hypotheek via rente ouders?

Discussion in 'De lounge' started by caroline16, Apr 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    Beste Renate,

Dat jij niet in de schuldsanering zit dat wist ik al, maar je vriend wel!
    En aangezien je met hem samen woont ben jij net zo verantwoordelijk.
    Dat je niet overal van weet geeft helemaal niet, iedereen is zo begonnen...niemand weet vanaf de geboorte alles.:$
    Vragen staat vrij en zijn ook nooit dom,als je het had geweten dan had je het niet gevraagd, toch?;)

Dat je inmiddels niet meer bezig bent met leningen en hypotheken was mij ook duidelijk, heb namelijk het hele topic doogelezen.:)
    Wil je niet ontmoedigen in het zoeken naar een particulieren woning of naar woningruil, maar een bewindvoerder of rechtercommisaris gaat niet akkoord met een particulieren woning of woningruil.
    Simpel weg omdat jullie daar geen geld voor hebben.
    Jullie hebben nu al tekort weekgeld.;)
    Tuurlijk kan ik niet precies weten wie jij bent en hoe je moet leven.
    Kan me er wel een voorstelling bij maken en mijn expertise wat betreft WSNP en de daarbij behorende regels met je delen.
    Iets wat ik je ook aangeboden heb!
    Het lijkt mij ook verre van ideaal om te leven zoals jij hier beschrijft en ik leef ook echt daarin met je mee.:(

Tuurlijk begrijp ik dat je liever berichtjes heb waarin mensen met je meedenken, zou ik ook liever hebben.:D
    Maar ik denk wel degelijk met je mee, misschien niet in de richting die jij graag wil....zoals jij nu handeld gaan de instanties niet leuk vinden.
    Misschien is het een idee om een spoed afspraak te maken met de begeleider van je vriend?
    Of met budgetbeheer?Zoals meerdere mensen al hier hebben aangegeven is het misschien handig om hulp te vragen bij de hiervoor bedoelde instanties.
    Deze weten immers precies hoe dit werkt.
    En naar mijn weten moet je van deze instantie's ook gewoon toestemming hebben om te mogen verhuizen en is het de bedoeling dat je elke stap eerst met hun overlegd voor je iets doet.
    Of heb je dit inmiddels al gedaan en heb je toestemming van iedereen om te verhuizen?

En denk je ook na dat als je al mag verhuizen er nog minder weekgeld over zou kunnen blijven waardoor je misschien helemaal niet uitkomt?;)

Even iets voor je opgezocht:

Zonder toestemming van de RC mag u, uw huidige huurcontract niet opzeggen c.q. een nieuw huurovereenkomst aangaan.

In voorkomende gevallen, (ervan uitgaande dat u een woning krijgt toegewezen) dient u na te gaan hoelang de WBV de woning voor u kan vasthouden. Vervolgens richt u een brief aan de bewindvoerder waarin u de bewindveorder vraagt om aan de RC te vragen of de RC u daarvoor toestemming wil verlenen. Vergeet hierbij niet aan te geven tot welke datum de WBV bereid is de woning voor u vast te houden. In uw brief vermeld u de redenen waarom u wilt verhuizen. Let op: Een lagere huur kan ook voordelig zijn voor schuldeisers. De bewindvoerder zal dan uw verzoek voorleggen aan de RC en de RC beslist uiteindelijk of u mag verhuizen.

In dat geval help ik je met alle liefde te zoeken naar een geschikt plekje voor jouw en je gezin:D
    Nogmaals....ik heb echt het beste met je voor en mocht je niet zitten te wachten op mij en mn goed bedoelde adviezen geeft het alsjeblieft aan en ik laat je met rust!!!:p

Veel liefs en sterkte van Verrassingsei

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

@verrassingsei: we mogen wel verhuizen, maar mijn vriend mag alleen niet met de huur omhoog.. wat dus betekend dat ik hem aan moet vullen, en dat kan precies van de huurtoeslag, die is namelijk meer dan het bedrag wat ik bij moet betalen..
    dus ga ik er niks op voor of achteruit..
    en met weekgeld, komen we wel uit.. dat was (bleek achteraf) een berekeningsfout ;)

3. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    1,751
    0
    0
    Nou helemaal top:D
    Dan rest mij niets anders dan te zeggen veel succes met het zoeken en hoop voor je dat de woningruil wat wordt!
    Laat je het nog even weten?;)
    En heb je pbtje gehad, als me nog iets te binnen schiet hierover dan laat ik het jouw ook weten,goed?
    En als je vragen heb, hoor ik het ook graag van jouw!
    2 weten er meer als 1 hihihihi
    Knuffff

Share This Page