Hypotheek op 1 of 2 salarissen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hypotheek op 1 of 2 salarissen?

1. Op 1

2. Op 2

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Op 1 salaris, maar ik werk ook niet meer :p Maar, was dat wel het geval geweest, hadden we het alsnog op 1 gedaan..

2. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

1 salaris. Ik werk ook niet maar ik zou sowieso nooit geen huis kopen op 2 salarissen.

3. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Op ongeveer 1,3. In onze omgeving kun je geen huis kopen op 1 salaris. 50 km verderop wonen is voor mij geen optie ivm heimwee.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Op 1 ondanks dat we beide werken.

5. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier op 1.

En heel blij met de financiele vrijheid die dat geeft. Zeker in deze tijd.
    Al vraag ik me nu wel vaak af wat kan je kopen op 1 salaris als je mu wil kopen. Moet 1 toch een heel goed salaris hebben.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Op 1, omdat ik een groot stuk van "mijn deel" van mijn ouders kreeg (eeuwig dankbaar daarvoor) en we ook spaargeld hadden.

Anders was het toch echt op minstens 1.5 geweest.

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier op 2 maar toen verdiende we beide stuk minder dus hebben wel ruimte. Hier moet je echt ver boven modaal verdienen wil je een beetje leuk huis in goede buurt willen kopen.. Op 1 is echt geen optie.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

We zijn 'm aangegaan op 1,5 salaris (ik werk 80%) maar inmiddels kan hij voldaan worden uit 1 salaris (man). Fijn idee.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    1,5 maar omdat we beide zijn gegroeid in salaris hebben we het prima!!

10. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Destijds op twee salarissen. Wij werkten allebei net twee jaar fulltime en ik verdiende meer als mijn vriend. We wisten dat hij naar alle waarschijnlijkheid flink zou stijgen met zijn salaris. Nu zeven jaar laten zitten we nog in hetzelfde huis, ik werk drie dagen, mijn man vier-en-een-halve dag en we kunnen heel goed rondkomen en zou het een berekening zijn op 1 salaris. Mocht er iets gebeuren met 1 van ons zoals baanverlies etc, wij kunnen hier blijven wonen. Prettig gevoel hoor! We zitten onder de rook van Utrecht dus in de randstad met torenhoge huizenprijzen...

11. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier op 1 salaris (mijn salaris), en ook een hypotheek ruim onder het maximaal af te sluiten hypotheekbedrag. Ik ben super blij dat wij dit toen zo hebben gedaan. Ik werk 2 dagen minder dan toen en wij hebben ondertussen ook 2 kinderen gekregen. Dit allemaal zonder enige kopzorgen.

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier op 2 salarissen, maar ik werk parttime.
    Hier in de omgeving kan je geen huis kopen met 1 salaris. Zelfs een appartement is hier niet te doen. Mijn broer zou graag iets willen kopen, betaald nu ook €900 huur omdat hij particulier huurt. Maar een hypotheek kan hij niet krijgen volgens de banken.

13. Username

Username Niet meer actief

Op 1,5 salaris. Anders konden we niet kopen in deze regio.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij hebben gekocht op 2 salarissen maar bij mijn salaris is het overwerk en ort weggelaten, we kwamen net iets te kort omdat mijn man nog niet zoveel verdiende, we wisten toen al dat als hij klaar was met zijn opleidingen dat het op 1 kan.

Eigenlijk moet ik zeggen 1,5 want ik werkte toen al parttime, met regelmatig meeruren, deze zijn ook niet meegenomen in de berekening.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Op 1 anders zou ik geen huis durven kopen

16. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 2 maar de lasten kunnen we met 1 salaris dragen. Jr moet nu echt best verdirnen wil je op 1 salaris een hypotheek kunnen krijgen. Ik verdien echt niet slecht maar de maximale hypotheek die we alleen op mijn loon konden krijgen was echt weinig.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Op 2 berekend, maar een stuk lager gaan zitten qua hypotheek. Zodat we gewoon nog konden "leven". We waren toen nog jong, net begonnen met werken. Inmiddels zijn we stukken meer gaan verdienen waardoor we alle vaste lasten van mijn man's salaris kunnen betalen.

18. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Hier op 2 salarissen, zit soms best weleens te denken, wat als er 1 van ons zijn baan verlies en zo gauw niks anders kan vinden

19. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Op 1 salaris, want ik werk niet :)

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Op 2 salarissen maar qua inkomsten-/lasten berekening zaten we op 60% en niet 100%. We hebben berekeningen gemaakt wat er zou gebeuren in welke situatie overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en daarbij gekeken wat haalbaar was.

Deel Deze Pagina