Meesa ik heb op een notariskantoor gewerkt... en je wilt niet zien wat er allemaal gebeurd..... Heb zelfs meegemaakt dat het huis geveild werd....en vrouw dus van niets wist... (man had alles achtergehouden) Vrouw stond dus met kinderen letterlijk op straat..... Je moet niet altijd van de goede tijd uitgaan, maar juist je indekken voor als de rozegeur verdwenen is.... Mocht je man bijvoorbeeld verliefd worden op een ander kan hij nu het huis zo verkopen en verkassen naar het buitenland... zie dan je geld maar eens terug te halen.... (normaal als het op 2 namen staat moeten beiden tekenen of als je getrouwd bent... (onder huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen, maakt niets uit, artikel 88) moet echtegenote toestemming geven bij verkoop) en ook al werk je niet... je doet toch het huishouden en zorgt voor jullie kinderen...nou dan heb je ook recht op de helft... Vraag het anders maar eens na.... het is echt zo....
ach ik snap dat jullie goed bedoelen maar het is echt nergens voor nodig , ik ken mij eigen man het beste oke er zijn genoeg nare verhalen maar als je vanuit gaat dat alle mannen dat kunnen doen dan kan je beter allen leven hahah nee we hebben toen samenlevingscontract gemaakt ,er zijn ook andere dingen , we hebben ook een zaak enzo veel dingen hebben we gescheiden gehouden , omdat ik dat wou trouwens ,,maar goed iemand moet goed weten wat en waarom iemand zo geregeld heeft voor dat je meteen oordeel over kunt hebben
Ik snap dat je voor een zaak de financien apart geregeld wilt hebben maar voor een huis vind ik het toch wat ander hoor Je hoeft ook niet te wantrouwend zijn maar een beetje zekerheid is nooit weg lijkt mij? Ik zou als ik jou was jezelf wel indekken, niet om te gaan doemdenken nu maar mensen kunnen omslaan als een blad aan een boom als je uit elkaar gaat en dat hoeft niet perse te gelden voor jouw vent maar kan wel, je hebt geen poot om op te staan, je hebt geen recht op overwaarde terwijl je wel geinvesteerd heb in ZIJN huis. Je hebt toch meebetaald aan de vloer, het behang, schilderwerk, tuin, keuken en weet ik veel wat. Weet je, ik spreek uit ervaring, wij hadden dan wel een samenlevingscontract toendertijd maar als ik dat niet had gehad had ik met lege handen komen te staan. Ik zei ook altijd, ik ken mijn vriend, die zou zoiets nooit doen maar katten in het nauw maken rare sprongen
Hoe is het nu? Verder geen reactie meer gegeven na mijn laatste berichtje, ben benieuwd hoe het nu verder gaat?
Vaag ik kreeg helemaal geen berichten dat er gereageerd was Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog niet echt wijzer. We gaan het eerst nog eens overleggen met s.vader. Overigens is het de bedoeling dat we het volledige bedrag bij s.vader gaan lenen. Er komt dus geen bank bij kijken. Wat ik me nog afvraag, hoe zit het met een hypotheek/eigen huis als je getrouwd bent met huwelijkse voorwaarden? Moet je dat soort dingen dan schriftelijk vastleggen oid? Heb je dan als vrouw van... ook nog recht op een deel van het huis of niet? Ik vind het echt heel lastige materie. Vooral ook omdat je aan allerlei doemscenario's moet denken waar je eigenlijk helemaal niet aan wilt denken
haha dat ...ik ben nog niet veel wijzer... slaat niet op jullie reacties hoor. Maar meer op dat er hier geen nieuwe ontwikkelingen zijn en dat we dus ook nog niet bij een notaris geweest zijn
Toevallig ben ik nu net aan het uitzoeken inzake een samenlevingscontract. Mijn vriend en ik hebben vorig jaar samen een huis gekocht en er staat tot op heden niks op papier. Dat willen we nu dus heel snel gaan regelen. We willen een samenlevingscontract met 2 gelijkluidende testamenten en waarschijnlijk gelijk de voogdij van ons zoontje regelen. Heb al meerdere offertes aangevraagd bij notarissen. Ik werk zelf in de makelaardij dus heb veel contact met notarissen en dan ga ik morgen op mijn werk ook gelijk even navraag doen hierover. Maar het is volgens mij wel zo als je geregistreerd partnerschap hebt in gemeenschap van goederen dan heb jij ook recht op de woning. Ondanks dat de hypotheek alleen op zijn naam staat. Het is bij ons zo als mijn vriend nu zou te komen overlijden dat zijn deel van de woning naar de erfgename gaat dus zijn ouders (of onze zoon?!!) en dat die dan het geld zouden krijgen van de woning. Daarom moeten we het gewoon gaan vastzetten want ben wel eigenaar bij de notaris maar voor de belastingdienst maakt dat geen donder uit omdat er niks geregeld is verder. Dus wij gaan hier snel achteraan en dan staat het gelukkig op papier!