de gemeente ...

15. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Wat een rot situatie.. Toch zal ik wel de hypotheek betalen of iets regelen. Al sleep je hem voor het gerecht. Als het gedwongen verkoop wordt ben je nog verder van huis

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ah, oke. Wist niet dat er dan andere regels gelden. Ook weer wat geleerd;)

17. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Leegstandswet wil de bank vaak wel aan mee werken hoor, doen wij nu ook met ons oude huis. We verliezen er wel iets op, maar daarentegen lossen we ook af op die hypotheek.

Niet betalen zou ik echt niet doen, de volledige schuld is bij jullie beiden opeisbaar. Ook als je het huis met zwaar verlies gaat verkopen, ze mogen dan bij jullie beiden de schuld opeisen. Alleen als je zeker weet dat de bank meewerkt aan het opdelen van de schuld (en je ex moet hier ook aan meewerken) kun je dat overwegen, maar dan blijf je nog met een behoorlijke schuld zitten...

Ik weet niet wat je wel moet doen, behalve idd hypotheekverstrekker nogmaals aanschrijven met je verhaal en een goede makelaar zoeken...

Heel veel sterkte in elk geval.

18. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    ik lees niet alle gegeven antwoorden, dus miss is het al genoemd.

als de hyp op jullie beiden staat, moeten jullie allebij 50-50 betalen. Ook al wonen jullie er niet meer. Als jij nu 100% betaald moet je dat ergens vast laten leggen want hij heeft dan straks een schuld bij jouw en dit moet je bij de notaris straks regelen.
    Als je uiteindelijk je hypotheek niet meer betaald, gaat hij in de executieverkoop, dan heb je kans dat hij onder je hypotheek bedrag gekocht gaat worden, en jullie beiden met een 50/50 deel van de schuld blijven zitten.
    We kans dat hij dan wel eerder weg is.

Ik zou het met je hypotheek regelaar even overleggen wat te doen, misschien kan je je betaling opschorten, en dat het totaal bedrag verrekent wordt bij de overdracht bijde notaris. Misschien ook een optie.

19. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    zet je huis op bv
    directhuren.nl
    of rotsvastgroep, (daar huren wij nu een woning van)

sterkte en succes met alles,

ik zou het wel weten, ik zou geen 2 jaar lang geld in een bodemloze put gooien want die 1.5 kan ook maar zo3 worden.
    ik zou dan een woning zoeken en zdra je die hebt niet meer betalen, loonbeslag zit een beperking op, en dan wordt het ook weer je ex zijn probleem. daarna kan je aan de restschuld werken,

toch echt een huurder zien te vinden, dan de prijs wat lager zodat je bv maar een klein deel hoeft bij te betalen, dat is imo nu de beste opties,
    ben benieuwd welke regio het is, voor ons was het bijna onmogelijk om juist een woning (ook particulier) te vinden.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die directhuren lui en rotsvadtgoed zijn echt fuckers hoor, veel kunnen het ook niet opbrengen om via daar een huis te huren met hun panische eisen.

Deel Deze Pagina