Er zijn gewoon mannetjes die dat voor je uitrekenen. Je moet niet alleen kijken naar je inkomen maar ook naar je hypotheekrenteaftrek. Die is bij ons echt hoog een paar honderd euro in de maand, dus met die aftrek hebben wij dit huis gekocht. Nu zijn de maandlasten vrij hoog, maar te doen. Dit is wel eengezinswoning met drie slaapkamers, dus we kunnen hier heel lang blijven wonen. Het was ook nog een nieuwbouwwoning, en als ik de prijzen zie waarvoor ze nu verkocht worden, hebben we het toch goed gedaan. Linda
Dat lijkt me ook 26.000 per jaar, anders wil ik wel weten waar je werkt, dat ga ik er ook solliciteren!
Dat kun je op diverse pagina;s zelf bereken. Bereken eerst wat jullie met jullie salarissen kunnen lenen, en ga dan pas kijken wat voor huis je je kan veroorloven. Je kan oa kijken op rabobank en op hypotheker. Lees goed. Je moet soms per maand of per 4 weken invullen en kijk goed of je bruto of netto moet invullen.
Wij hebben rond de 250000 en een bruto inkomen van rond de 55000. We komen goed rond en kunnen nog 500 in de maand sparen. Oh ja, al die calculators op internet zeggen niks. Je moet gewoon bij een bank naar de mogelijkheden vragen, en op basis daarvan je financiele plaatje maken.
Ik heb op de hypotheker even een sommetje gemaakt, we zouden een hypotheek van 3 ton kunnen dragen....belachelijk! Wij zitten net onder de 2 ton en vind ik mooi genoeg! Goed voor laten lichten is mijn advies!
Je zegt ook dat je een huis hebt gezien van 2 ton. Maar daar komen natuurlijk nog kosten bij... (kosten koper, eventuele verbouwingen). Mij hebben ze verteld dat je eigenlijk geen hypotheek moet nemen die groter is dan 4,5 maal je brutojaarsalaris. Wij hebben zelf geluk gehad met de aankoop van ons huis. Via de Hypotheker hebben wij een hypotheek afgesloten bij Delta Lloyd en wij betalen 3,9% voor 30 jaar vast. Maar de rente is stijgende en op dit moment krijg je volgens mij geen rente beneden de 4,7%. Groeten en heel erg veel succes met het kopen van jullie nestje, Josien
Loop eens langs verschillende hypotheek verstrekkers en vraag een offerte aan...is gratis zij hebben de actuele rente's en weten ook wat je kan lenen en hoeveel je dan overhou en als je bij de belastingdienst vooraftrek vraag krijg je per maand al wat terug ipv achteraf het helemaal...doen wij ook en is het helft van ons huishoudgeld...wij eten dus van de belastingdienst
Als je nu al een koophuis hebt, dan zit daar waarschijnlijk wel overwaarde op, dat steek je ook weer in je nieuwe huis neem ik aan. Dat scheelt weer in je hypotheek. Ik heb goede ervaringen met de Hypotheker, ik raad je aan om daar eens het een en ander vrijblijvend te laten uitrekenen. Ze kunnen daar hypotheken verstrekken van allerlei organisaties. Zo´n ´mannetje´ werkt vaak voor 1 organisatie en kan dus geen vergelijking maken.
Ervaring bij de hypotheker: die verkoopt de hypotheek waar hij zelf het meeste aan verdiend. En zijn provisie is voor jou als klant niet zichtbaar.
ja bij vage banken enzo.. Wij zijn daar ook geweest en we konden een hypotheek afsluiten bij een of andere dochteronderneming van en of andere bank waar we nog nooit gehoord van hadden... uiteindelijk zijn we bij de rabobank gegaan. We hebben overigens alles zelf gedaan. Geen tussenpersoon of niks. Ook het bieden en onderhandelen over het huis.
Dat is zeker niet mijn ervaring... Ik vraag me af waar hij zijn provisie vandaan haalt als ik maar 3,9% betaal voor een looptijd van 30 jaar. Sorry, maar ik geloof niet dat je dit in het algemeen zo mag zeggen over de Hypotheker. Ik sluit me volledig aan bij Anakin. Goede service en goede uitleg (ook niet geheel onbelangrijk want je koopt niet dagelijks een huis... ik tenminste niet...). Groetjes, Josien
wij hebben bij de van bruggen adviesgroep info gekregen voor onze hypotheek en uiteindelijk afgelosten bij axa... bevalt verder goed. Hypothekr dacht dat het onmogelijk was voor ons om een passende hypotheek te vinden (waren nogal wat bijzondere omstandigheden) maar van bruggen lukte het vrij snel
Gelukkig maar Zeeuws Meisje... het kan ooit echt moeilijk zijn een goede hypotheek te krijgen. Wij zaten daar ook mee. Ik wilde per se NHG en er moest toch snel gehandeld worden. Nu was het bedrijf waar mijn man gewerkt had failliet gegaan en die hadden geen loongegevens meer doorgegeven aan de instanties. Ga dan maar eens met die bureaucratie om. Bah bah... was een hectische tijd, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Over Van Bruggen heb ik inderdaad al meer positieve verhalen gehoord! Groetjes, Josien
wij hebben sinds kort een koophuis gekocht, hypotheek van 221.000 ..huis zelf koste 205.000 kun je zien wat er aan kosten bij komt he.. ...maargoed, we betalen nu dit jaar 450 euro per maand.....maar dat komt omdat we nu dit jaar een hoop kunnen aftrekken van de belasting( notariskosten enz ), en wij laten het elke maand betalen i.p.v 1 keer in het jaar... Volgend jaar word dat een stuk meer..zo rond de 660....maar dat zou bijna hetzelfde zijn aan wat ik aan huur kwijt zou zijn.... oh enne..ga niet bij de eerste de beste zitten...praat met een paar hypotheekadviseurs...je zal zien dat die zo ver uit één lopen qua geld.....daaruit kies je dan de beste