hypotheek oversluiten ivbm lagere rentestanden

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allemaal,

zijn hier mensen die hun hypotheek over hebben laten sluiten en bijv voor de rest van de tijd vast hebben laten zetten omdat de rentestanden laag waren.

weet iemand bij hoeveel % het uberhaupt nut heeft om te denken aan oversluiten.

je moet dan ook boete betalen..... waar hebben we het dan over.... gaat dat over duizenden euro,s?

gr Jose

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hai,
    Onze renteperiode verliep, dus wij zijn idd gaan kijken naar oversluiten.

Boetes kunnen idd in de duizenden euro's lopen (ik heb eens over moeten sluiten omdat de bank niet wilde continueren ivm scheiding, en kreeg mooi een boete van disk 9.000 euro aan mijn broek).

Daarnaast moet je wel denken aan de oversluitkosten (notaris, taxateur etc.) wat ook zo'n 3.000 euro zou kunnen gaan kosten.

Onze huidige hypotheekverstrekker uiteindelijk had een goed aanbod, en hebben wij heb nu 1 jaar vastgezet, met het oog op de huidige discussies en onderzoeken naar de kunstmatig hooggehouden rentestanden voor hypotheken, en kijken dus volgend jaar weer verder.

Ik weet niet wat je huidige rente is en voor hoelang je het hebt vastgezet? Maar misschien moet je nog even wachten tot volgend jaar ofzo ....

Deel Deze Pagina