Hypotheek

Discussion in 'De lounge' started by Eerised90, Dec 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ik heb een vraagje..
    Zijn er dames hier die echt verstand hebben van hypotheken?

Wij willen graag een nieuwbouwhuis kopen, en nu hebben we al een koophuis.
    En gezien toen het salaris van mijn vriend een groot gedeelte overuren en nachtvergoeding was kon hij daar niet helemaal een hypotheek op krijgen dus hebben zijn ouders ons geholpen en 27.000 in 1x gestort via een onderhandse lening.

In hoe verre telt dit mee als we een nieuw huis willen kopen?
    Zijn bruto maandsalaris is heel erg vooruit gegaan.
    Bedragen ga ik even niet noemen hoeveel ons huis nu waard is en het huis wat we willen kopen.. En de salarissen e.d.!
    Eerst even kijken of iemand hier ons even kan helpen?

We gaan woensdag trouwens wel al naar GeldXpert hoor, maar ben nieuwsgierig..

Liefs

2. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Het ligt er volgens mij aan hoe jullie het eea geregeld hebben met zijn ouders over die 27.000 euro. Hebben jullie een afbetalingregeling voor op papier gezet of is het in de vorm van een schenking of voorschot op de erfenis gedaan?
    Als jullie een afbetalingsregeling op papier hebben staan en jullie dus verplicht zijn om elke maand een bedrag aan jullie ouders over te maken dan wordt het wel meegerekend in de vaste lasten. Net zoiets als een krediet bij een andere instantie zeg maar.
    Is het een schenking of een vorm van voorschot op de erfenis en jullie hebben niet echt een directe verplichting van afbetaling dan wordt dit bedrag niet meegenomen.

Zo denk ik dat het zit. Hopelijk heb je er iets aan.
    Gr. Dolfijn

3. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Dolfijn.. Dankje zal het is nakijken hoe het precies zit!

Iemand die nog kan helpen? Die echt weet wat mogelijk is qua bedrag e.d.

Share This Page