mijn vriend heeft maatschappelijke hulp en die hebben we er naar laten kijken.. maar die kon niets voor ons doen.. die heeft ook contact gehad met de gemeente..
Heb je al bericht terug van de makelaar van het appartement? Wat bijzonder dat je daar ook geboren bent! Is het niet mogelijk dat je ouders borg staan voor (een deel van) de huur? En is eventueel verhuizen naar een goedkopere streek een optie voor jullie?
nee ik heb nog geen reactie terug.. ja leuk he! wel dezelfde flat maar niet hetzelfde nummer.. maar weet dus(van videoband) hoe groot de woning is enzo.. das ook wel handig.. maar hoe kan mijn moeder borg staan dan? dat snap ik niet.. en ja, hoe weet je wat een goedkope streek is? kun je dat ergens vinden?
Ja, wat is goedkoop. Wij zijn een jaar geleden naar regio Arnhem verhuisd vanuit de Randstad dus dat is dan al goedkoper. Ik zie dat je nu in Ede woont, zijn er geen kleinere plaatsjes in de buurt die goedkoper zijn? Ik weet dat het in het hoge Noorden (Groningen en Drenthe dus) echt héél goedkoop is. Het heeft meestal met locatie te maken. Des te minder geliefd een locatie (qua voorzieningen, centraal geleden etc.) des te goedkoper het is. Ik zou gewoon ff rondvragen en google-en. Wat betreft borg staan bij een huurhuis. Ik weet niet precies hoe het werkt. Weet alleen dat toen ik destijds acuut uit mijn studentenkamer weg moest mijn vader borg stond voor de huur van een appartement in de vrije sector. Vanwege de woningnood in Leiden had ik geen keus. Maar als student kon ik dat eigenlijk helemaal niet betalen, dus toen heeft mijn vader het huurcontract mede ondertekend om garant te staan. Hiervoor zou ik dus de makelaar bellen. Deze constructie heeft dan wel weer als voorwaarde dat je ouders een "smetteloos" verleden moeten hebben en financieel stabiel moeten zijn. Succes meid, hoop dat er een oplossing komt. Dit lijkt mij idd een ongezonde situatie zeker als jullie meisje straks wat ouder is. Stom trouwens dat jullie geen urgentie o.i.d. kunnen krijgen!
Als je goedkoop wil wonen dan moet je naar provincie Groningen komen wonen. Daar woon ik ook en de huizen zijn daar erg goedkoop. In ons huurhuis betaalden we 290 euro huur en daar hadden we twee slaapkamers en nog een zolder met vliertrappetje. Een best groot huis.. voor weinig geld... En nu wonen we in een koopwoning waarvoor we 500 euro hypotheek p/m betalen.
Ik kom oorspronkelijk uit Veenendaal..niet zover van jou vandaan dus..daar waren de huizen echt niet normaal zo duur... Wij hebben besloten om 3 jaar geleden naar Overbetuwe te gaan..Heteren.....voor het geld wat ik in Veenendaal zou moeten betalen voor een flat (met maar 2 slaapkamers ) hebben we nu een hoekwoning met een mooie grote tuin (gebouwd in 2000) en 4 slaapkamers... Dus wellicht loont het om even rond te kijken..Funda is dan ideaal
ja dat vind ik ook achterlijk.. gisteren werd me doodleuk verteld dat wij geen urgentie kunnen krijgen, omdat dit geen acute noodsituatie voor mijn dochter is! alleen dan kan je dus urgentie krijgen.. mijn opa zei al, een doktersverklaring van de huisarts of het bureau, maar lijkt mij niet dat dat helpt, want er is niet echt iets, behalve dan dat het over een half jaartje gewoon niet meer gaat!
Ik snap dat jouw situatie heel vervelend is, maar het is geen urgentie, zoals de overheid dat ziet. Ik denk niet dat een doktersverklaring zou helpen, er is immers niks medisch mis, toch? Hopelijk is dat huisje wat voor je en gaat het allemaal door!
Ja urgentie tegenwoordig is ook niet alles..of je krijgt m niet ..of het word je opgedrongen..in mijn geval...maar dat is een ander verhaal waar ik jullie niet mee ga vermoeien.. Las net over de schuldsanering ...tja..als je het dus op 1 loon gaat doen..denk dan heel goed na... Leuk wonen is prettig..maar als dat inhoud dat je * bij wijze van spreken* het eten uit je mond moet sparen......zou ik denk ik toch even wachten tot alles geregeld is met je vriend ..nog verder erin zakken is het echt niet waard ... *maar kan je je frustraties wel voorstellen hoor..*
Schuldsanering = einde mogelijkheid hypotheek. Sorry heel hard maar ik weet zeker dat dit niet gaat lukken.
Ik weet niet helemaal hoe het zit met schuldsanering, maar op 1 salaris doen is dan misschien juist wel handig. Want als je het op 2 doet, en er valt er 1 weg door ontslag bijvoorbeeld, dan zit je helemaal krap en dan komt het voor je ouders ook niet uit, als zij garant staan dan. Zorg in ieder geval dat je niet te krap komt en hou in je achterhoofd, dat als er onverhoopt iets mis gaat, zoals een salaris dat wegvalt, red je het dan nog, of kom je dan verder in de schulden en moet je het huis uit met baby en al??
tja..ben er bang voor meid.... En particulier huren lijkt me ook niet alles ..erg duur..word soms wel 2 a 3 maal je maandsalaris gevraagd als borg....geen rechten etc.
Particulier huren is duur.. ik kon (maar dit is wel 5 jaar geleden dus heel andere tijd) toen in mijn eentje een hypotheek afsluiten waarbij ik aan maandlasten net zoveel kwijt was als aan huur. En inderdaad ook verhuurders/makelaars van particuliere appartementen stellen hoge eisen aan je inkomen. Ik zou toch eens met een onafhankelijk persoon om de tafel gaan zitten. Kijken wat reeel is nu en als de schuldsanering klaar is (weet niet hoe lang dat nog duurt) en dan eventueel eens met ouders gaan praten. Wellicht dat ze jullie nu kunnen helpen en dat jullie het al over 2-3 jaar zelf kunnen. Kwestie van alles goed op papier zetten.. Wij hebben nu de complete hypotheek bij mijn schoonouders gefinancieerd (hele andere redenen), misschien niet ideaal maar soms is dat nou eenmaal de beste oplossing!
hmm ja indd.. schuldsanering duurt niet lang meer.. maar, ik ben niet iemand die snel wat aan me ma vraagt.. zeker niet omdat ze al moeilijk kan doen om een tientje! hoe moet ik dan hemelsnaam over zo'n onderwerp beginnen?
tja...jij kent je moeder als geen ander...dus hoe je moet gaan beginnen aan zo'n gesprek...geen idee.. Maar joh..wellicht is dat helemaal niet nodig als hij (jullie) uit de schuldsanering zijn En kunnen jullie helemaal zelfstandig iets kopen....en tot die tijd de kranten in de gaten houden voor nieuwe huurwoningen die worden aan geboden...
Ik denk dat als hij in de schulsanering zit hij ook bij BKR staat ( negatief bij bkr staat ) Als je dan je schulden hebt afbetaald... sta je daar nog 5 jaar negatief geregistreerd en krijg je dus voorlopig nog geen hypotheek...