Hypotheek ophogen voor zonnepanelen

Discussie in 'De lounge' gestart door itakepictures, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wij hebben onze hyp ook laten verhogen ivm verbouwing van €25.000. Op ons huis zit een flinke overwaarde dus konden we zonder problemen dat bedrag extra finacieren. Het gesprek hiervoor hebben wij gevoerd met onze hypotheekverstrekker. Dat gesprek kostte €1000 en is bijna volledig bij de belasting aftrekbaar. Wij krijgen €900 terug.
    Wij zijn nu dus €70 per maand meer aan hypotheek kwijt en daarvoor hebben wij onze droomverbouwing kunnen realiseren.

itakepictures, Bailey07 en MyMiracle vinden dit leuk.
  2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je gaat toch geen lasten verhogen voor panelen?

Dan betaal je 30 jaar lang voor je panelen plus dat je elke maand meer moet betalen aam je hypotheek.

Dan is het hele voordeel van zonnepanelen toch al weg? Dan hoef je het net zo goed niet te doen.

Ga gewoon sparen voor iets dat je graag wilt hebben. Wij sparen altijd overal voor. Ik heb nog nooit wat geleend behalve de hypotheek voor het huis en ook die hebben we zo laag mogelijk gehouden door veel zelf te betalen.

Ysabella en Syane vinden dit leuk.
  3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zoals anderen ook al schreven, zou ik dit niet doen. Zoveel kosten zonnepanelen ook niet meer, dan zou ik er liever voor sparen.

Deel Deze Pagina