hypotheek van 200.000?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Volgens mij mag je max. 5x je inkomen lenen, maar wat anderen ook al zeggen ik zou niet aan m'n top gaan zitten. Verder zou ik een assurantietussenpersoon bellen voor hypotheekadvies en geen bank, (maar dat is persoonlijk ik werk namelijk in die business) een tussenpersoon heeft vaak meerdere hypotheekverstrekkers waar ze zaken mee doen dus kunnen ze beter op jouw situatie inspelen. Maar je moet natuurlijk dat doen wat je zelf wilt maar doe niet al te gek! Oh ja en ik zou ook niet naar De hypotheker gaan want die kijken alleen maar naar hun eigen portemonnee. Wij verkopen alleen een hypotheek toegespitst op de situatie van een klant, natuurlijk wil je graag dat een klant terug blijft komen en dat doet íe niet als wij als tussenpersoon alleen maar aan onze eigne inkomsten denken!
     
  2. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Nee was maar een grapje hoor ;)
    We hebben wel een huis te koop, maar er zijn hier mensen op de site die ik herken van hun foto en ik blijf liever anoniem...
    Dus ik zet hier geen foto's neer of een link naar funda.
    Maar als je heel nieuwsgierig bent wil ik het wel in een PB geven :)
     
  3. Freesia

    Freesia Fanatiek lid

    5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee! Nog iemand uit Hulst :)
    Wij gaan woensdag aanstaande voor het allereerst naar een huis kijken. Ik vind het megaspannend! En maandag komt er een financieel adviseur, een oud klasgenoot van mijn vriend.
    Ik ben altijd een beetje huiverig voor financiele zaken (erfenis uit verleden) maarik voel dat het goed komt :)
     
  4. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij hadden voor onszelf een bedrag in gedachten om een huis te kopen. Daarna zijn we naar een bank gegaan om daar eens te kijken hoe zij over onze ideeen dachten...we werden nog net niet uitgelachen. Ze wilde dat we veel meer gingen lenen, het liefst het maximum. Echt waar, ze kunnen je veel lenen, maar je moet het ook willen, en natuurlijk is er voor meer geld, veel moois te koop. Maar financiele ruimte is ook erg fijn hoor.

    Succes met de hypotheekjacht.
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Lijkt me vrij logisch, die mensen zitten daar om geld te verdienen toch?
    Ik ken geen enkele hypotheekadviseur die er niet op uit is om geld te verdienen...
    Als buitenstaander heb je toch geen duidelijk zicht op provisies en dergelijke, maar daar gaat het mij niet om.
    Het gaat mij om het bedrag wat rechtsonder op de offerte staat, het netto bedrag wat ik uiteindelijk moet betalen in de maand.
    Als de constructie van de hypotheek vervolgens zodanig is dat ik nog rustig slaap 's nachts, dan zal het mij een zorg zijn hoeveel de hypotheker eraan verdient.

    Groetjes, Anakin.
     
  6. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij hebben net een huis gekocht op basis van het inkomen van m'n vriend. Hij heeft een jaarlijks inkomen van € 30.000,- en we hebben écht niet het maximale geleend. We zitten met een rentepercentage van 5,2% en betalen per maand ook zo'n € 400,- netto aan hypotheek lasten.

    We willen ook wat overhouden voor andere dingen en de kleine die onderweg is en toch hebben we een prachthuis gekocht! Heeeel ruim en van alle luxe voorzien. Je moet met huizen dus ook héél veel gaan rondkijken en meerdere huizen bekijken.

    Dat geld trouwens ook voor hypotheekadviseurs. Wij hebben er vier gezien en we (dachten) de beste te hebben uitgekozen. Mijn gosh, wat een drama hebben we daar mee beleefd en beleven we er nu nog mee... :S Eindelijk kunnen we morgen de akte van leveringing tekenen en krijgen we de sleutel.. maarrr.. dat heeft HEEEEL veel moeite én eigen inspanning gekost!

    Succes en houdt je hoofd erbij als je met iemand in zee gaat, want ze leiden je zó om de tuin!
     
  7. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ben ik met je eens Anakin maar dat hoeft niet ten koste van de portemonee van de klant te gaan. Wij zien helaas dat dat wel vaak gebeurd, maar wat ook zo is; de verhalen waar het juist wel goed gaat die hoor je niet, je hoort alleen maar als het niet goed gaat.
     
  8. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoe is het met de adviseur gegaan?
     
  9. Chantalleke

    Chantalleke Bekend lid

    6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    pffff, 2 ton ... In het noorden van het land kun je dan al een vrijstaand huis kopen, hier in Apeldoorn heb je, als je geluk hebt, een 'gewoon' rijtjeshuis. 't is niet eerlijk !
    In het pakket waar ik in zit (kostwinner en mannetje kan geen werk vinden) krijg ik amper een hypotheek. Er komt straks een nieuwbouw-project voor starters. Hopelijk komen we daar verder mee. Anders ben ik gedoemd om op de k*tflat te blijven wonen, getsie !
    Chantal
     
  10. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben een hypotheek van iets meer dan 2 ton. Hier is het ook of een rijtjeswoning voor die prijs tot 250.000. Wil je ruimer en groter dan zit je boven de 3 ton. Wij vonden dat zonde en willen zeker over een jaar of 5 de stad uit.

    We hebben samen een jaarinkomen van ong 50.000, maar mijn man had destijds uitzicht op niks. Hij heeft nu wel weer een goede baan met vast contract, maar nu heb ik een nieuwe baan (wel weer met uitzicht op vast). Ben achteraf dus blij dat we niet voor de maximale hypotheek zijn gegaan.

    We betalen netto 650 per maand, we hebben wel een deel spaarhypotheek. De rente is 4,5 % voor 10 jaar vast.
    Het scheelt ook wel of je spaarhypotheek neemt of belegging.
     
  11. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ja Chantalleke in het Noorden kun je dat wel doen, kijk maar op onze site www.zilverenrandje.nl daar staat bij de foto's van kloosterhout ons nieuwe huis.
     
  12. Sjaaak

    Sjaaak Bekend lid

    6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    je moet ook rekening er mee houden dat als je huis 2 ton kost dat je heel wat meer dan 2 ton moet lenen

    en idd in het noorden waar ik dus een huis ga kopen hebben we nu zicht op een huis met een oppervlakte van 130m² heel mooi onderhouden en de achtertuin is 11 meter breed en 45 meter diep *verlieft* oh ja en 139.500
     
  13. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

    Ik ben gepensioneerd inbreker en ik heb nu een wijkje waar ik dagelijks wat geld bij de winkeliers ophaal voor hun bescherming zeg maar ......


    :)
     
  14. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik denk dat er een hoop mensen flink in de problemen komen mocht de hypotheekrente toch nog eens afgeschaft worden .....
     
  15. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0

    :) :) :)

    Maar het mag natuurlijk niet Booey! [-X
     
  16. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wij hebben een Hypotheek van 193.500 en onze bruto jaarsalaris is 40.000 euries

    Ons huis koste 175.500 en dan komt er ook nog K.K. bij.
    Dus als je een woning heb gezien van 2 Ton. Moet je ook nog even 20.000 euro's bovenop rekenen. Dan kom je op 220.000 euro.

    Wij zaten al op de maximun. Je moet wel opassen hoor, sommige verstrekkers lenen meer dan verantwoord is. En dan kom je in de knoei met je maandlasten.

    Wij betalen nu bruto per maand aan hypotheek alleen al 750 euro waarvan we de rente wel nog terug moeten krijgen.

    Wij hebben hem bij de postbank met een rentevast periode van 15 jaar met 4.8% rente aflossvrij (143.000) en 4.9& rente spaarhypotheek (50.000)

    De hypotheker heeft ons erg teleurgesteld, maar dat varieert misschien per filliaal. Er zijn verschillende adviseurs bij ons over de vloer geweest. Zoveel huizen bekeken, op een gegeven moment lijkt het net of je in opleiding ben als adviseur was het is wel handig om zelf ook een beetje erin te gaan verdiepen want die mensen kunnen je mooi om de tuin laten leiden.

    Wij kozen voor de postbank. Achteraf heel veel spijt want wat was dat een slechte service. Magoed, ben blij dat we die periode achter de rug hebben..

    Succes!
     
  17. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ben ik helemaal met je eens. Ik heb er ook voor gekozen om mn teruggave per jaar achteraf te ontvangen. Mocht er fiscaal wat veranderen dan ben ik de brutomaandlasten al gewend. En wat ik dan terugkrijg in 1 keer is een leuk bedrag om onderhoud aan ons huis te doen.
     
  18. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Mag dat niet? Goh, ze betalen altijd zonder morren .... ik bedoel... heb tot nu toe mijn uzi nog niet hoeven gebruiken .... en de wijk is er veel veiliger op geworden al zeg ik het zelf!
     
  19. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    O, dan is het goed!
     
  20. edokid

    edokid Actief lid

    24 mei 2007
    197
    0
    0
    Arnhem
    Afgelopen december hebben we een huis gekocht voor 169.000; afgesloten hypotheek was voor om en nabij 188.000. Hiervan is ongeveer 50% aflossingsvrij (dus betalen we alleen rente over) en 50% sparen; beide ongeveer tegen een rentepercentage van 4.6% voor 30 jaar vast (was nog net de goede periode zie ik nu aangezien de rentes toch alweer een stuk gestegen zijn... :)). Daarbij nog een eerste inleg van 6000 gedaan om de maandlasten iets naar beneden te halen. Ons gezamenlijk bruto jaarinkomen is zo'n 50.000. Tot nu toe hebben we de bruto maandlasten betaald a 833/mnd, maar wil wel een voorlopige teruggave gaan aanvragen ivm kosten voor de kinderopvang straks. Ik verwacht dat we netto op zo'n 600/mnd zullen zitten.

    Dan nog over hypotheekadviseurs: ikzelf heb niet zo'n fijne ervaring met De Hypotheker: stelde ik een vraag, kreeg mijn man vervolgens antwoord. Als ik ergens een pesthekel aan heb.... :x Maar goed, dat is alleen die persoon aan te rekenen en niet de hele organisatie. Uiteindelijk hebben we via het makelaarskantoor hypotheekadvies ingewonnen (korting op het makelaarscourtage!) en hebben een second opinion aangevraagd via Vereniging Eigen Huis (is onafhankelijk en daarom hadden wij daar veel vertrouwen in). De adviseur daarvan kwam op precies dezelfde hypotheek uit, dus dat was voor ons reden genoeg om met de adviseur van de makelaar in zee te gaan.
     

Deel Deze Pagina