Wij huurden tot voor kort nog een appartement in Rotterdam Centrum voor rond de 460 euro excl. servicekosten, voor 3 slaapkamers en een woonkamer. We hebben een huis gekocht in Den Haag, betalen 1300 bruto aan hypotheek, huis kostte 230.000.
Wij hebben een flat met 2 slaapkamers, wonen wel in de provincie utrecht en hier betalen we 850 per maand voor. Dan is de belasting er nog niet af, maar die vragen we niet volledig terug zodat we in april altijd wat meer terugkrijgen. Ik vind dit zelf ook best duur voor een flatje.. we zijn ook op zoek naar een eensgezinswoning, moet volgens mij voor dezelfde prijs kunnen. We kochten het trouwen 2 jaar geleden voor 158.000 (de hypotheek is alleen 176.000)
tja, nou moet ik zeggen dat we echt maar een klein deel aflossingsvrij hebben en dus het grootste deel spaarhypotheek. oh ja wij hebben nu 3 grote slaapkamers, grote woonkamer, terras en balkon icl eigen parkeerplaats.
Wij betalen bruto ook 1300 euro. We hebben een tussenhuis (in een dorp) met 3 slaapkamers, een zolder, tuin, kleine badkamer, grote keuken, totaal 170 m² woonoppervlak.
ja en dan ben je ooit 50-60 en heb je niets voor jezelf opgebouwd in je leven, mijn schoonmoeder heeft dit ook altijd gedaan en nu ontzettend spijt want ze bezit werkelijk niets (terwijl ze nu al hypotheekvrij een woning had kunnen bezitten) het is financieel ook aantrekkelijker om te kopen maar ook als investering / opbouw is het verstandiger. Huren is uiteindelijk toch "weggooien" als voorziening wegvallen zoals pensioen e.d. heb je straks niets, het is dus wel erg korte termijn denken vind ik als je huren beter vind. Ik bedoel voor 900 netto heb je een aardig huis ook gekocht..
Wij wonen in een grote halfvrijstaande huis met een grote woonkamer en openhaard, grote open keuken en aanbouw, grote kelder, een opbergkast onder trap, grote hal, 2 grote en 1 kleine slaapkamer, ruime badkamer, grote bergzolder en grote tuin. Wij huren nu voor 675 euro p/m. Wat erg goedkoop is aangezien het eiglk min. 1300 euro moest zijn! Wonen in het uiterst zuiden van het land. De eigenaars vonden dat in deze tijd gewoon belachelijk. Huis was van hun vader die overleden is. De huur die wij betalen word voor hen gebruikt als aflossing voor de hypotheek op deze huis. Ons voordeel nu is dat wat wij nu per maand aan huur betalen al word afgetrokken van de koopprijs van dit huis! Wij willen het huis liefste nu kopen maar wachtten even paar jaar af tot tijden wat beter zijn en wij beiden vaste baan hebben. Als wij dit huis gekocht hebben gaan we uitbouwen en willen op de zolder 2 slaapkamers erbij doen, badkamer groter maken (willen echt alles erin, sauna, bubbelbad, stoomdouche enz.. ) en nog een grote slaapkamer met inloopkast erbij bouwen boven de uitbouw. Wij zitten hier perfect en hebben heel veel geluk gehad. Moet wel zeggen wat zijn veel huizen belachelijk duur zeg maar als je dan weer vergelijkt met een studentenkamer is het weer erg goedkoop in verhouding! Op jou vraag dus: op dit moment in deze tijden huur ik liever. Ben nog jong en wij weten al op vooruitzicht dat we uiteindelijk willen kopen en hopelijk zijn het dan betere tijden
Wij hebben een koopwoning van 4 verdiepingen met 7 slaapkamers en een ruime woonkamer met achtertuin. Hypotheek is 700 euro per maand. Voor ons prima te doen met 2 inkomens, samen werken we 60 uur per maand.
Totdat de verhuurder zegt dat hij het wil verkopen of het heeft laten opkopen door de Gemeente. Dan zul je er toch echt uitmoeten. En dan heb je geen poot om op te staan, want het is niet jouw eigendom.
de prijs verschillen zijn idd erg groot.. wij wonen hier in twente.. hebben een ruime tussen woning 3 slaapkamers en een afgewerkte zolder ook mogelijk heid tot slaap kamer.. een grote badkamer. een garage. we zijn hier in 2007 komen wonen en hebben een bruto last van 1150 euro incl levens verzekering. moet eerlijk zeggen dat ik blij ben met koop het is toch iets wat van je zelf is.. maar ik besef nu in deze tijd dat huren beter is en veiliger je weet ten slotten niet wat alles gaat doen.. ik wens je veel succes met zoeken naar een juiste woning op een juiste plek.. liefs van yippie
dat klinkt goed zo'n groot huis voor zo weinig en dan met 60 uur per maand werken (bedoel je niet 60 uur per week?)
Jeetje zo zie je maar, prijzen verschillen zó ontzettend!!! Wij wonen in Eindhoven net buiten het centrum. Geweldige locatie. Achter ons zit je zowat in het bos, en ik kijk uit op het centrum. Supermarkt hier in de straat, 3 scholen in de buurt (2 basis, 1 middelbaar) speeltuinen, parkjes.. Echt geweldig hier! (haha ja ik ben echt gek op onze buurt!) Maar wel maar 2 slaapkamers (officieel 3, maar 1tje is bij de woonkamer getrokken) aparte kleine keuken, kleine badkamer, toilet, redelijke woonkamer en 2 balkons (in een flat dus) Wel net gerenoveerd, nieuwe kunststof kozijnen, nieuwe keuken, toilet & badkamer. Getaxeert op 166.000 euro. Wij hebben het gekocht met een speciale regeling en hebben 125.000 betaald. We betalen 600 euro aan hypotheek per maand. (bruto) Ik ben erg blij dat we hebben gekocht! Op deze manier hadden we de kans om in het koop-circuit te komen, en zo kunnen we straks dit flatje verkopen en mooi wat groters ervoor terugkopen! Daarbij vind ik het erg prettig, dat het van onszelf is, alles wat wij in het huis investeren, zien wij hoogstwaarschijnlijk ook weer terug!
Die bedragen van wat er betaald wordt aan hypotheken zeggen niet zo heel veel, als je niet weet hoe groot de hypotheeksom is. En je weet ook niet hoe de hypotheek is opgebouwd, spaar, aflossingsvrij etc etc.
wat zitten er grote verschillen tussen zeg.. heb altijd wel geweten dat de randstad duurder was, maar dat je omgeving tilburg ook nog 2 x zoveel kwijt bent als in de rest van het land vind ik wel heel raar.. wij kregen te horen dat voor wat wij wilden (2 slaapkamers) we toch wel 900 excl per maand uit moesten trekken. vind dit echt belachelijk veel voor een huurwoning..
Jade, is dat dan particulier of via de woningbouw? Voordat ik wist dat ik kon kopen, was ik ook opzoek naar huur, en ik kwam hier ook echt niet uit onder de 1000 euro per maand... Drama!
IMD: Mijn man werkt 40 uur per week, nu eigenlijk 32 ivm ouderschapsverlof en ik 20 uur per week. Wij wonen in Schiedam en de eigenaren van dit huis wilden het perse kwijt want het was al 4x verkocht onder voorbehoud van financiering wat niet lukte. Dus zakten ze met de prijs! Het is echt een waanzinnig jaren 30 huis met glas in lood, een souterrain met normale hoogte en een "zolder" wat die naam niet mag hebben, 2 volwaardige slaapkamers met bad en groot terras.
Wij hebben een redelijk standaard ééngezinswoning (360 kubieke meter; ruime woonkamer met open keuken; 1e verdieping 2 grote en 1 kleine slaapkamer en badkamer met douche; ruime zolderverdieping met voorzolder en 1 grote kamer). Dit heb ik 5 jaar geleden gekocht voor EUR 149.000,-. Het werd verkocht door de woningbouwvereniging dus ik heb echt geluk gehad. Dezelfde huizen in de omgeving staan nu voor EUR 200.000 te koop. Toch een fijne gedachten dat ik in 5 jaar 50.0000,- meer voor mijn huis kan krijgen dan dat ik er voor betaald heb. Inderdaad wat zustertje ook zegt, met huur betaal je voor een huurhuis een min of meer vergelijkbaar bedrag voor je woning, maar na 30 jaar heb je voor dat geld alleen 'woongenot' gekocht en verder niets. Als je een huis koopt, heb je na 30 jaar niet alleen woongenot gekocht, maar is die woning aan het einde van de rit ook nog eens van jou. Voor mij geen huurwoning meer!
Wij huren momenteel ook. Wij zijn nog jong (ik 21, hij 22) en dit is ons eerste echte huisje samen. Hiervoor hebben we een jaar particulier een appartement gehuurd en nu huren we via de woningstichting in Assen. Wij hebben een hoekhuis, grote voor en achtertuin. Oprit met plaats voor 3 auto's. Woonkamer van 50m2, 4 slaapkamers (2 groot, 2 klein) waarvan 1 slaapkamer een groot balkon heeft. Ook hebben we een grote zolder over het hele huis heen. Ook hebben we nog een grote losstaande schuur, nieuwe kunststof kozijnen overal en een grote berging (boven) voor de wasmachine etc. We betalen 380 huur per maand Omdat ik nog studeer is kopen nu nog geen optie. Als ik straks klaar ben met studeren gaan we wel kijken voor een leuk koophuis.
We hebben een koopwoning. We wonen in een hoekbungalow met 4 slaapkamers, grote badkamer, bijkeuken, garage en 2 grote bergingen in de tuin. We hebben het huis in 2007 gekocht en hebben een hypotheek van 410.000 euro. We betalen netto ongeveer 1500 euro per maand.
helaas wel particulier, wachtlijsten he? of ik moet het niet erg vinden om nog 1.5 jaar te kamperen..