hypotheek vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavaneen2e, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Weet iemand of het mogelijk is om een hogere hypotheek af te sluiten om het een en ander in de woning te verbouwen zoals dubbele beglazing nieuwe keuken nieuwe vloer (tegels eruit vloerverwarming en tegels erin.) Ik weet dat het vroeger wel kon

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik dacht het wel, maar het hangt ook van je inkomen, hoogte hypotheek en hypotheekaanbieder af. Als je bij de aanbieder zoekt op 'bouwdepot' vind je waarschijnlijk de mogelijkheden

3. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Volgens mij mag dat niet meer.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Je moet aantoonbaar kunnen maken dat je woning meer waard wordt van de verbouwing. En daarbij gaan ze uit van ongeveer 60-70% van wat jij erin stopt (stel nieuwe keuken van 10.000 EUR, dan zien zij het al een waardevermeerdering van 6000-7000 EUR) dus dan mag je alleen dat wat het meer waard wordt lenen. Mits je nog financiële ruimte hebt natuurlijk ;)

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Volgens mij idd alleen als je kunt aantonen dat je woning meer waard wordt (taxatierapport laten maken). Nieuwe keuken en vloer zullen denk ik niet zorgen voor een hogere taxatie, dubbel glas en vloerverwarming waarschijnlijk wel.
    Volgens mij mag je hypotheek nu maximaal 102% bedragen tov de taxatiewaarde van de woning.
    Vergeet niet dat er ook nog kosten bijkomen voor het afsluiten van de hypotheek (taxatie, bemiddelings/advieskosten hypotheekadviseur, notaris (indien nodig).

6. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Het kan wel maar je moet dan idd wel kunnen aantonen dat het binnen de waarde van de woning past, na de verbouwing/verbetering. Hiervoor heb je een taxatierapport nodig die je zelf moet betalen. En daarnaast moet je in sommige gevallen opnieuw naar de noaris om die hogere hypotheek te regelen. Alleen als je destijds een hypotheek hebt afgssloten met hogere inschrijving (of hoe je het noemt) kun je zonder tussenkomst van een notaris de hypotheek ophogen.

7. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    In dit geval gaat het om een voor ons nieuw huis

8. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    #8 Typfoud, 3 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2016
    Nee dat kan niet meer. Daar moet je apart een bouwdepot voor nemen.

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Wat wel kan in sommige gevallen is een duurzaamheidslening. Hebben wij ook gedaan. Zie https://ikinvesteerslim.nl/ bijvoorbeeld voor een regeling van de overheid. Je moet dan wel kunnen aantonen dat het gaat om energiemaatregelen voor de woning.

10. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wij hebben ons huis recent gekocht, met daarbij een bouwdepot om de badkamer te verbouwen. Allereerst werd de woning getaxeerd in de huidige staat, de taxateur kan daarna ook een waarde na verbouwing bepalen. Geef ook vooral aan wat je wil verbouwen en wat de kosten zijn aan de taxateur, deze willen vaak nog wel meedenken in hoe of wat. Bv een iets lagere taxatie in huidige staat, waardoor iets meer rumte ontstaat in het verschil met waarde na verbouwing. Pb gerust mocht je vragen hebben.

Een bouwdepot is een apart potje maar wordt meegenomen in je maandlast hypotheek trouwens.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Afhankelijk vd hypotheekverstrekker. Hier kon het als we ook isolatiemaatregelen troffen. Maar je krijgt niet veel, hier alleen de k.k. maar wij brachten zelf ook in.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik zou het nooit doen. Je betaalt er dan ook 30 jaar rente over als het bij je hypotheek in zit

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ligt er helemaal aan. Soms ben je voordeliger uit als je een goedkoop huis kunt krijgen dat je nog moet verbouwen dan een kant en klaar huis. Want die prijs is er ook naar!

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    In ons geval was het dat zeker niet. Zorgt nu voor meer druk op de hypotheek en het onder water staan van het huis.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Volgens mij wel. Je mag tot 104% hypotheek. Dus je zou zeggen dat er ook extra geleend mag worden. (Maar pin mij er niet op vast)

Echter wil ik je aanraden NIET voor een tophypotheek gaan. (Dus het maximale lenen op maximale afbetaling met hypotheekrenteaftrek en andere woeker/onduidelijke/te-mooi-om-waard-te-zijn voorstellen.)

Lees je in, en stel kritische vragen aan je hypotheekadviseur.

16. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Een 2e hypotheek of verhoging is mogelijk tot max 102% van de waarde van je woning.
    Tevens moet je het op basis van je inkomen ook kunnen lening. De lening moet wel volgens normen van de zorgplicht betaalbaar zijn.

Je Hypotheek inschrijving zegt overigens niets over de hoogte van t bedrag wat je kan lenen.

Niemand hier kan jou vertellen of het mogelijk is. Dit is afhankelijk van vele persoonlijke factoren. Op de meeste websites van grote banken kun je zelf een grove berekening maken..

Verder wil ik je adviseren met een hypotheekadviseur contact op te nemen. Allen hij of zij man jou vertellen of het mogelijk is en niemand hier omdat het afhankelijk is van zoveel verschillende factoren.

Succes! :)

Deel Deze Pagina