hypotheek via rente ouders?

Discussion in 'De lounge' started by caroline16, Apr 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik zie dat jij ook in gelderland woont.. wij ook.. waar dan?

en, ik zag net een heel leuk huisje.. maar 800 euro per maand.. zijn daar niet ook nog regelingen voor ofzo?

2. caroline16

nou als het niet anders kan...

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

590 per maand excl service kosten, 3 slaapkamers: Appartement te huur: Van Heutszlaan 24 1 6711 KP Ede Gld [funda]

voor een hypotheek ben je al heel snel meer kwijt dan voor een huurwoning. het enige voordeel is dat je wat op kan bouwen.

pas op met de hypotheken waar je ineens 150,000 op kan nemen. hier zit altijd wel wat aan vast. ten eerste krijgen de adviseurs 2% aan premie, en dat mag jij dan nog betalen, of dan betaal je ongemerkt tig jaar nog een vergoeding voor de adviseur bij je hypotheekbedrag in.

onze adviseur heeft vanaf het begin gezegd dat ALS de bank een premie geeft, dat aan ons terugbetaald wordt. Ten tweede stonden de bemiddelingskosten vast, in plaats van een percentage.

Met alleen de maandelijkse kosten qua hypotheek ben je er niet! op het moment dat je een hypotheek aangaat komen er notariskosten, afsluitkosten, evt. testament of samenlevingscontract etc. nog bovenop!

laat je goed voorlichten door een adviseur, of klop bij de gemeente aan voor een andere woning. als jullie beiden een wajong uitkering hebben zal de gemeente toch wel iets voor jullie kunnen doen?

4. caroline16

heel toevallig heb ik deze ook net gevonden :p
    maar.. ik weet niet of ik dat ga redden..
    we kunnen er wel huurtoeslag voor krijgen maar dan nog..
    hoe gaat dat in zijn werk als je particulier huurt?

5. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    ;)

6. caroline16

kun je ook een hypotheek afsluiten voor een huurwoning, nee toch?
    en zijn er nog extra potjes voor een huurwoning?
    ben bang dat ik 590 niet red, maar wil het wel graag!
    weet ook niet hoe ik dat moet regelen..

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Nee het enige wat je hebt is huursubsidie

8. caroline16

ja.. kijk..
    nu betalen we 321, die betaald vriendlief (schuldsanering) zolang hij daarin zit mag de huur niet hoger worden.. wat dus betekend dat ik 270 bij moet betalen, we hebben recht op 259 huurtoeslag..
    dan kan het toch?

hoe moet ik dat regelen?
    en is huursubsidie hetzelfde als huurtoeslag?

9. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    ja dat bedoelde ik huurtoeslag ;)

hihi..
    Maar als jou vriend schuldsanering heeft..Krijgt hij zowiezo al geen hypotheek.. En kan je maar op 1 salaris kopen..

10. caroline16

maar huurtoeslag krijg je via de belastingdienst..
    huursubsidie via vrom..

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Ja vroeger heette het huursubsidie dat is nu huurtoeslag geworden ;)

12. caroline16

maar hoe moet ik dat doen? gewoon mailen naar die makelaar ofwat?
    en kan die ook met je berekenen?

13. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Dat zou ik echt niet weten eigenlijk

14. caroline16

hihi, ik denk dat ik hem maar gewoon even mail..

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik zou even bellen en de situatie uitleggen. Veel verhuurders stellen begrijperlijkerwijs ook strenge eisen aan de huurder mbt inkomen. Dan weet je meteen óf je een kans maakt. Zou wel mooi zijn, is een ruim appartement!

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    En idd, ik was vergeten dat je vriend in de schuldsanering zit. Dan kan je een hypotheek wel vergeten vrees ik......

17. caroline16

jamaar een hypotheek heb je niet nodig bij een huurhuis..
    het is zeker een mooi appartement, ik ben in diezelfde flat geboren hhihihi :p

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Om je huurtoeslag te berekenen ga je naar www.toeslagen.nl
    Daar kun je invullen hoeveel je inkomen is en hoeveel de huur is die je gaat/wilt gaan betalen.
    De site rekent dan gelijk uit op hoeveel huurtoeslag je recht hebt en zo kun je zien of jullie dat kunnen betalen.

Wij betalen 750 euro p.m. (particulier) en hebben nergens recht op.
    Als je huur hoger is dan een vastgesteld bedrag (ik dacht ongeveer 630 euro) heb je geen recht op huurtoeslag.
    Ze kijken dan niet meer naar je inkomen.

Succes ermee!:)

19. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zou me er niet al te erg op verheugen.
    Vaak moet je behoorlijk verdienen om in aanmerking te komen voor de vrije markt. Makelaars zijn heel streng daar in.
    En ik denk eerlijk gezegd ook niet dat een makelaar in zee gaat met iemand die in de schuldsanering zit.

Niet rot bedoeld hoor, maar ik zou het zo rot vinden als je de boel al in gedachten ingericht hebt...

20. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Kan maatschappelijke hulp niet iets voor jullie betekenen? Of een of andere afdeling van de gemeente?
    Wat de financiele situatie ook is, het is niet gezond als je alleen de keuze hebt om met z'n drieen in 1 bed te slapen. (Heb het dus over de keuze, als iemand hier zelf voor kiest prima, maar niet als het alleen maar op deze manier kan).

En ik ben bang dat jullie voorlopig idd naar huurwoningen moeten kijken, een hypotheek gaat voorlopig niet lukken als je vriend in de schuldsanering zit. Maar dit heb je al gelezen.

Share This Page