welke eisen, hier een last van gehad hoor, zeker rotsvastgroep niet, die was een van de weinigen die geen hypotheeksverklaring wou, (wsnp) dus een van de weinige opties voor ons
Enorme bedragen aan bemiddelingskosten, tig keer de huurprijs verdienn voordat je kan huren. Al hebben wij via hun verhuurt en zijn er zo klaar mee, enorm traag etc.
Lelystad.. Maar ik ben echt miep ongeduld aan het worden, huisje staat pas een week of 2 te huur (ex wou nergens voor tekenen). Volgens mij mag ik het niet via rotsvast doen omdat de woning te koop blijft staan, maar ik heb ze gemaild.
dat ligt dan aan de bank wij hebben abn . en bij ons kwamen ze er na 5 maanden al mee .. toen tijdelijk werk probleem met een hoop gezeur waardoor we de hypotheek niet konden betalen na 5 maanden kwamen ze al met een veiling aanzetten als we niet betaalde... maar dan alsnog gaat er een tijdje overheen voordat je huis is geveild.. en dan zit je nog met een hoop schuld. ( gelukkig hebben wij onze woning nog )
ja hoor wij huren ook een koopwoning via rotsvastgroep, ze verhuren juist heel veel via de leegstandswet. leleystad moet best te doen zijn volgens mij, mits de huur redelijk is. je moet 3 keer het bedrag verdienen om te mogen huren, dat is niet eens heel hoog, wij hebben er heel veel gevonden die zelfs 4 tot 4.5 keer de huur moeten hebben.. verder ja die bemiddelingskosten, helaas waar. maar dat hebben er ok heel veel. zeker via leegstandswet. maar daar heb je als verhuurder geen last van natuurlijk dat is voor de huurder. (helaas in ons geval, ging hier best snel troewens wellicht per kantoor verschillend)
Kijk eens bij overbruggingsverhuur, zijn niet duur en werkt prima. Ik verhuur mijn apartement al 2 jaar via deze organisatie. Wat klote dat je ex nergens aan mee werkt. Helaas een bekende situatie... De ex van minn man woont in hun huis en is gestopt met betalen van de hypotheek, weigert mee te werken aan verkoop en blijft dus stug zitten. Binnenkort start de 2e rechtszaak, want de 1e rechter vond het te ingewikkeld om een uitspraak te doen. Enige optie is nu stoppen met betalen van de hypotheek, zodat het via de veiling verkocht wordt. Gevolg: grote schuld en pas als die afbetaald is gaat de bkr melding van 5 jaar in. Heerlijk als iemand zo expres je leven vergald... Succes meid...
Zorg ervoor dat je woning instapklaar is. Dit zijn de woningen di enigszins nog snel verkocht worden omdat mensen er direct in kunnen trekken.
Helaas hetzelfde meegemaakt met mijn ex. Ook hij weigerde te betalen dus heb ik tot aan de verkoop de hypotheek betaald. Uiteindelijk is het huis verkocht met een schuld van 34000 euro. Helaas werkt de bank er niet aan mee om de schuld te splitsen dus blijf je alsnog met de volledige schuld zitten... De bank heeft gewoon meer garantie om het volledige bedrag terug te krijgen als ze het niet splitsen en daarom blijft het op beider naam staan tot alles is afgelost. Ik ben uiteindelijk hierdoor de schuldsanering ingegaan. Succes, weet wat een rotsituatie het is.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je je advocaat een schop onder zijn kont moet geven, het kan toch niet dat die je niet adviseerd wat je moet doen. Ik zou ook een afspraak maken met maatschappelijk werk. Ze hebben vast tips en kunnen je wat ondersteunen.