Wij hebben m via een onafhankelijke hypotheekadviseur (Huis & Hypotheek). Zou ik zeker aanraden, die hebben tig hypotheekverstrekkers in hun systeem staan. Ik heb een hele slechte ervaring gehad bij de Rabobank, terwijl we daar wel alle rekeningen hebben lopen...
Rabobank heeft nog met enkele onafhankelijke adviseurs of instellingen een contract. Maar bijv. niet met de Hypotheker.
Obvion onze onafhankelijke hypotheek adviseur heeft alles uitgezocht waar wij bij waren en gekeken wat het goedkoopste was, en wat het beste was.
Wij zijn eerst 2x bij de rabobank geweest, omdat we daar onze rekeningen hebben lopen, dus dachten wel zo makkelijk, maar het kon allemaal niet en was moeilijk bla bla bla. Vervolgens afspraak bij hypotheker gemaakt en daar was t geen probleem en zijn wij uitstekens geholpen, met een prima service. (Nu 5 jaar geleden) laatst kregen we nog een telefoontje of we langa wilde komen om ff te kijken of we nog goed zitten hoe of wat etc. (Kostenloos)!!! Een echte aanrader dus!! Succes!!
Via de hypotheken bij de ING. Eerder nog een gesprek gehad met ing en met Heeres maar wat hun aanbidden was niet zo goed als bij de hypotheker
Florius. Mijn vriend had al een hypotheek lopen daar van zijn appartement. Toen we samen een huis gingen kopen hebben die hypotheek meegenomen, overgesloten enz. Waren op dat moment ook het voordeligste voor ons. Het hoort volgens mij ook bij ABN AMRO.
Bedankt voor alle reacties. Vind het maar ingewikkeld hoor. Zou fijn zijn als ml er wat meer verstand van had/zich met zulke zaken bemoeide
Florius... In januari afgesloten. Weet nog niet hoe dat gaat lopen verder want we krijgen in juni de sleutel. Dit was na overleg met onze hypotheekadviseur.
Wij zijn eerst naar de hypotheker geweest. Was een goed gesorek en hebben we veel aan gehad, vooral om alle opties door te nemen. Daarna bij de ABN geweest, want dat was onze eigen bank. Maar daar werden we niet echt serieus genomen en eigenlijk best onbeschoft behandeld. Toen daarna bij de Rabobank, wat heel goed voelde. En daar hebben we uiteindelijkde hypotheek afgesloten. Daarna hoorde ik een andere negatief verhaal over de ABN en hebben we besloten helemaal over te stappen. Alle abn amro rekeningen afgesloten en overgestapt naar de Rabo. Nooit spijt van gehad.
Ik snap t wel...ik ben zelf ook geen held met dat soort dingen/cijfers Maar je moet kijken naar de rente, hoeveel jaar je het vast wil zetten, en wat de rente dan is, wat je kan lenen..( dit hangt weer samen met de rente) of je bijvoorbeeld boetevrij extra kan aflossen als je dat wil Zet je de rente 1 jaar vast betaal je minder rente en kan je dus meer lenen dan als je je rente 10 jaar vast zet... Dat zijn dingen waar je even naar moet kijken. Als je verder in gesprek gaat met hypotheek adviseurs dan kom je vanzelf situaties tegen waar je dan weer vragen over heb En schrijf alles op