Bank ontharen?!

Discussion in 'De lounge' started by Oek oek, Jan 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Ja sorry hoor, hier weer een domme huishoudelijke vraag, maar ik word hier langzaam gek!
    We hebben een hond en een kat.. die beide ontzettend verharen. Dus ben soms 2 keer per dag aan het stofzuigen.. Maar nu het grootste probleem:
    onze bank!
    De hond mag er niet op, maar als die kriebels aan zn kont heeft dan schuurt ie met zn achterste langs de bank.. resultaat: een witte bank! (oorspronkelijk bruin)
    En de kat ligt er snachts languit op.. en je raadt het al: allemaal haar! En ik krijg het er bijna niet af met de stofzuiger.
    We hebben de bank net een half jaar, maar heb hem nu alweer te koop staan omdat we toch maar voor leer moeten gaan ivm de haren.
    Maar weet er iemand een oplossing voor zolang de bank hier nog staat? Bestaat er iets waarmee je bijvoorbeeld de bank kan inspuiten waardoor de haren er niet zo aan hechten? Of een andere gouden tip?

Heb al een baaldag, en door die bank word het alleen maar erger :evil:
    Help please!

2. ik heb zo'n rubbere handschoen, en die trekt haren aan. ik veeg met die handschoen aan alle haren naar één kant en zuig dan alles op. de bank is helemaal schoon! ik aai ook weleens de kat met die handschoen, vind hij heel lekker en er komen ook heel veel haren mee!
    de rubbere handschoen wel even buiten uitkloppen he ;)

3. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Met een raamwisser wil t ook wel eens lukken. Zo een waar je de ramen mee droog trekt na t wassen.

Ik deed daar eerder ons karpet regelmatig mee ontharen. Werkte perfect.

Veel succes.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Een stuk brede plakband nemen, rond maken om je hand en rollen over de bank misschien een idee?
    Maar die handschoenen (rach84) is misschien wat sneller/makkelijker.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    een beetje azijn in water en een echte zeme lap en je haalt ze zo weg

6. Bij onze stofzuiger zit een kledingborstel die je dus op de stofzuiger kunt zetten en daarmee haren verwijderd en meteen ook opzuigt. Die kan je ook los kopen bij de expert ed winkels. Werkt erg goed, ben je ze meteen ook kwijt. Wij hebben ook twee katten en moet zowat elke dag de bank en de eetkamerstoelen zuigen, maar het werkt echt super.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Onze hond heeft van die harde haren. Op "haar" stoel ligt een plaid die dus ook constant vol ligt. Ik doe het altijd met de smalste zuigmond van de stofzuiger die werkt het beste. Dan krijg ik ze er redelijk makkelijk van af.

8. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor de antwoorden.
    Wij hebben ook van die borstels bij de stofzuiger, maar blijkbaar is onze bank van een stof gemaakt waarbij de haren er echt IN kruipen.
    Want als ik het met die borstel doe die ervoor gemaakt is ben ik nog een uur bezig per bank :(

Azijn in water en dan met een zeem.. hmm. dat kan ik nog wel eens gaan proberen.
    En dat plakband ben ik ook al mee bezig geweest :) Maar er komt echt geen eind aan.
    En een raamwisser? Dat werkt denk ik niet op onze bank. Het is echt een stoffer bank, en de haren zitter er echt IN.

Waar haal je die handschoen rach84?
    Of is dat een soort van doktershandschoen :) dus van die standaard rubberen? Of is dat een dunne? die je zeg maar op kunt blazen? :)

9. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Dan heb je zeker een hond met korte harde haren?

10. hahaha
    van die dunne die je op kunt blazen. van die chirurgen dingen ja ;)
    ik heb de handschoen van me moeder gekregen. iemand anders zal vast wel weten waar.. ik heb geen idee :oops:
    maar t werkt goed hoor!

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Zon rubberen veger die ze ook bij de kapsalon gebruiken, die heb je ook in het klein. Werkt perfect :D
    Kun je kopen bij de kappersgroothandel.

12. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    kappersgroothandel :confused: ehhh tja.. daar kom ik niet dagelijks :)
    Maar misschien heeft mn vader die dingen wel ergens liggen (ja, mn vader bewaard alles, en heeft daardoor vanalles :) )

wup: ja inderdaad.. en hond met korte haren :(

13. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    oh lees nu pas rubberen veger! Nee die zal mijn vader niet hebben.. dacht dat het nog over die handschoenen ging :)

14. augustus

augustus Niet meer actief

Met een kleding roller..

15. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Kledingroller heb ik ook al geprobeert ;)
    Maar de haren blijven gewoon vast zitten...

Had ik maar een vis als huisdier genomen :rolleyes:

16. kan alsnog :rolleyes:

als ik jou was zou ik even wachten met die bank te verkopen, misschein zit hier we de oplossing tussen. in dat geval kan je nog jaren plezier beleven aan je bank :D

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt ze kopen bij de Albert Heyn, in het vak waar ook de afwasborstels enzo liggen... Er zitten dacht ik 10 paar in een doosje.. Kun je even vooruit... Toevallig vorige week zelf een doosje gekocht... :)

18. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier krijg ik haren van de bank met een natte zeem of zo'n microvezeldoekje.

19. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    In drachten zitten kappersgroothandel waar particulieren ook kunnen kopen...

20. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Ik probeer het eerst wel even met een zeem en ga morgen die handschoenen kopen.
    Mocht 1 van de 2 een succes zijn dan ben ik blij en hou ik misschien toch wel de banken :)

Share This Page