Inderdaad en een overlijdensrisico keert toch niet uit als je nog in leven bent? Lijkt me sterk dat je 129.000 euro per persoon krijgt als bonus omdat je nog in leven bent, en dat voor 120 euro per jaar die je betaald x 30 jaar looptijd= 3600 euro in 30 jaar dat je betaald voor de verzekering en je zou er in 2030 129.000 x 2 personen voor terugkrijgen =258.000 euro? Dat kan dus écht nooit
Je ontvangt elk jaar een jaaroverzicht van Interpolis (je hebt een SpaarZekerHypotheek met daaraan een SpaarZekerVerzekering en de verzekering loopt bij Interpolis). Op het overzicht staat wat je opgebouwde kapitaal op dat moment is en wat je doelkapitaal is op het einde van de looptijd. Ook staat er in het overzicht vermeldt wat je betaalt aan de overlijdensrisicoverzekering die in de SpaarZekerVerzekering zit. Als je dus het overzicht erbij pakt, dan wordt alles een stuk duidelijker.
Eenoverlijdensrisicoverzekering keert volgens mij niet die 129000 uit als je na 30 jaar nog in leven bent hoor. Anders gaat nu iedereen hier ipv bij de bank 10 euro sparen nu zo'nverzekering afsluiten.
heb het ff nagevraagd aan manlief, die regelt dit soort dingen. we betalen rond de 100 euro, die 10 euro was weer van een andere verzekering betreffende de hypotheek, maar goed we betalen dus 100 euro. sorry voor de verwarring. wel is het zo dat als een van ons voor 2040 overlijdt de verzekering dit bedrag vrijmaakt, leven we nog in 2040 dan komt het bedrag sowieso vrij. daarna wordt er uiteraard niets meer uitgekeerd, maar dat is dan ook weer logisch. hopelijk de verwarring weggenomen. groet joyce
De overlijdensrisico verzekering keert toch geen 2 x 129.000 euro uit als je in 2040 in leven bent? Dat lijkt me zeeeeer vreemd! Dan zou iedereen zo'n verzekering nemen. Over 30 jaar ben je 60 en is de kans zeer groot dat jullie beide nog leven. Dan zou iedereen ipv pensioen opbouwen 100 euro per maand betalen zodat je op je 60e 258.000 krijgt uitgekeerd. Ik blijf erbij dat dat echt onmogelijk is. Die verzekeringsmaatschappij zou dan allang failliet zijn zo'n verzekering keert nogmaal juist alleen uit bij overlijden en niet als bonus omdat je in 2040 60 jaar bent geworden 100 euro per jaar x 12 maanden x 30 jaar = 36000 euro voor 30 jaar en daar zou je dan 258.000 voor terugkrijgen omdat je in leven bent?
Onze verzekering keert bij overlijden een bedrag uit. Als mijn man overlijdt krijg ik meer dan dat hij krijgt als ik overlijdt. Dit omdat hij een goede vaan heeft en het dan makkelijker zou kunnen dragen. Als wij beiden in leven zijn na 30 jaar krijgen wij de hypotheek (ex het aflossingsvrije gedeelte) uitgekeerd. dit komt neer op 175000 euro.
@twinkle star: je spaart dus per maand een bepaald bedrag op een rekening zodat je na 30 jaar het spaarhypotheek gedeelte van 175.000 aflost neem ik aan? Dat is dan hetzelfde wat sommige andere dames waaronder in hier op het forum hebben je betaald bijv 180 euro p/m aan overlijdensrisico + de inleg van het spaargedeelte van de hypotheek. Zo weet je dat je na de looptijd vd hypotheek (30 jaar) het spaargedeelte hebt afgelost van 175.000. Je zult die 175.000 euro neem ik aan niet op je rekening krijgen om bijv een mooie auto of vakantie van te betalen, maar om de hypotheek af te lossen maar de verzekering keert dus niet een leuk bedrag uit van 175.000 puur omdat je in leven bent en je met het geld mag doen wat je wil?
daantje, eerlijk is eerlijk ik ben niet super thuis in de verzekeringen zeker deze niet. mogelijk dat de verzekering een andere naam heeft, maar geloof me er staat echt op de polis: Bij het in leven zijnde op die en die datum keert de verzekering gegarandeerd 129.000 euro uit. sorry als blijkt dat het om een ander soort verzekering is gegaan, was niet mijn bedoeling om hier verwarring te zaaien. Waarschijnlijk heb ik twee verzekeringen die we hebben lopen onder een noemer genoemd en ligt daar de vergissing liefs joyce
Ik heb ook nergens vermeld dat ik dit bedrag zomaar op mijn rekening krijg.......ik schreef dat mijn verzekering na 30 jaar uitkeert. Je zal het bedrag overigens niet zo je rekening krijgen idd en dat zou ik niet eens willen want ik heb een huis gekocht om af te betalen zodat we hier later plezier van hebben. Maargoed theoretisch gezien verdien je dat geld wel. Want als je daarna je huis zou verkopen krijg je het geld wel op je rekening gestort.......ik zeg alleen niet dat dat heel handig is want dan heb je ineens vermogen waar je weer belasting over moet betalen.
Ik weet eigenlijk niet precies wat wij betalen voor de levensverzekering. Wat ik wel weet is dat wij de spaarzekerhypotheek en de levensverzekering bij de rabobank hebben. Ik denk trouwens dat wij hetzelfde aan levensverzekering betalen, maar dan wel bij een dubbel zo hoge hypotheek.