Op 1 salaris, maar ik werk ook niet meer Maar, was dat wel het geval geweest, hadden we het alsnog op 1 gedaan..
Op ongeveer 1,3. In onze omgeving kun je geen huis kopen op 1 salaris. 50 km verderop wonen is voor mij geen optie ivm heimwee.
Hier op 1. En heel blij met de financiele vrijheid die dat geeft. Zeker in deze tijd. Al vraag ik me nu wel vaak af wat kan je kopen op 1 salaris als je mu wil kopen. Moet 1 toch een heel goed salaris hebben.
Op 1, omdat ik een groot stuk van "mijn deel" van mijn ouders kreeg (eeuwig dankbaar daarvoor) en we ook spaargeld hadden. Anders was het toch echt op minstens 1.5 geweest.
Hier op 2 maar toen verdiende we beide stuk minder dus hebben wel ruimte. Hier moet je echt ver boven modaal verdienen wil je een beetje leuk huis in goede buurt willen kopen.. Op 1 is echt geen optie.
We zijn 'm aangegaan op 1,5 salaris (ik werk 80%) maar inmiddels kan hij voldaan worden uit 1 salaris (man). Fijn idee.
Destijds op twee salarissen. Wij werkten allebei net twee jaar fulltime en ik verdiende meer als mijn vriend. We wisten dat hij naar alle waarschijnlijkheid flink zou stijgen met zijn salaris. Nu zeven jaar laten zitten we nog in hetzelfde huis, ik werk drie dagen, mijn man vier-en-een-halve dag en we kunnen heel goed rondkomen en zou het een berekening zijn op 1 salaris. Mocht er iets gebeuren met 1 van ons zoals baanverlies etc, wij kunnen hier blijven wonen. Prettig gevoel hoor! We zitten onder de rook van Utrecht dus in de randstad met torenhoge huizenprijzen...
Hier op 1 salaris (mijn salaris), en ook een hypotheek ruim onder het maximaal af te sluiten hypotheekbedrag. Ik ben super blij dat wij dit toen zo hebben gedaan. Ik werk 2 dagen minder dan toen en wij hebben ondertussen ook 2 kinderen gekregen. Dit allemaal zonder enige kopzorgen.
Hier op 2 salarissen, maar ik werk parttime. Hier in de omgeving kan je geen huis kopen met 1 salaris. Zelfs een appartement is hier niet te doen. Mijn broer zou graag iets willen kopen, betaald nu ook 900 huur omdat hij particulier huurt. Maar een hypotheek kan hij niet krijgen volgens de banken.
Wij hebben gekocht op 2 salarissen maar bij mijn salaris is het overwerk en ort weggelaten, we kwamen net iets te kort omdat mijn man nog niet zoveel verdiende, we wisten toen al dat als hij klaar was met zijn opleidingen dat het op 1 kan. Eigenlijk moet ik zeggen 1,5 want ik werkte toen al parttime, met regelmatig meeruren, deze zijn ook niet meegenomen in de berekening.
Op 2 maar de lasten kunnen we met 1 salaris dragen. Jr moet nu echt best verdirnen wil je op 1 salaris een hypotheek kunnen krijgen. Ik verdien echt niet slecht maar de maximale hypotheek die we alleen op mijn loon konden krijgen was echt weinig.
Op 2 berekend, maar een stuk lager gaan zitten qua hypotheek. Zodat we gewoon nog konden "leven". We waren toen nog jong, net begonnen met werken. Inmiddels zijn we stukken meer gaan verdienen waardoor we alle vaste lasten van mijn man's salaris kunnen betalen.
Hier op 2 salarissen, zit soms best weleens te denken, wat als er 1 van ons zijn baan verlies en zo gauw niks anders kan vinden
Op 2 salarissen maar qua inkomsten-/lasten berekening zaten we op 60% en niet 100%. We hebben berekeningen gemaakt wat er zou gebeuren in welke situatie overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en daarbij gekeken wat haalbaar was.