Hoe doen jullie dat met de kids? Mijn jongste kan helemaal niet zo goed tegen de warmte en morgen en overmorgen word het nog warmer dan vandaag, tot wel plaatselijk 34 graden. Ik herinner mij het tropenrooster nog wel dat wij vroeger op school hadden. Heb het hier nog niet mee gemaakt. Mijn oudste gaat morgen naar het museum, gezellig met de trein Hoe gaan jullie kids met de hitte om en gaan ze gewoon naar school?
Ik werk zelf op een school en onze leerlingen zijn deze week al vrij. Ze moeten alleen boeken inleveren enzo. Een paar weken geleden was er ook zo'n warme periode. Toen hebben wij wel een tropenrooster gedraaid. De lesuren zijn dan 30 min ipv 45 min. en de pauze is ook ingekort. Een hele dag op school zitten met dit weer is echt geen doen!
Hoi Nies ! Ik ben zelf juf en inderdaad is het soms niet uit te houden met de hitte. Wij wonen in regio zuid, dus hebben nu al vakantie. Gelukkig. Wij hebben nooit tropenrooster. Ik probeer steeds als het zo warm is 's ochtends zo veel mogelijk te doen en 's middags lekker rustig aan te doen. Naar buiten in het park tussen de bomen of met water knoeien buiten (binnen is het nl even warm) Het is nog even volhouden voor jullie ! Ik hoop dat de vakantie ook snel zal beginnen ! Groetjes, Nikki F
Ik ben zelf leerkracht en het is inderdaad echt dramatisch warm... De kinderen zitten als verlepte plantjes in de klas en mijn humeur gaat er niet echt op vooruit. Maar ja, nog een paar daagjes en dan is het zomervakantie..................... Helaas geen tropenrooster bij mij op school, wel veel wateractiviteiten, ook leuk! Groetjes, Anakin.
Dave me oudste is op kamp en daarna boeken inleveren en vakantie Amée (groep acht ) moet nog wel tot de 21ste naar school s'morgens de 13 km fietsen valt wel mee maar s'middags is afzien vandaag mocht ze 15 min eerder naar huis van haar meester maar kwam totaal bezweten en uitgeput thuis op school zelf doen ze niet zoveel meer omdat ze schoolverlaters zijn
ik weet nog wel dat toen ik op de basisschool zat mensen op het dak gingen staan met brandslangen en alle kindjes natspoten. Het werd altijd wel een dag van te voren gemeld en dan moest je je badpak meenemen. geweldig vond ik dat
Wij wonen in het noorden en officieel begint de vakantie hier over 3 weken. Mijn jongste zit in groep 1 en de oudste in groep 6. Ik vind het echt geen doen, de kids zitten echt te smorren in de klas en zijn niet vooruit te branden. Vind toch dat ze het vast in moeten stellen hoor, boven de 30 graden geen school! Denk dat ik de jongste morgenmiddag thuis hou, de oudste heeft een schooluitje naar het museum dus die vind het wel leuk.Maar met water kliederen had een leuker idee geweest denk ik. Leuk trouwens, zoveel schooljuffies
die van mij heeft vandaag tropenrooster!! heb haar zojuist naar school gebracht ze eten tussen de middag op school en om 14.00 zijn ze vrij, dan gaan we sluspuppie (ofzo) maken
Hier geen tropenrooster, hoor, de kids gaan de gewone tijden naar school. Snap het eigenlijk niet, maar we doen het er maar mee. Isabel heeft er geen last van in ieder geval, ze spelen ook veel buiten, dat scheelt ook wel, denk ik.
wij hebben ook nooit een tropenrooster. Maar op van die hete dagen wordt het hele schoolplein vol met badjes en emmers water gezet. "s ochtends is het dan nog wat leren en 's middags waterfestijn! Gelukkig hebben wij nu ook vakantie.
hier ook nog geen tropen rooster ik heb medelij met me griet en straks weer die 13 km terug fietsen gelukkig nog even dan vakantie en erna gaat ze naar school hier in het dorp (kan ze lopend doen)
Hier ook geen tropenrooster, maar Joor is sowieso altijd om 12.45 vrij, behalve de donderdag, dan om 14.45. Morgen moeten ze een zwembroek mee en dan worden de brandslangen en emmers te voorschijn gehaald, donderdag gaan ze op schoolreisje, lekker afkoelen bij een plas water.
ik hoorde van mijn vriendin dat er in de krant stond dat er tropenrooster was afgekondigt op scholen. of dat geld voor iedere school zou wel mooi zijn heb medelijde met die kindjes in die klasjes. pff wordt zelf al niet goed van die hitte laat staan hun.
Nog niets over tropen rooster gehoord. Maar mn jongste moet morgen nog n ochtendje en is dan de rest vd week vrij (studie/extra vrije dagen) dus dat komt nu ff mooi uit (ook voor mij want ik heb de hele tijd krampen etc. Dus fietsen is nu ff niet echt lekker) Mn oudste moet wel naar school maar daar hadden ze maandag en vorige week nog n zwemfeest (nouja...meer n klieder met water feest) Donderdag n daggie dat ze van klas wisselen (is een SBO school en voor de vakantie gaan ze dan altijd nog even in de klas van volgend jaar om te kijken wie de juf is en welke kinderen er nu weer bij hun in de klas zitten) En vrijdag n halve dag. Dan nog 1 week en dan is de oudste al thuis. Jongste moet dan helaas nog 1 week. Maar tegen die tijd zal t toch wel weer afgekoelt zijn....hoop ik.
het is niet uit te houden in de klaslokalen het is voor mij natuurlijk niet zo lang geleden dat ik op school heb gezeten en ik kan het me herinerren als de dag van gister wij hadden dan wel een tropenrooster op de lagere school en in de eerste en tweede klas moest ik 9 km fietsen en dan krgen we eerder vrij in de derde en vierde moest ik 17 km fietsen en daar kregen we de ene keer wel vrij en de andere keer niet (net voor stemming de leraren hadden )