hypotheek van 200.000?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Juist om problemen ook in de toekomst te voorkomen hebben wij de hypotheek afgelosloten op 1 salaris, mocht het nodig zijn kan ik ook gaan werken (wil ik met een paar jaar sowieso wel als de kids op school zitten). Verder krijgen wij ook van de belasting in 1x wat terug ipv elke maand ofzo... wat we terugkrijgen verdwijnt op de spaarrekening of steken we weer in het huis.

Wel erg dat het zo verschilt wat je voor je geld krijgt... het huis wat wij hebben zou op een andere lokatie zeker een ton (misschien 2) meer kosten dan wat wij ervoor hebben betaald.

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Mijn bruto jaarloon is EUR 35000 en ik heb een hypotheek (alleen op mijn salaris) van EUR 199.000. Ik betaal maandelijks rond de EUR 700,- bruto (incl. verplichte levensverzekering omdat het huis alleen op mijn naam staat). Van de belasting krijg ik ongeveer EUR 250,- p.m. terug (voorlopige teruggave). De hypotheek is 50% aflossingsvrij en 50% spaar. De rente was bij mij erg laag: 4,1%.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij betalen bruto ongeveer 1000e per maand voor 220.000 hypotheek.

het is maar net wat je er aan wil uitgeven wat dat betreft :)

wij konden uiteindelijk qua inkomen zo'n 3 ton lenen.
    maar dat is dan wel zo dat we enkel nog droog brood konden eten.. dus dat is toch niet zo de bedoeling :)

nu blijkt.. dat omdat mijn oude huis nog niet verkocht is daar toch nog zo'n 500e per maand extra hypotheek bij komt
    en eh.. we gaan dat zeker redden
    niet voor eeuwig.. maar we gaan er ook zeker niet aan onderdoor

dat is met een bruto inkomen per maand van zo'n eh.. 4500e ofzo (met leaseauto en 2 banen dus)

binnenkort nog maar 1 baan tho... spannende tijden breken hier aan.

Deel Deze Pagina