Stoomreiniger

Discussie in 'De lounge' gestart door Kyra73, 13 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Door alle schoonmaaktopics ontstond thuis de discussie over stoomreinigen versus 'gewoon' schoonmaken, waarbij stoomreinigen wel heel schoon en hygiënisch klinkt. maar als je dan gaat kijken naar stoomreinigers is er zoveel keuze dat we door de bomen het bos niet meer zien hahaha.

Wat ik zoek is een hele goede stoomreiniger, geschikt voor het schoonmaken van een parketvloer, wc, douche en keuken.

Wie oh wie heeft de beste stoomreiniger en welke hulpstukken gebruik je allemaal?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb er een van black en decker. Gebruik hem voornamelijk als dweil maar soms ook voor de badkamer en voor het schoonmaken vd bbq. Erg tevreden over

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben een Karcher, geweldig ding. Gebruiken hem vooral om fruit schoon te maken. :D

Ctje1987, skiwi, DastyQueen en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb dr ook ooit een gekocht omdat iedereen hier lyrisch was.

En ik vind het een dom ding. Doet totaal niet wat ik wil, water stroomt overal langs. Ik kan overal nog met een droge doek achteraan. Ik heb een karcher, maar hij woont nu bij mn schoonouders.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb een karcher. Echt een super ding. Was rond de 110 euro. Stofzuigermodel. Eerst een dirt devil en een shark geprobeerd maar die halen het bij lange na niet met die karcher. Ik gebruik hem voornamelijk voor het dweilen en het kleed/de bank stomen. Ik dweilde eerst met zo'n leifheit ding. Een stok met afneembare spons di je dan uit moes knijpen met zo'n hendel. Ik was 20 minuten met de woonkamer bezig en had dan gewoon last van rug en armen van het druk geven en het schrobben. Water was altijd redelijk schoon dus ging er vanuit dat de vloer ook schoon was:eek:
    Toen ik de eerste keer met die karcher er overheen ging was de doek na 3 streken pikzwart:oops: dweilen kost nu geen inspanning meer. 10 min en klaar. Gebruik hem ook voor de deuren en ramen. Hoekjes en gaatjes waar je normaal niet bij kan kan je goed met dat ding uitspuiten.
    Nadeel is wel dat je geen lekker geurtje meer van allesreiniger hebt maar dat lis ik op door wat allesreiniger op de doek te doen of op de vloer te gooien. Ik gebruik hem dus eigenlijk alleen voor de grote klussen als de vloer en doe er niet het hele huis mee. Dingen als wc en wasbak doe ik net zo lief met een doekje. Vaak ook sneller. Ik doe het ook niet echt voor het steriele, wat bacterien in huis is goed voor je gezondheid;)

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Vertel want je maakt me nu nieuwsgierigo_O

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik heb een karcher (stofzuigermodel) daarmee doe ik de vloer, en badkamer/toilet en keukenkastjes, ramen.
    Er zitten de volgende opzetstukken bij: vloerwisser, een kleinere borstel met bijpassend hoes voor bv keukenkastjes, grotere oppervlaktes in de badkamer ed, en kleine ronde borsteltjes voor het fijner werk (voegen, toilet, om kraan heen e.d.) die kleinere borsteltjes heb ik extra bijbesteld. Zo gebruik ik rood alleen voor het toilet.

Edit: ik gebruik hem wel alleen als ik echt ga poetsen. Dus als ik tussendoor even iets schoonmaak pak ik hem er niet bij, maar gebruik ik een spray, doekje e.d. Anders vind ik het te veel gedoe. Maar als ik echt even alles grondig doe, vind ik het juist tijdsbesparend.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik heb de karcher, ik vind het een geweldig ding. Ik maak er de laminaat vloer, bank, kleed, bed, wc, badkamer en alle kattenspullen mee schoon. Het gaat ook allemaal super snel en echt zonder moeite. Ik had dat ding al veel eerder moeten hebben! :p

9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier ook een Kärcher, sc3. Ideaal ding!! Wij hebben een set doekjes voor de badkamer, heel handig. :) en verder bekledingssproeier voor de kleding en een grote ronde borstel als extra accessoires.
    Maak er alles mee schoon (behalve fruit dan :p )

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit dus...

Als
    Ik Mn vloer ermee doe kan ik 30 minuten gaan zitten wachten tot het eindelijk eens droog is, tegels moet een droge doek achteraan, kan dis net zo goed een sopje maken en met droge doe na doen...

Het ding heeft voor mij echt geen enkel voordeel en staat dus te verstoffen in de kast

En hoe mensen de bank ermee schoonmaken snap ik ook niet... Mn bank zou dan zo nat zijn dat ik er 2 dagen niet op kan zitten

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Bij mij is de bank binnen 5 minuten droog! :eek: En dat is niet overdreven.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik begrijp daar echt niks van, snap ook echt niet waarom het ding zo nat is..

Had me er toen echt op verheugd, dacht lekker dweilen, lekker tegels in de badkamer en wc schoonmaken zonder na tw hoeven drogen e.d....

Maar helaas

13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Wat balen zeg! Welke stoomreiniger heb je als ik vragen mag? Misschien een tip, je zou er een extra microvezel doek omheen kunnen doen. Dat doe ik namelijk wel als ik de laminaat vloer schoonmaak.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat kan inderdaad helpen. Met dat standaard karcher vodje blijft hier de vloer ook lang nat. Ik heb de doeken van de dirt devil of de shark. Weet het even zo snel niet. Die doe je OM de voet. Zijn lekker dik en heeft en 1 gladde kant en 1 kant met relief. Is de ene kant vuil dan draai je hem dus gewoon een slag en ga je met de schone kant verder. Het originele vodje verschuift hier ook steeds als ik hem in die klemmen gedaan hebt. Ik dweil en achter me zie ik het al meteen opdrogen.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb ook gewoon een Kärcher, weet niet precies welke hoor, en ik gebruik idd het 'vodje' wat erbij zit :p

Maar hoe doe je dan de bank? Ook met een doek eromheen?

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Haha ja het is ook echt een vodje, snap ook niet waarom ze die erbij hebben gedaan. Ja ik maak alles met een doek er om heen schoon. - De bank, het bed ( matras en dekbedden ook), de krabpalen van onze katten, oohja en de toilet en douche.- Ik gebruik zelf een microvezel dwijl/doek.Dus niet zomaar een vaatdoekje. Nu klink het echt alsof ik 8 uur pd schoonmaak, maar dat is echt niet zo.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Haha moet je zelf weten of je 8 uur per dag schoonmaakt :p

Waar koop je die dingen dan? Heb je misschien een link van wat je precies gebruikt?

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
  19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij hebben een laminaatvloer met groeven. Ik zou daar nu nooit meer voor kiezen. Is een stoomreiniger daar geschikt voor? Ik denk altijd dat het te nat is.

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Wij hebben ook laminaat met groeven. Mijn vloer is binnen 5 min weer droog met de stoomreiniger. Gaat prima.

Deel Deze Pagina